High-speed low pass....

Woei, wat een fijne compilatie... :proost:

Zitten een paar bekende tussen, maar dat mag de pret niet drukken :mrgreen:

[URL="
- Top 10 Low Pass Flyby's of All Time[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
zeker heel mooi die laatste f18 met die schokgolf erachter was voral gaaf
die schokgolf noem je toch supersonic boom?

Laatst bewerkt:
Nope supersonic boom hoor je wanneer een toestel door de geluidsbarriere vliegt. Dit was bij die F18 niet het geval. Dit is het fenomeen dat water in een nogal vochtige lucht(hier dus van de lucht net boven het water) condenseert door aerodynamische effecten die optreden bij een vleugel die de geluidssnelheid heel dicht benaderd. Gaat in werking vanaf mach .80 ofzo. Sommige vleugels hebben er totaal geen last van andere al heel snel. F14 staat er ook om bekend dit effect vrij snel te hebben.

volgens mij hetzelfde verschijnsel als wanneer er een sterke bocht getrokken wordt. Zie ook bijv dit:
f22-raptor-vapor-trails.jpg

Inderdaad, zelfde verschijnsel. Geloof alleen dat het bij de scherpe bocht met grote liftkracht te maken heeft en bij het snelle met aerodynamische afkoeling/verhitting of iets in die richting(voor het definitieve antwoord zou ik mijn boeken uit het stof moeten halen). Het komt in ieder geval op hetzelfde neer. Mooie foto trouwens Jitze!

Net niet gelukt, de bedoeling was om de kabel toch te pakken te krijgen en dan het vliegdekschip even mee te slepen :roll: :lol:

Had deze een week geleden al eens gezien op 1 of andere videosite en hij is best wel errug heavy.

Back