Het Schipperscafe deel 6

Dit is wat ik heb.
1000004337.jpg
1000004337.jpg

Als je op die drie bolletjes klikt, zie je per onderdeel extra functies. Daar kun je bijvoorbeeld ook de smiley's vinden.
Het scherm van een mobieltje is nu eenmaal te smal om alles in één keer te laten zien, dus vandaar die drie verticale bolletjes
1752689066354.png

:beer::beer:
Smileys werken gewoon.

Zal dan waarschijnlijk door de template komen, de oorspronkelijke template is beschadigd na de conversie en ik ben overgestapt naar deze default blue en heb her en der wat lettertypes kleur technisch aangepast

Smileys werken gewoon.

Zal dan waarschijnlijk door de template komen, de oorspronkelijke template is beschadigd na de conversie en ik ben overgestapt naar deze default blue en heb her en der wat lettertypes kleur technisch aangepast
Klopt, smileys werken inderdaad nog maar in vergelijking met vroegha moet je er tegenwoordig wél wat extra handelingen voor verrichten. Het gaat niet meer vanzelf zoals in de goeie ouwe tijd.:)

En wat die kleurtjes betreft, dat aanpassen lukt alleen als je de persoon bent die overal bij kan.:kwijl:
Dus dat is niet voor de gemiddelde forumbezoeker weggelegd.

Maar nu ik je toch bij de veter heb, in dit draadje: >ff klikken linkje< staan nog wat op en aanmerkingen.
Niet alleen even naar kijken dus, maar ook even wat mee doen graag.

:beer::beer:
Smileys werken gewoon.

Als je mijn mening op prijs stelt, -ik- vind het geen verbetering.
Ik breng aanmerkelijk minder tijd door op het forum dan voorheen.

enigste wat ik en misschien kijkers op het forum minder vind is standaard blauw dat kan mensen afschrikken, standaard wit en zelf op blauw zetten is waarschijnlijk beter

Kweenie... Ik ben PUUR geïnteresseerd in wat mensen schrijven en posten, welke kleur het is boeit me totaal niet.
De smileys werken (in ieder geval op de laptop) gewoon en dat er soms bepaalde lettercombinaties in een smiley veranderen, was vroeger ook al zo: als je vroeger in een stuk text een getal tussen haakjes zette, en het laatste cijfer was een acht, dan was die combinatie van "acht-haakje sluiten" bijna altijd zo'n "zonnebril-smiley" en zo waren er wel meer. Dat is niet alleen nu zo, dat was al jááááren zo.

Mensen moeten niet zo zeuren. wat is nou belangrijker, de inhoud of het kaft van het boek?

De kaft van het boek is niet het belangrijkste, de inhoud is belangrijk, maar als je een vergrootglas moet pakken om het boek te lezen gaat het plezier eraf ondanks de inhoud.
En dat punt kwam met de nieuwe schil.
Het is uitgesproken onduidelijk in een snelle blik of er nieuwe berichten zijn.

Kweenie... Ik ben PUUR geïnteresseerd in wat mensen schrijven en posten, welke kleur het is boeit me totaal niet.
Snap ik, vooral als je komt voor wat mensen schrijven, dan doet kleur of opmaak er weinig toe.
Maar niet iedereen heeft evenveel ervaring met de technische kant.
Sommige mensen hebben al dat technische nooit echt gebruikt, en als dan ineens de layout verandert, raken ze echt de weg kwijt.
Voor hen is het niet zomaar even wennen, maar soms compleet vastlopen.
Dan is het niet onwil of gezeur, maar gewoon oprecht lastig.
Gelukkig werkt het meeste nog wel ongeveer zoals vroeger, maar het blijft zoeken voor sommigen.

of die smylies werken of niet maakt mij niet uit hoor ik lees ook beduidend minder op het forum
ik post nu en dan nog wel eens iets maar dat is ook zo goed als niet meer of ik moet juist aan de koffie zitten of me aan het vervelen ben omdat de polyester aan het uitharden is
ik lees op de zwart wit instelling want dat blauwe is voor mijn ogen niet meer te doen qua contrast .
gr raf

Het is uitgesproken onduidelijk in een snelle blik of er nieuwe berichten zijn.
Zit jij dan naar een ander forum te kijken dan ik?
Ik zie de naam van het draadje in dunne letters als ik een draadje gelezen heb, in dikke letters als er sinds de laatste keer posts bij gekomen zijn, en ditto voor de subforums: als er in een subforum ook maar één draadje is met een nieuw bericht, wordt dat subforum dikgedrukt aangegeven, heb ik alle draadjes gelezen (of zijn er geen recente posts, na een week of wat vervalt die dik gedrukte titel, of je hem nu gelezen hebt of niet) dan is het ook goed te zien.

