Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel te veel Ad......;)

Dan is het goed, je moet geen tijd hebben om je te vervelen!!!!!

Als je geen kinderen hebt en je bent met pensioen, dan krijg je wel steeds minder behoefte aan echte vakanties.
Toen ik nog werkte lag dat wel wat anders. Vrij nemen en thuis blijven werkte bij mij niet, want dan pakte ik toch weer dingen van m'n werk op. Doordat ik m'n werk (een zeker deel ervan tenminste) ook thuis kon doen, en ik er ook echt hobby in had, moesten we echt weg. Hoewel ik stiekem ook nog wel wat artikelen die ik wilde bestuderen in de koffers meesmokkelde:D.

Ik zag trouwens dat Graupner op hun site weer boten te koop aanbiedt. Ik dacht dat dat al een tijdje niet mogelijk was (met in voorraad data ergen in het najaar). Maar nu zag ik dat de Adolph Bermpohl bijvoorbeeld weer op voorraad is. Ik weet niet of ze er gelijk maar wat op gegooid hebben, want de prijs van 1151 € vind ik niet mis.

Het is nu wel een artr met polyester romp EN bijboot. (origineel was dacht ik gewoon abs of iets dergelijks.)

Ontvanger, regelaar en accu's erin en gaan. (bijboot alleen ontvanger en accu's)

edit: te laat gezien dat Roel al had gereageerd.

Het is nu wel een artr met polyester romp EN bijboot. (origineel was dacht ik gewoon abs of iets dergelijks.)

OK, ik kende het oude product niet, Henk weet daar alles van geloof ik.

Maar betekent wel dat ze tegen de verwachting in wel weer investeren in nieuwe schepen.

EDIT
Nogal wat marine schepen ook weer leverbaar zie ik nu. Maar allemaal duur en ARTR, voor de modelbouwer natuurlijk geen lol aan te beleven.
Je kan wel zo'n beetje zien wat de plannen zijn. Bij sommige boten staat dat ze in november weer komen, bij anderen staat niets. Die laatsten zullen er echt wel uitgaan. Benieuwd of al die anderen nu ook ARTR worden.

Bij robbe kun je nu de dusseldorf ook als artr kopen, gaat echt de verkeerde kant op.
Nog maar vier scheepjes. bouwpakket dolly en paula, artr dusseldorf en bussard.

als je zoekt zijn er nog mooie bouwpakketten te vinden.
en anders maar van tek. gaan bouwen

Daar heb je wel gelijk in Jan. Zeker als je voor een kunsstof romp gaat is er echt nog wel keuze. De Resolve bijv. die Manus gaat bouwen is een hele mooie boot, en zo zijn er nog wel een paar. Bouwdozen voor varende schepen met een houten romp ga je steeds minder zien. Maar dan is van tekening bouwen natuurlijk een optie. Ik merk wel met die radersleepboot (die niet echt op wil schieten) dat het dan toch wel weer heel wat anders is dan met de statische showmodellen die ik hiervoor maakte (en nog steeds maak).

Kinderbedtijd, dus maar eens afsluiten. Nog even in een cryptogrammetje duiken en hopelijk snel pitten.

De rust allen!!!!

Paul je eerste boot die je gebouwd hebt ,die staat bij mij half afgebouwd in de schuur heb zelfs de doos nog Zag dat je ze verbouwd hebt met een portaalmast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back