Het Schipperscafe deel 4

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door NVM, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Manus dat zijn 2 loopbruggen met afsluitbare hekken en twee dikke en lange palen met kops hout aan de einden.
    Die palen houden het schip vrij van de kant.

2. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011

Gesnopen..., thnx.

3. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Ze zijn vroeg op het dok. de deur drijft en de nieuwe klant ligt er al voor.

4. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Wel weer niet zo handig bezig, de deur ligt met zijn buik tegen het harde natuursteen: het verfsysteem is dus kapot.

5. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Die heeft haast zo te zien.

Weer zo'n oetløl die zo nodig de zaak zo nodig moest belazeren:

Oud-hoogleraar Vrije Universiteit fraudeerde op grote schaal | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

En natuurlijk weer uit die alfa hoek. Ik begrijp er geen bal van, het lijkt wel of zo'n man in z'n eentje opereerde. Als je een onderzoeksgroep hebt met afstudeerders en promovendi mag (en kan) zoiets niet gebeuren. Het eerste wat die doen is de publicaties van hun afstudeerhoogleraar/promotor doornemen. Dan komt dat toch vroegtijdig aan het licht, en niet na meer dan 10 jaar?

6. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Vorige keren werd de deur helemaal uit de opening weggevaren.

7. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Een heel gestudder in het dok... :rolleyes:
    Kon die schipdeur niet iets verder uitgevaren worden ? , kon de kotter er ook makkelijker uit zou je denken...
    Vraag me af of daar ook iemand de leiding heeft of neemt tijdens het uitvaren en dokken.

Die volgende klant heeft een boel werk aan die praam...;).

Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  8. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Een leraar politieke antropologie moet je sowieso niet al te serieus nemen, in de politiek doen namelijk ze niet anders dan liegen en hun eigen belangen behartigen. Geen wonder dat deze "leraar" dezelfde kenmerken vertoont als de mensen die hij ""bestudeert""...
    Maar, fraude op welk opzicht dan ook zou ten alle tijden zwaar gestraft moeten worden, 15 jaarsalarissen inleveren, groot deel van zijn pensioen afpakken en vervolgens nog een paar trappen na geven.
    Vind ik.

9. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Onverwacht telefoontje... dus ga ik het water op en paar uurtjes genieten.

Laterssss......

10. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat is één kant, oneervol ontslag zou in ieder geval ervoor zorgen dat iemand geen recht op wachtgeld heeft. Maar deze man is al meer dan 10 jaar met pensioen.............

Veel meer zou dit voorkomen moeten worden, want dit soort zaken schaadt de hele academische wereld. Straks moet je je nog gaan schamen als je ertoe behoort.

En volgens mij kunnen dit soort excessen voorkomen worden als de faculteiten van dit soort "wetenschappen" daar de organisatorische maatregelen voor treffen.

Dat er te veel wordt gepubliceerd in verhouding tot de behaalde resultaten is algemeen bekend. Toen ik daar in de jaren '80 voor waarschuwde werd ik weggehoond, want ik had te weinig vertrouwen in het zelfreinigende vermogen van de beroepsgroep. Ik was toen nog maar een broekie in dat gezelschap, waardoor ik weinig gewicht in de schaal kon leggen. Als ik nu (oud) collega's daarmee confronteer wordt er omheen geluld.

11. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
  12. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    die kunnen straks ook mosselen eten.

13. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010

Wat ook mee zal spelen bij sommige onderzoeken is dat de uitkomst al vast staat, omdat het wordt gesponsord door een bedrijf, en dan is het alleen nog de vraag hoe die gewenste resultaten te bereiken. Nu zal er boven tafel niemand dat toegeven, en zal het misschien ook niet eens expliciet geëist worden, maar als de resultaten de financier niet aan staan, ben je natuurlijk snel je inkomsten kwijt.

14. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    zo voorlopig de planning in orde voor de tentoonstelling in genk
    pfhhh wat een gedoe om alles een mooi plaatsje te geven
    33 m vol zetten is niet gemakkelijk

gr raf

15. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Raf, volgens mij leef jij van vaarshow naar vaarshow, of niet? ;-)

16. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hahaha ja zo kun je het wel zeggen
    en ik ben maar gerust als alles op zijn plaats staat en ook nog werkt
    je weet niet wat er allemaal bij komt kijken en het moet ook nog veilig zijn want water en stroom gaat niet goed samen
    het publiek betaalt inkom en dan wil ik en de rest van het bestuur dat het netjes verloopt en je de mensen ook iets kan bieden

gr raf

17. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat speelt nu juist bij alfa wetenschappen veel minder. Door het bedrijfsleven betaald onderzoek vind je veel meer in de beta wetenschappen.
    Daar gaat het dikwijls om de ontwikkeling van zaken of technieken die over het algemeen direct meetbaar of aantoonbaar zijn.
    Wat wel een rol kan spelen is dat onderzoekers zich minder snel kritisch uit zullen laten over een bedrijf waarvoor ze onderzoek doen, omdat ze bang zijn later niet meer gevraagd te worden. Ik heb zoiets aan den lijve ondervonden.

18. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Nog wat korte opnames ge-upload van bij het Vogelmeer, weinig activiteit in het meer, de meeste vogels zijn al vertrokken naar het zuiden.
    In de lente en zomer zit het hier tjokvol.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. arievandorp

arievandorp Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2009
  20. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Pffff....., lees dat je in Italië volgens de wet een misdaad die goed is voor 3 jaar cel mag begaan zonder dat je hoeft te zitten. Dat is nog wat andere koek dan mensen vroegtijdig vrij te laten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina