Het Schipperscafe deel 4

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door NVM, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Whaha Piet, die dikke wangen raak ik elders in ons gebouw wel kwijt, dat afval/rioolwater is even lastiger.
    Toch is het behelpen, doe de afwas in de badkamer en das ook maar niks.

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Tsja.
    1 en 4 bij elkaar gaat mijns inziens niet.
    2 en 4 ook al niet.
    3 nou nou, laat anderen maar weer bloeden.

Ik denk dat je de vette jus in een melkpak moet gooien en niet door het putje, waar het afkoelt en stolt :D

tijd voor een bakkie.
    Weerstation opengebroken en print gereinigd, nieuwe duracel pillen erin en nog niet werken. :mad:

Dan maar geen vochtigheid en buitentemperatuur.

3. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    regen zit hier in de lucht aan te komen
    ik heb zo een rat voor op de hoge druk
    als hij werkt (motor verbrand)dan werkt zo een riool rat wel goed
    maar beter voorkomen dan genezen en dus geen vet in die leidingen gooien is een betere oplossing
    als het hier buiten huis zit moet ik alsnog betalen LOL
    gr raf brecht nog 1 bammetje dan kom ik er aan
    ben je niet een vijs kwijt aan die machine of zo ????
    normaal regel je de loop met een vijs achter aan de machine

4. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ja, want die lui weten wat rekenen is:D. En ook wel terecht, ze moeten altijd maar klaar staan.

Ik had een week of twee geleden nog gemeld dat de aardlekschakelaar bij m'n schoonmoeder eruit vloog, en er niet mier in te zetten was. Dat betekent dus ergens permanente sluiting, maar ik had geen tijd omdat ik op het punt stond naar het ziekenhuis te vertrekken waar ik 2 afspraken had.
    Toen maar zo'n storingsbedrijf gebeld (de vroegere dorps elektricien is er al lang mee gestopt), en die stonden in 2 uur voor de deur. En wat was er aan de hand? broodrooster doorgebrand.:rolling::rolling:

Grapje kostte iets van 70 €!!!!
    Ze had er flink de pest in, want dat vind ze dan zonde van d'r geld. Dat ze wekelijks 3 of 4 keer zoveel aan kleding en schoeisel uitgeeft die ze misschien nooit meer draagt vergeet ze even, evenals het 2 keer per week buiten de deur eten.
    Maar ja, over 4 maanden wordt ze 88, dan vergeet je wel eens wat:D.

5. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Jus wordt hier niet weggegooid maar opgegeten, enigszins vette pannen of borden worden altijd eerst met keukenrolpapier zo goed mogelijk ontvet .

Afwassen in de badkamer kan goed maar is behelpen, niks mis met de afvoer daar.

Voor de financiële gevolgen heb ik 13 jr. servicekosten betaald, in de begroting is een speciale post voor onderhoud afvoeren en mogelijke verstoppingen, hoezo dat anderen moeten bloeden.... :rolleyes:.

6. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Lijkt me sterk dat het dan buiten het gebouw is. Tenminste, bij ons komt alles bij elkaar in de kelder.

7. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    nee ik ben niets kwijt, maar het machine is staat al heel lang stil dus ik weet niet meer waar wat hoort.

8. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    € 100 voor het eerste uur , daarna € 30 per half uur, dat is incl camera inspectie.

9. Toje

Toje

Lid geworden:
    21 sep 2006
    Het komt geregeld voor in appartementen complexen dat de afvoer van de diverse wasbakken en dergelijke separaat naar buiten afgevoerd worden op het interne hoofdstelsel.

Vet alleen is niet een grote boosdoener van verstoppingen, door de diverse schoonmaak middelen spoeld dit tegenwoordig goed door. De grootste oorzaak tegenwoordig zij haren en etensresten die door de afvoer wegspoelen, dit in combinatie met de vaak krappe ligging van de het riolenstelsel in de vloeren. Vroeger werd de afvoer/riolering onder de vloer gemonteerd, in appartementencomplexen zit deze veelal in de afwerkvloer met alle gevolgen van dien.

