Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er maar even de tijd voor genomen.
Anderen maken wel plaatjes maar die zie ik zelf nooit, of vergeet erom te vragen.
Zondag gaan ze weer drijven.
Maandag met zijn tweeën er uit en dan komen er 2 andere direkt weer naar binnen.

Helaas heeft Germt z'n fotoalbums verwijderd, dus zijn verslag is op deze manier "vergaan".
Verder zou ik de motieven van degene die Germt gisteravond/nacht een PB heeft gestuurd wel eens willen weten. Het incident was zover ik kon beoordelen afgesloten. Niet iedereen was even blij met de gang van zaken, maar het leek erop dat het weer z'n normale gang ging.
Degene die dat dan weer zonodig moest oprakelen wordt dan ook hartelijk bedankt.

Geheel mee eens

Andy

Ik heb er maar even de tijd voor genomen.
Anderen maken wel plaatjes maar die zie ik zelf nooit, of vergeet erom te vragen.
Zondag gaan ze weer drijven.
Maandag met zijn tweeën er uit en dan komen er 2 andere direkt weer naar binnen.

Leuk een beetje bedrijvigheid op t dok!,moest werken vandaag maar hou t forum wel in de gaten,volgende keer beter.
Mn camera neem ik meestal wel mee...;)

Dat vind ik eigenwijs.(adviezen van anderen naast je neerleggen en alleen maar zien als kritiek.)

Bovendien schrijft hij zelf over gesjoemel en niemand vertellen.

Hallo Harm, ik ben blij dat je over de hele kwestie het een en ander uitlegt. Alleen ben ik het op verschillende punten niet helemaal met je eens. Mijn reactie op het eerste citaat: als jij het bouwverslag van Germt van begin tot eind hebt gevolgd dan zou het je moeten zijn opgevallen dat Germt regelmatig om advies vraagt. Ook moet het je zijn opgevallen dat Germt adviezen kreeg en dat hij die adviezen ook wel eens toe heeft gepast bij zijn schip. Als je om hulp vraagt en je weet dat je een advies als kritiek ziet waarom zou je dan om hulp vragen, toch? Vraagje: heb jij het schip van Germt wel eens in het echt gezien? Je moet toch weten dat foto's soms enorm kunnen vertekenen. Ben jij dan echt de enige die ziet dat de schaal van sommige onderdelen niet helemaal goed is terwijl er op het historische forum toch echt wel een paar hele goede bouwers zitten? Bouwers die de WvH wel in het echt hebben gezien tijdens een kleinschalige bijeenkomst! Je moet denk ik ook in de gaten houden dat het kit-modellen zijn. De bouwers proberen het schip zo historisch mogelijk te bouwen maar lopen dan regelmatig tegen beperkingen aan omdat het een kit is. Dan zul je misschien af en toe moeten "sjoemelen". En dan Harm, zul je op het forum regelmatig de volgende uitspraak voorbij hebben zien komen: het is de bouwer zelf die beslist. Dit is volgens mij iets dat door iedereen gerespecteerd moet worden of de adviezen die gegeven worden nu opgevolgd worden of niet. Kun je er niet mee leven dat je adviezen niet worden opgevolgd, en jij kunt dat niet want ik begrijp dat je er pissig van wordt, dan is het toch voor je eigen gemoedsrust beter om niet meer op het betreffende bouwverslag te kijken?

Reactie op tweede citaat: is het je nooit opgevallen dat er bij Germt een hoop humor aanwezig is? Juist, zo moet je deze uitspraak opvatten. Naar mijn idee mag er op een forum best een flinke dosis humor aanwezig zijn. Vooral voor mannen die alleen wonen kan de deelname aan een forum naast het bouwen van een model een geweldige meerwaarde aan hun leven geven.

Het zou geweldig zijn als jullie door zouden gaan met datgene waar jullie beide goed in zijn.

Als je behoefte hebt aan een voortgezette discussie: be my quest! Mag ook via pb hoor.

Grt Kees

Kees bedankt voor je reactie, dat is een stuk plezieriger dan in andere draadjes toch weer geschop te zien.
Ik laat ze maar.

Tijd heeft het meer dan genoeg gekost ik ga er niet mee verder.
Dacht dat mijn antwoord duidelijk genoeg was waarom ik zo reageerde.
Als er nog niet te verwerken problemen zijn wil ik die best proberen te beantwoorden, maar ik blijf niet bezig om alleen maar bezig te zijn.
Zonde van de tijd.
En nee, ik heb niet het hele verslag in me opgenomen.
Ik vond echter de reactie direct na mijn video al vreemd.
Daar kan je bij denken:
- meent hij dat nou serieus?
of
-wordt ik nu vreselijk afgezeken.(dat was zeker die humor?) ;)
Knop om en klaar!
Bovendien brandt bijna de erwtensoep aan die nu luid laat weten warm te zijn op de kachel.

(...)Mocht alles weer in orde zijn zal ik wel wat gaan vegen ook hier.

Dus vergeten en vergeven en een dubbele single malt voor mij graag.
Ik heb mijn bericht van 17:15 aangepast, het werd duidelijk verkeerd geïnterpreteerd en Klaas heeft mijn punt later beter verwoord.

...En doe mij alsjeblieft een tripel, en dan inderdaad graag weer door met de dingen die écht belangrijk zijn. Zoals een overmaats stuk brons op de bodem van een droogdok, ofzo ;)

[mod] Na overleg met Germt komt er een nieuw verslag met foto's en is de oude nu dicht en gaat tzt weg.
Ik stel het op prijs als we het allemaal er nu bij kunnen laten![/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back