Het Schipperscafe deel 6

Bedankt voor de info Bert. Voor zover had ik het ook gevolgd. Nog gehoord wat Ed nu gaat doen? Gr. Klaas.

Niets definitiefs gehoord maar waarschijnlijk ging ie nog wel wat varen.

Ik heb trouwens maandag even een eerste dure aankoop gedaan.

Nu kan en mag ik zelf ook met mn autotje naar smg ijmond haha
20221015_111237.jpeg

Kijk eens aan Bert! Een kek karretje. In mijn jonge jaren verplaatste ik me per motor. Eerst een DKW en later een Norton (Atlas). Met een gezin en twee kinderen heb je niet zoveel aan zo'n apparaat. Die verkocht en gemotoriseerd verder op een Kreidler. Eind 1977 een casco van een zeilboot(je) gekocht, die in Zuidland afgebouwd en in 1978 gaan varen voor ons plezier. Een eigen auto kwam er pas begin 1990, toen mijn wederhelft 6 weken in het ziekenhuis verbleef voor een heupoperatie. Toen de Kreidler weggegeven aan een buurjongen. Na twee Volkswagens Jetta (die we samen met de oudste zoon hadden), een Volkswagen Golf en een Volkswagen Polo, zijn we overgestapt op Skoda. Eerst een Fabia combi en die is vorig jaar vervangen door een Jeti. Daar hoop ik de 80 mee te halen. De snelheid lukt al, nu de leeftijd nog! Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Hahaha ja mn autotje is "vierpersoons" maar mn zus die een ukkepuk is heeft achterin al geen beenruimte haha.

Maar rijdt prima en hij past net aan bokrd achter mn vaders auto dus ik ben tevree haha

ben een beetje lastig .ik wilde opnieuw processoren bestellen en toen ik ze in maart bestelde was het 17 euro voor 10
nu als ik indezelfde winkel ze wil kopen zou ik 26 euro voor het zelfde aantal moeten betalen ????
en dan zegt de regering dat het nog allemaal meevalt met de prijzen
kut regering ook al

gr raf

Ook ik erger me aan stijgende prijzen, maar iets duurder is altijd nog beter dan niet (meer) te koop. En laten we eerlijk zijn, deels ook luxeproblemen toch?. Maar met ergeren los je niet veel op en focussen we, zolang het nog kan, maar op iets leuks. Gr. Klaas.

Klaas dat de prijs een beetje stijgt heb ik geen probleem mee maar 50% omhoog is er wat over.
de laatste 20 stuks die ik gekocht had waren reeds eerder geprogrammeerd en als ik die probeerde te herprogrammeren (wat normaal geen probleem is)dan vond nadien de programmer ze niet meer en dus was het kliko materiaal geworden .

stuur ze maar terug ???? ja echt dat kost meer dan nieuwe kopen

gr raf

Ja Raf, het is een vreemde wereld. Destijds bij Ali gekochte artikelen zijn opeens een stuk duurder en vaar komen er nog transportkosten overheen. Ook zie je dat bij één exemplaar geen transportkosten worden gerekend, maar bij meerdere de kosten vreemd oplopen. En het zou kunnen dat er zachtjesaan een tekort aan processoren ontstaat. Ook klopt de beschrijving niet altijd. Kocht eens twee regelaars (brushless voor auto) en daar zat geen achteruit op. Kreeg netjes mijn geld terug en de verkeerde mocht ik houden. Nu zie je dat bestelde dingen relatief snel bij de douane zijn, maar dan in de vertraging raken. Wordt zo te zien naar Schiedam gestuurd en daar opnieuw gelabeld. Krijg je een bericht dat het in het land van bestemming is aangekomen en ingeklaard, maar duurt het zomaar 2 weken dat het in de bus valt. Af en toe een kleinigheid nodig voor reparatie of modificatie aan mijn scheepjes. Maar die activiteiten worden ook minder. Nu nog in verwachting van een Led element voor een staande lamp. En eens kijken voor een Led vervanger voor een 12 Volts 35 Watt halogeen lampje met steekfitting. En zo blijven we op onze oude dag een beetje bezig. Gr. Klaas.

Nog animo voor een drankje? Gisteren coastertje aan de werf. Recentelijk nog mee gevaren, maar compleet "dood". Accu leeg. Waarschijjnlijk aan laten staan. Ruim open, kistje met ballast klem. Toen dat eruit was een plasje water in het schip. Uitgedroogd, schroefas getrokken en nieuw vet erin. Accu aangepast van 9 cellen Nimh naar 8. Schip nachtje open laten staan om te drogen en accu geladen. Loopt nu weer goed. Gr. Klaas.

Een van de redenen om het aantal cellen terug te brengen was dat ik vorige week 2 pakjes van 4 Tronic cellen scoorde. Afgeprijsd en wel. Voor Euro 5,60 kan ze hopelijk weer jaren vooruit. Met 2.500 mAh geen al te lange vaartijd, maar dikkere cellen gaan niet in de dubbele bodem. Maar 3 à 4 uur gaat wel lukken. Gr. Klaas.

Scheepje in de winterslaap en mezelf een Warsteiner biertje gegund. Doet er nog iemand mee? Gr. Klaas.

Dat is goed uitonderhandeld dan :-)
Ik vind het schip er mooi uit zien.
Blijft u er mee in de binnenwateren of wil u er ook mee naar het buitenland of de zee op?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Jinny! Ja, die Oostzeejollen zijn prijzig. We hebben er twee gehad, een 20 en een 13 voeter en daar mooie tochten mee gemaakt. Zo te zien is jullie Oostzeejol een 15 voeter met verhoogde kajuit. Van oorsprong komen ze uit Lynaeus in Denemarken, maar werden ook hier (in Harderwijk en Zuidland) in licentie gebouwd, In 1993 overgestapt op een Finse motorzeiler. Met de kotter kun je flinke reizen maken. Of commercieel inzetten als drijvende werkplaats. Wordt wel wat. Gr. Klaas.

1984 Kleine Beer Brielle.JPG

Back