Het systeem in de afwerkvloer heeft meestal een afmeting van 80 x 25 mm met haakse bochten, hier schuilt dus het grootste probleem.

.

10. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Heb de tekening van de leidingloop voor m'n neus, vlak buiten de gevel naar de binnentuin zit een ontstoppingsstuk die weer op de centrale afvoer loost, aangezien ik met 7-8 meter veer in de pijp kom lijkt mij de verstopping net voor dat ontstoppingsstuk te zitten , morgen zal ik het weten.

Haren..., nu snap ik waarom sommigen zo'n brede scheiding op hun kop hebben... :p.

11. Brecht Mussen

Brecht Mussen

Lid geworden:
    30 okt 2011
    WHOHOHOOOOOOO!!!!!!!!!!!!
    de lintzaag is back in business!!

nu gaan modelbouwen tot midden van de nacht :D

12. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

jusit terug van bij brecht
    om de een of andere reden was de onderste schijf van de lintzaag redelijk krom getrokken
    ik heb twee rondellen onder de motor moeten zetten om deze schijf iets terug op het goeie spoor te krijgen
    maar zoals brecht reeds schreef "ze doet het weer"
    er word al snel gezegd "dan maar de vuilbak er mee op"maar zo zit ik dus weer niet in elkaar
    het heeft gewerkt dus er kan niet veel aan kapot gaan
    maar een tevreden brecht je dus hij kan weer modelbouwen op een betere schaal
    want zo maar met de hand das meestal niet recht gezaagd

gr raf en das inruil voor de forelletjes

13. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Wees voorzichtig op je vingers. ;)

14. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Kreeg vanochtend een emmer met sperziebonen, vers van de tuin, de buurman ligt in het ziekenhuis en z'n zoon had geplukt, wist niet wat hij er mee aanmoest en bracht ze bij mij.
    Voorheen had ik een Keulse pot om ze te pekelen, helaas heb ik die niet meer.
    Heb zakjes gemaakt met ongeveer 750 gr. en in de centrale hal gelegd, nu enige tijd later is alles foetsie, medebewoners wisten er wel raad mee.

Natuurlijk heb ik zelf vanavond sperziebonen op het menu...

15. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Heerlijk vers, heel wat beter dan die supermarkt ellende

16. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Geheel mee eens, als ik er eentje breek is het knak , van de super kun je er bijna een boog van maken voor ze breken....

17. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Haha, dan kan je er ook nog een sleeplijn van maken van alle draden die erin zitten

18. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Er staat me nog iets leuks te wachten...., kreeg een brief van mijn provider (Ziggo) waarin werd aangekondeigd dat mijn ABO op Eredivisie Live ging veranderen.
    Heb dat is goed gelezen een aantal keren en wat blijkt ? , ik ontvang nu 5 kanalen voor een vast bedrag, nu dat Fox-Sport wordt mag ik na een gewenningsperiode € 7 meer gaan betalen voor die 5 kanalen, mijn oude ABO blijft dezelfde prijs maar dan voor 3 kanalen.
    Heb daar meteen een mail aangewaagd om die verkapte prijsstijging van commentaar te voorzien.
    Kreeg zojuist antwoord dat ik word uitgenodigd voor een telefonische bespreking met e.o.a. leidinggevende aldaar.

Whaha, dat gaat leuk worden en ik zal dat goed voorbereiden met een aantal onderbouwingen en relevante vragen.

Heb niet de ilusie dat het iets zal helpen.

19. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Iedereen blijft maar graaien, lonen en pensioenen gaan alleen maar omlaag.

20. Manus

Manus

Lid geworden:
    18 sep 2011
    Ja, de directeur van Ziggo verdient slechts 15 miljoen p/j , en daar lopen vast een aantal figuren omheen die ook niets te kort komen , de abonnee betaalt toch wel denken ze, nou ik niet, probleem is dat ze geen anderen toestaan op hun kabel anders was ik al weg.

Ach Harm, wie maakt zich nog druk met een inflatie van 3,1 %, de rijken zullen het immers niet merken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina