High-speed low pass....

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Misschien niet de juiste plek maar wilde hem toch even plaatsen.
In deze kist zou je niet graag zitten denk ik.

 
Dat dacht ik ook, maar ik weet niet of dat moet om een rondje te kunnen vliegen.
Hoe zouden ze zo'n kist nakijken?
Zijn daar regels voor vroeg ik me af?
 
Wat een beetje bevreemdend is dat de opname suggereert dat de Sukhoi bijna de drone letterlijk aanvliegt, vervolgens de opname hoek kan veranderen en nul turbulentie lijkt te ervaren van de near-miss. Dat is niet realistisch. Dus waar vergis ik me of klopt de opnamen niet?

Erik
 
Na zo een klap het gear weer intrekken is ook best riskant.
Dat dacht ik ook, maar ik weet niet of dat moet om een rondje te kunnen vliegen.
Hoe zouden ze zo'n kist nakijken?
Zijn daar regels voor vroeg ik me af?

Het landingsgestel weer intrekken is eigenlijk een noodzaak. Met het landingsgestel uit is de kist veel moeilijker te vliegen bij hogere snelheden. Die hogere snelheden zijn noodzakelijk om veilig in de lucht te blijven. Daarbij vormt het landingsgestel een enorme lucht weerstand wat krachten veroorzaakt die het landingsgestel kunnen beschadigen. Dat lijkt tegenstrijdig als je ziet hoe deze kist tegen de baan klapt. Maar het landingsgestel is er op gemaakt die krachten op te vangen. Het houdt natuurlijk een keer op en de kist kan zo hard tegen de baan gesmakt worden dat het inklapt of afbreekt of wat dan ook.

Dat landingsgestel wordt zeer zeker grondig bekeken op de grond. Als de juiste faciliteiten en personeel op dat vliegveld aanwezig zijn zal dat op dat vliegveld gebeuren.
Zijn die niet op dat vliegveld aanwezig dan zal een grondige inspectie aan de buitenkant plaats vinden. Eventueel zullen ook inspectie luiken open gemaakt worden. Komt daar niets verontrustend uit tevoorschijn dan mag de kist met minimum gewicht en een minimum bemanning naar het dichtstbijzijnde vliegveld met wel de juiste faciliteiten en personeel vliegen om daar een zeer grondige inspectie te ondergaan.

Er zijn hele procedures voor opgesteld om alles op mogelijke schade te onderzoeken. Bepaalde onderdelen zullen uit voorzorg vervangen worden, ook al zijn (lijken) ze nog helemaal in orde. Dat geld voor het landingsgestel maar zeker ook voor de vleugels en alles waar het landingsgestel aan vast zit. Zo'n controle kan een hele tijd duren en kost een enorme berg geld.
Lufthansa zal niet blij zijn met dit voorval.
 
Er staat in de titel; no music, nu heb ik een vreselijke hekel aan veel muziek.
Vogels in de stille natuur vind ik heerlijk maar meerdere motoren op een kist klinken mij ook als muziek in de oren of stermotoren.
Wat een geweldig filmpje.
Hoe komt het toch dat ik het forum na 8 jaar stoppen met modelvliegen nog steeds leuk vind?
Zit het modelvliegen in je genen of zo?
 
Back
Top