Het Schipperscafe deel 6

IMG_20240511_213015795_BURST000_COVER_COMP.jpg
IMG_20240511_214307321.jpg

De "Taaiste Roeiteam Trofee" gewonnen.
Voor het team dat het meeste doorzettingsvermogen getoond heeft

Vandaag Raffaele uitgepakt, het zwart afgeplakt, onderwaterdeel geschuurd, ontvet en in de rode verf gezet. Er stond nog een potje Humbrol.
Mooi spul om te verwerken. Goede penseel uitgezocht en gaan met het spul. Beziet nu de wereld (fietsenhok) op zijn kop. Zal morgen wel droog zijn.
Intussen een biertje koud gezet. Gr. Klaas.

Nee hoor John, was lekker en zit inmiddels al achter de knopen! Gr. Klaas.

Dat is de moeite Menno! Gelukkig voer jullie team vooraan. Gr. Klaas

Hoeveel blaren zou zo'n evenement opleveren? De aanvoerders blaren op de tong van het aanmoedigen, maar denk dat menig roeier toch wel zere handen krijgt. Zelf hield ik het liever bij zeilen. De kinderen hadden een zeilbootje (13-voets spitsgattertje) waarmee ook geroeid kon worden. Er was ook een Johnson motortje bij, die vonden ze maar in de weg zitten. Gr. Klaas.

Roeien.JPG

De roeiers zijn een beetje masochistisch.
Op elke vinger, in de muis van de hand en op de duim komen blaren.
Die doen pijn, maar die pijn betekent dat het goed gaat.
En...
Ze worden bij aankomst met een koud blikje bier gekoeld.

Maar ik ben het met je eens dat zeilen ook erg fijn is.
Zelf jaren in een Dubdam gedobberd (als kind) ne als volwassene in een Flying Arrow.
Tot de botten een beetje te stram worden om tijdens het overstag gaan onder de giek door te duiken.
Dan is een motorbootje (of modelbootje) ook fijn.

Joh, als je maar op of om het water zit.

Mijn broer is jaren terug begonnen aan het "statenjacht" van Billing Boats. Door diverse redenen is het nooit afgebouwd.
Hij gaat nu veel kleiner wonen en om het te redden van de vuilstort heb ik het meegenomen.
Is er iemand die het gratis wil hebben om verder af te bouwen ?
Stuur me maar een PB.

20240518 01.jpg

20240518 02.jpg

Groet, Jan.

Goede morgen,
Van 7 juni tot 7 augustus is er een maritime expositie in het huis van cultuur en bestuur in Hoogezand. De expositie gaat over de scheepsbouw aan het Winschoterdiep.
Naast veel andere scheepsmodellen , staan er ook twee van mijn modellen. Smit Noorwegen en Furie.
Wordt vast leuk en de moeite waard om te bezoeken.
Menne models 013.jpg
Menne models 015.jpg

Gr. Menne

Beetje ver weg Fokko, anders had mijn Arnafjord daar wel een poosje mogen staan. Zijn er destijds voor Noorse rekening 6 van aan het Winschoterdiep gebouwd en eentje in Wartena. Is een leuk vaarscheepje geworden ook. Gr. Klaas.

Arnafjord zijaanzicht.jpg

Laatst bewerkt:
Back