het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
10C betekent idd met 10x de capaciteit (=400 mAh) ontladen, dus max 4Ah.

Ik heb zelf wel eens een volle lipo 1 dag later opnieuw aan de lader gehangen, omdat ik dacht dat ie leeg was. Na 1 minuut ging het lampje al op groen, was geen enkel probleem, lipo is nog in goede gezondheid. Ik heb zelf 2 lipo's bij m'n heli (had er 1 extra besteld bij de bestelling van de heli), zijn beide van het merk "full river". Zit met beide zo rond de 50 ontladingen schat ik. Merk nog niets van vermogensverlies, ik vlieg ze echter nooit helemaal leeg. Als ik merk dat ik iets meer throttle moet gaan geven om op hoogte te blijven, dan stop ik, zitten ze dan ongeveer op 70% van de max. ontlading die ze kunnen hebben???

Paul

Hoi Paul 50 keer zonder vermogensverlies (motor slijtage daargelaten)dat is acceptabel mits goed behandeld en dus niet geheel leegvliegen dat is niet goed voor een lipo.Maar wat is jou mening zou ik een fout hebben gemaakt?om hem tussentijds te gebruiken en daarna door te laden zit er geen geheugen in lipos net zo als bij NiCads.Wbt de demping O ringen nog niet opgevallen? Gr jaap

Hoi Jaap,

Volgens mij heb je geen fout gemaakt. Mijn lipo kon er prima tegen toen ik 'm ging laden terwijl die hardstikke vol zat. De walkera-lader sloot 'em netjes binnnen de minuut af. Of je hebt een maandagochtend-exemplaar gehad of wellicht te ver ontladen. Het laatste kan ik me bijna niet voorstellen.

Mijn piccooz vlieg ik leeg totdat ie zelf de stroom naar de motoren afsluit (er zit een lipo-saver in denk ik). Vlak daarvoor komt ie niet verder dan 10 cm boven de grond. Dat ding gaat al circa 200 ontladingen mee zonder problemen.

Van welk merk was jouw lipo???

Nog geen last van m'n O-ringen... wat zijn de symptomen als die kapot gaan???

Paul

Hoi Paul de lipo is van het merk fullriver.De nieuwe lipos zijn net binnen en worden nu geladen dus straks weer vliegen.Die O ringen zorgen voor demping van de bladehouders Danny heeft een tijdje geleden fotos geplaatst daar zie je ze goed op.Wat als ze als ze versleten zijn?Ik denk meer instabielitijd

Ja,

Ik heb ook 2 full-rivers, (nog) geen problemen mee.

En die rubber O-ringen, ga je die vervangen??? Zijn niet los te krijgen denk ik, horen bij een complete rotorkop.

Paul

Hallo mensen... iedereen weer lekker actief lees ik. Gelukkig, want die kleintjes kunnen we maar amper alleen laten ist wel?

Paul, ik hoop dat je genezing voorspoedig gaat, succes ermee! ;-)

Die kleine rubber ringetjes tja... waar kun je die eens gaan opzoeken. Een elastiekje is al snel te dik. Mischien enkele windinkjes elastiek uit n sok weetjewel, die lange draadelastieken.
Of dat je met silconenkit het ovaal wat je op m'n foto's [47463] walkera-4-3-picco-z-formaat-19 goed kunt zien kunnen iets kunt uitvullen met het kleine asje op zijn plaats houdend. Die superkleine borgveertjes houden de boel wel netjes op zijn plek. Als een klein rupsje siliconen te soepel zou zijn kun je uitwijken naar vloeibaar rubber waar je lang geleden ook wel schoenzolen mee kon repareren en lijmen... Iemand een ander idee?

...ik ga van het weekend maar weer eens afstellen en het penneveertje installeren (hoeveel wikkelingen was het ook alweer?)

