het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
@ruben.
sorry, tikfoutje. ik bedoelde: "dit topic". dus even terugbladeren en vanaf het begin lezen. zijn al wel wat dingen besproken. Heb je dan nog vragen, dan moet je ze zeker stellen!

@richard.
Lief issie hè! Dat 30min laden bedoel je voor de meegeleverde accu´s? Das namelijk nogal logisch, die worden namelijk half vol geleverd. dat is het beste voor een lipo accu als je hem langere tijd niet gebruikt. Het ladertje laad met 500ma, dus hij moet als hij helemaal leeg is in principe binnen het uur vol zijn.

Echt wel, hij ziet er goed , ook spint hij mooi vind ik :D
Denk ik ookwel sietse , dat ze straks iets meer tijd nodig hebben om te laden.
t viel me op namelijk dat t zo snel ging hahaha

Laatste lipo is geladen , dus ga ik ff naar de voorkamer:D

zo, heb net weer ff gefladderd! doet het nu prima. nog steeds af en toe dat de staart gek doet, maar dat gebeurd vooral als de accu leeg begint te raken. En soms tussendoor heel ff, en daarna schiet hij weer terug...

Mijn vorige heeft vandaag bijna non-stop gevlogen op het werk... gelijk een verslaafde erbij! hahaha. Hij had er een nieuw motortje ingezet en nu vliegt hij dus weer perfect! Heeft al behoorlijke klappen gemaakt en het enige wat nu stuk is is een scheurtje in het plastic van de swash, maar dat deel is bij de 4#3B ook van plastic.... Verder nog steeds niks echt stuk! valt me alles mee :D. De 52 lag echt totaal in puin als je daar ook maar iets mee raakte...

fun fun fun de walkera 4#3b:D

Het gaat me al steeds beter af , met de kleine rakker:D

Benieuwd wanneer de cp versie komt , deze ga ik me dan zekers bestellen bij ehirobo:D

Gr,Richard

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er nog 3 te koop. Met 2,4 Ghz zender

Ik had ze voor me zwelf ingekocht omdat ik dacht dat mij het wel ging lukken. maar het lukt mij niet. (dit komt door mijn visuele handicap)

Moch je intresse hebben mail pm mij!

p.s kun jij dit ding al goed vliegen kom er dan een halen dan kan ik er even een video van maken voor mijn website!

Heb nu zelf ook twee 2.4Ghz versies.
Eentje met volledige aluminium opties(4#3B) en de andere met normale plastic rotorhead(4#3).
De laatste gerbuik ik voor de airwolf fuselage.

Vliegt subliem!!

Die die zelfgemaakte airwolf romp ziet er goed uit!! :D

Kan je geen Kamov rompje maken voor men Bell Graupner co-ax? :D

De accu was net weer vol dus maar weer even gevlogen. Wat mij opvalt is dat de heli eigenlijk gewoon erg gemakkelijk vliegt. Wel heb je ervaring nodig met andere modellen om er fantsoenlijk mee te vliegen. Hiermee beginnen is wat mij betreft niet de verstandigste optie.

Ik heb zelf inmiddels de nodige ervaringen met de diverse heli's, maar deze ready-to-fly set voelt erg goed aan! De zender is netjes, voelt degelijk aan en reageert goed (heb wel de stick losser gezet) en alles zit goed in elkaar. Ik vind hem beter aanvoelen dan de Esky zenders eerlijk gezegd al is het uiteraard niet vergelijkbaar met mijn MX12 of vergelijkbare zender (en dat mag je ook niet verwachten vind ik). Voor de goede orde: het is de 4#3B die ik heb, dus met de 2,4GHz zender.

Bij de eerste vlucht moest ik een ballinkje langer maken want de heli dreef naar links. Dat kreeg ik ook niet bijgetrimd. Ook was de gyro een beetje te nerveus ingesteld waardoor de staart wat 'huntte' dus die heb ik wat ongevoeliger gezet met het meegeleverde gereedschapje. Dat was echter alles om de heli goed de lucht in te krijgen en hoort er bij.

Ik heb ook een paar foto's gemaakt:
MVB Racing.nl
Ga naar 2008, Walkera 4#3B

Gr,
Mike

Beste vliegers,

Stel nu, ik koop een Walkera 3#4b via Ehirobo direct uit HK. Wat te doen met bestellen van extra onderdeeltjes. Ik kan verstandigheidshalve natuurlijk enkele motortjes en rotortjes mee laten versturen wat bij elkaar (incl. heli) aan verzendkosten iets van 40$ extra is. Wat nu indien ik extra dingetjes wil kopen, is dat dan ook al via een NL-site te doen? Dit ivm verzendkosten...

Weet iemand van jullie of er een poortje in die zender zit voor besturing via een USB kabeltje naar een sim?

Groeten,
fuelflow

Laatst bewerkt:
Ik vlieg sinds vandaag ook met de 4#3B. Ik vlieg al een tijdje ook de normale 4#3. De gewone 35 Mhz vliegt na wat aanpassingen heel goed maar ik moet zeggen dat ik de 4#3B toch wel beter vind vliegen. Ik weet nog niet hoe crashbestendig de 4#3B is ten op zichte van de normale 4#3, aangezien ik nog niet gecrashed ben.
2,4 Ghz vind ik een uitkomst want je merkt dat het aanmerkelijk beter is dan de 35 Mhz. Sneller, nauwkeuriger en veel minder storings gevoelig. Het feit dat je niet meer met een hengel in je kamer staat en je niet meer met zo'n staart in de rondte vliegt is toch ook wel heel erg aangenaam.
Ook erg mooi met dat Alu en dat mooie kapje en ik kan niet anders zeggen dan dat het een erg hoge funfactor heeft.

Grt Tom

gefeliciteerd Tom!
tis idd een leuk dingetje en qua "looks" wint ie het wel ja :D.
De 4#3 heb ik al extreme klappen zien maken. Laatst op vakantietje in de vogezen had ik de 4#3B bij me.. iedereen best wat gezopen en dan maar roepen dat ie vast wel een looping kan... hahaha. Vet hoog en vol naar beneden, maarja, daar raakte ik hem al snel kwijt... flinke stuiter.. Resultaat was enkel een gebogen pootje van het landingsgestel. Stond ik wel van te kijken eigenlijk! haha. echt lache dat ding.

Back