Is, vind ik, niks onduidelijks aan...

Ik zie de smileys wel en als ik op tik krijg ik een woord in plaats van een smiley. Als ik een tekst schrijf kom er soms andere woorden te staan dan diegene die ik typte. De tekst is bedoeld om te klikken op PLAATS REAKTIE en dan te veranderen er regelmatig woorden.
Als ik dan op bewerken duw en deze corrigeer lukt dat tot ik op de toets onderaan duw PLAATSEN , op dat moment komen die "verkeerde " woorden er weer te staan . Ik maak me er niet zo druk in want ik kijk zoals Raf veel minder op het forum sinds het vernieuwd is , en neen , ik kijk niet op een ander forum .

Kijk , weeral van dat , in de eerste zin en de derde zin zijn er weer woorden veranderd , bedoeld heb ik niet getypt , ook de zin erna is veranderd . Geef mij toch maar het oude forum !!

Ik zie de smileys wel en als ik op tik krijg ik een woord in plaats van een smiley. Als ik een tekst schrijf kom er soms andere woorden te staan dan diegene die ik typte.
Wat gebruik je om een forum bericht te schrijven? Laptop, desktop W10, 11 android tablet iPad, mobieltje, Android, iOS, Linux enz.

Om autocorrectie op een Android-apparaat uit te schakelen, ga je naar Instellingen > Systeem > Talen en invoer > Virtueel toetsenbord > [Je toetsenbord] > Tekstcorrectie en schakel je Automatische correctie uit. De exacte stappen en terminologie kunnen enigszins variëren, afhankelijk van het merk en model van je telefoon, maar de basis is hetzelfde.

Om autocorrectie op een iPhone of iPad uit te schakelen, ga je naar Instellingen > Algemeen > Toetsenbord en zet je de schakelaar bij Autocorrectie uit.

Verschillende browser hebben ook een autocorrectie aan boord.
Chrome:
Om de spellingscontrole in Chrome in of uit te schakelen, ga je als volgt te werk:
1. Open Chrome op je computer.
2. Klik op de drie puntjes (Meer) rechtsboven.
3. Ga naar "Instellingen".
4. Klik op "Talen".
5. Schakel de optie "Controleren op spelfouten bij het typen van tekst op webpagina's" in of uit.

Kijk , weeral van dat , in de eerste zin en de derde zin zijn er weer woorden veranderd , bedoeld heb ik niet getypt , ook de zin erna is veranderd . Geef mij toch maar het oude forum !!
Dat is gewoon de autocorrectie van je apparaat of browser die zich ermee bemoeit.
Die snapt soms het verschil tussen enkelvoud en meervoud niet helemaal, en dan denkt de spellingscontrole: laat mij dat even fixen.

Ik heb die automatische tekstfixers overal uitgezet browsers, apps, alles.
Heb ik toch niet nodig, want ik schrijf het meeste toch niet rechtstreeks.
Zo kan ik ook wat makkelijker m’n Brabants gebrabbel erin kwijt.
En als het echt netjes moet? Tja, dan heb ik altijd nog wel het "je van het" qua grammaticale spellings-sjeccker beschikbaar.

Mijn browser is niet zo blij met de tekst die ik net heb geplakt, maar ach, ik bepaal zelf wel of dat aangepast moet worden, dat laat ik niet aan het systeem over.

Laatst bewerkt:
Ik werk met W11 op een desctop pc en alle voorgestelde instellingen staan af , spellingscontrole , autocorrectie , aanduiden spelfouten , enz , ... , deze staan allemaal af . Ook de spellingscontrole bij Chrome staat af . Dat had ik al allemaal gecontroleerd en nu nogmaals maar het blijft .

Back