Ik denk dat niemand precies kan zeggen om hoeveel windingen het gaat. Is een beetje afhankelijk van het soort veertje en vooral de 'veervoorspanning' (de kracht wat het per winding zou kosten het veertje in te drukken) van het betreffende dingetje. Ik zou zeggen dat een soepel veertje met wat meer windingen beter voldoet dan eentje met weinig windingen maar heel stug inveert. Hierdoor zou je wash wel op zijn plaats blijven maar met een veel te groot drukmoment. Het gaat om de speling die eruit moet. Als het veertje erg soepel de wash op zijn plek houd met een minimale druk op de washplate is dit gunstiger. Dus dit moet voor ieder soort veertje proefondervindelijk worden vastgesteld... Helaas luisterd het zoals Paul ook eerder schreef vrij nauw. Te strak is hier voor onze kleine vriend (de heli) nu net niet ok...;-)

Groetjes,

FF

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Paul Hee danny O ringetjes vervangen?geloof niet dat je zulke kleintjes vind.Als de rotorhead te veel speling vertoond denk ik dat je beter een compleet nieuwe voor 11 euro kunt bestellen is alles weer fabrieksnieuw toch.Wbt de lipo ik heb een verkeerde inschatting gemaakt de lipo is prima maar de hoofdmotor was kapot nieuwe erin en gaan weer.Heb de oude opengesloopt en iid net zoals de tailmotor de borstel van de + weg gebrand .Ben ik de eerste met een versleten hoofdmotor of hebben julli ook al eens vervangen?Motor vervangen is fluitje van een cent 5 min werk omdat er al een stekkertje aan zit Gr jaap

He....

De eerste hoofdmotor van ons cluppie die stuk gaat.... Da's toch wel snel Jaap, na 30 vluchtjes.

Vlieg jij zo'n lipo in 1 keer helemaal leeg??? Ik vlieg 3 keer 3 minuten op een lipo en laat hem tussen de 3 vluchtjes door 2 a 3 minuutjes afkoelen. De mijne gaat al zo'n 100 vluchten mee.

Wellicht een ideetje voor je nieuwe motor....

Off-topic: mijn linkerknie (die geopereerd is) gaat super. Mijn rechterbeen gaat niet goed. Tijdens het inbrengen van de ruggeprik, kreeg ik een soort stroomstoot door m'n rechterbeen (voelde aan als een blikseminslag), sindsdien al 4 dagen behoorlijk veel pijn in dat been. Ze hebben een zenuw geraakt en die is beschadigd. Hoop dat het nog goedkomt, moet hiervoor maandag weer naar het ziekenhuis.

Paul

Hoi Paul ben even aan het terugdenken in het begin veel geoefend met trainingskruis eerst zwaar daarna carbon ik denk dat dat invloed heeft gehad.Het Jochie heeft veel op zijn donder gehad in zijn jeugd.Idd afkoelen tussentijds lijkt mij ook goed idee ga een ander vluchtschema maken.Off-T dat klinkt niet goed man blijf alert vaak gehoord dat een eenvoudige operatie soms kan escaleren Suc Paul

Hoi,

Ik heb heli-x en fms als simulator en real flight G4 (helaas zonder code, dus werkt niet)

Maar nu het volgende welke heli is het meest te vergelijken met onze kleine walkera 4#3 om op de sim te oefenen.
Of bestaat de mini versie ook al digitaal in één van deze sims?

Er zijn weer wat onduidelijkheden mbt het Bic-veertje....

Hierbij nog maar een fotootje:

bicveermodgo8.jpg

Paul

Helemaal duidelijk!

Ik zie trouwens veel mensen die dit toepassen op de B-versie.
Ik neem aan dat het ook voor de 4#3 versie werkt.

de BIC mod heeft wel bij mijn eerste 43B geholpen, maar bij de 2de is het helemaal niet nodig geweest. Nadat ik de pot op de controller gesteld had vliegt hij perfect. Moet nu alleen die airwolf body er een beetje goed vast op zetten zodat ik daarmee kan vliegen zonder dat het gaat schuiven etc.

Thanks Gerrit voor de link.Ik denk dat ik toch liever bij een ned site een compleet rotorhead bestel alles bij elkaar zal het weinig schelen qua prijs.En wbt jou klusje zon circlippie er op zetten veel plezier en sterkte HaHa.Gr

Back