High-speed low pass....

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door prop-er, 19 mei 2006.

  1. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.318
    Locatie:
    Den Haag
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
  4. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.799
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    <iframe width="560" height="315" src="" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
     
  5. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
  6. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.799
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
  7. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.318
    Locatie:
    Den Haag
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.318
    Locatie:
    Den Haag
  9. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.404
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Misschien niet de juiste plek maar wilde hem toch even plaatsen.
    In deze kist zou je niet graag zitten denk ik.

     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.008
    Locatie:
    Nootdorp
    Na zo een klap het gear weer intrekken is ook best riskant.
     
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.404
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Dat dacht ik ook, maar ik weet niet of dat moet om een rondje te kunnen vliegen.
    Hoe zouden ze zo'n kist nakijken?
    Zijn daar regels voor vroeg ik me af?
     
  12. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
  13. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.346
    Locatie:
    REO
    Wat een beetje bevreemdend is dat de opname suggereert dat de Sukhoi bijna de drone letterlijk aanvliegt, vervolgens de opname hoek kan veranderen en nul turbulentie lijkt te ervaren van de near-miss. Dat is niet realistisch. Dus waar vergis ik me of klopt de opnamen niet?

    Erik
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
    Gimbal. De drone kreeg wel degelijk een flinke douw te verwerken. Lees de comments maar.
     
  15. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.074
    Locatie:
    Moordrecht
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  16. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.721
    Locatie:
    Woerden
    Het landingsgestel weer intrekken is eigenlijk een noodzaak. Met het landingsgestel uit is de kist veel moeilijker te vliegen bij hogere snelheden. Die hogere snelheden zijn noodzakelijk om veilig in de lucht te blijven. Daarbij vormt het landingsgestel een enorme lucht weerstand wat krachten veroorzaakt die het landingsgestel kunnen beschadigen. Dat lijkt tegenstrijdig als je ziet hoe deze kist tegen de baan klapt. Maar het landingsgestel is er op gemaakt die krachten op te vangen. Het houdt natuurlijk een keer op en de kist kan zo hard tegen de baan gesmakt worden dat het inklapt of afbreekt of wat dan ook.

    Dat landingsgestel wordt zeer zeker grondig bekeken op de grond. Als de juiste faciliteiten en personeel op dat vliegveld aanwezig zijn zal dat op dat vliegveld gebeuren.
    Zijn die niet op dat vliegveld aanwezig dan zal een grondige inspectie aan de buitenkant plaats vinden. Eventueel zullen ook inspectie luiken open gemaakt worden. Komt daar niets verontrustend uit tevoorschijn dan mag de kist met minimum gewicht en een minimum bemanning naar het dichtstbijzijnde vliegveld met wel de juiste faciliteiten en personeel vliegen om daar een zeer grondige inspectie te ondergaan.

    Er zijn hele procedures voor opgesteld om alles op mogelijke schade te onderzoeken. Bepaalde onderdelen zullen uit voorzorg vervangen worden, ook al zijn (lijken) ze nog helemaal in orde. Dat geld voor het landingsgestel maar zeker ook voor de vleugels en alles waar het landingsgestel aan vast zit. Zo'n controle kan een hele tijd duren en kost een enorme berg geld.
    Lufthansa zal niet blij zijn met dit voorval.
     
  17. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.404
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Er staat in de titel; no music, nu heb ik een vreselijke hekel aan veel muziek.
    Vogels in de stille natuur vind ik heerlijk maar meerdere motoren op een kist klinken mij ook als muziek in de oren of stermotoren.
    Wat een geweldig filmpje.
    Hoe komt het toch dat ik het forum na 8 jaar stoppen met modelvliegen nog steeds leuk vind?
    Zit het modelvliegen in je genen of zo?
     
  18. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.721
    Locatie:
    Woerden
    Nee, dat denk ik niet. Volgens mij is het een virus en eenmaal ermee besmet raak je het niet meer kwijt. Er is simpelweg geen genezing van mogelijk. ;)
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  19. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.404
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Het lijkt er inderdaad wel op
     
  20. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.222
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ernst heeft het piekfijn uitgelegd.
    Ga er dus maar gerust vanuit, dat je tijdelijk gestopt bent.
     
    flymax en Bertus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina