Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Ik heb het even na gerekend.
1200 gram totaal.
3S 5000mAh 30C lipo.
30A ESC
Motor 2213-980(980)rpm/V 58 gram.
Prop 9X4.7 .
Hoover 16.8A 4.05A per motor bij 10.9 V.
Efficiency @ Hover: 81.1 %
Current @ max: 44.11 A totaal.
max. Speed: 43 km/h
Flight Time: 6.8 min
Mixed Flight Time: 11.9 min
Hover Flight Time: 15.8 min
Allemaal nette waarden dus dat heb je goed gedaan.
Met een 2100 mAh zit je ongeveer 200 gram lichter met het volgende resultaat.
Hoover current: 3.21 A per motor.
Flight Time: 3.1 min
Mixed Flight Time: 5.9 min
Hover Flight Time: 8.4 min
Efficiency @ Hover: 77.9 %
Max motor stroom per motor 10A.
Ook dan heb je nog nette waarden met een goedkopere lichtere lipo.
M.a.w. met lipos tussen 2100mAh en 5000mAh zit je in theorie goed maar het verschil zal met vliegen wel merkbaar zijn.;)

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum ( na al wel een flinke tijd gluren :P ). Ik heb wat ervaring met fp heli's en heb de hubsan x4 en v959 goed onder controle. Hard en software kom ik ook goed mee uit de voeten en is leuk werk :) Nu denk ik eraan ook een leuke quad te bouwen met een minimaal budget (de zoveelste..) Ik heb me al wat ingelezen maar niet alles is me helemaal duidelijk. Ik denk aan dezelfde opzet als DiMaC maar met een andere flight controller, bij voorkeur uit te breiden met GPS.
Ik denk aan een Naze32 acro of een KK2.1, beiden niet uit te breiden met gps? Welk ander bordje zou geschikt zijn?

Ik heb ook nog vragen over de motoren, wat is het praktische verschil tussen de sunnysky 980kv en de D2830-11 1000kv van HK?
En wat is dan eigenlijk weer het verschil met een Turnigy D3542/6 1000KV?

Dan dus de Afro 30A ESC's en hetzelfde frame, met een turnigy 9x.

Qua accu is het me ook nog niet helemaal duidelijk, Turnigy nano-tech 2200mah 4S 25~50C lijkt me voldoende? Als ik het goed heb begrepen is het mah x C en dat moet overeenkomen met 4x max A van de motoren?

Het zou mooi zijn als hij flink agressief kan vliegen

Welkom op het forum.:D

Het verschil is 20 rpm/Volt en dus zal de 1000kv bij 10V 200 rpm meer draaien in onbelaste toestand wat nauwelijks merkbaar zal zijn bij het vliegen.

D2830 en D3542 zijn de stator afmetingen dus de laatste is iets zwaarder en in theorie iets krachtiger omdat het gewoon een iets grotere en dus zwaardere motor is.
En dan ga ik even voorbij aan eventuele kwaliteit verschillen.

mAh(accu capaciteit) x C en dat moet minimaal overeenkomen met 4x max A (stroom) van de motoren.
Dus wat reserve kan geen kwaad.

Dank:D

Goed, dat is me nu duidelijk, verder had ik het dus toch aardig begrepen:)
Wat is een aan te raden goedkope FC die uit te breiden is met GPS? Ik wil graag eerst manual vliegen en later eventueel wat met gps spelen.
De KK2.1 en de Naze32 acro kunnen het blijkbaar niet. Een full Naze32 kan ik 123 niet vinden, is die sowieso wel aan te raden?
How about Multiwii? Bv de MultiWii 328P, wat zijn daar de nadelen van in verhouding tot een Naze32 acro (waar ik veel goeds over lees)?

Ik kan ook maar niet kiezen tussen de tussen de sunnysky 980kv en de turnigy D2830-11 1000kv, is de kwaliteit van de turnigy's zoveel slechter? Voor de prijs van 4 sunnysky's heb je zeg maar 6 turnigy's.
Verder heb ik mn setup wel duidelijk geloof ik:)

Ik kan ook maar niet kiezen tussen de tussen de sunnysky 980kv en de turnigy D2830-11 1000kv

Sunnysky staat bij de multicopter eigenaren goed aangeschreven maar er zijn wel namaak Sunnyskys in de handel bij sommige leveranciers zo heb ik gelezen dus googel eerst wat rond om daar achter te komen.;)

Ik heb met veel interesse dit forum gevolgd en een boel opgestoken van jullie.
Ik hoop dat jullie mij op weg willen helpen.
Na wat research ben ik tot een lijst met onderdelen gekomen.
Wellicht kan iemand bevestigen dat dit gaat werken. Tip zijn natuurlijk altijd welkom!

Zie de lijst hier

Alvast bedankt allemaal!

Deze setup zal wel werken maar of je er blij mee zult zijn.:confused:
Door het totaal gewicht (1 kg meer als Mutatie) kom je aan de volgende vliegtijden met 3S lipo.
Flight Time: 3.3 min
Mixed Flight Time: 4.1 min
Hover Flight Time: 4.6 min
Je kunt zonder problemen naar een 5000mAh lipo.
Probeer het maar eens met Ecalc hoe je de vlucht duur nog verder kunt verlengen.
Met 8000mAh kan het zelfs nog maar zou ik 30A ESC overwegen.
Dan ziet de vlucht duur er zo uit.;)

Flight Time: 6.9 min
Mixed Flight Time: 8.8 min
Hover Flight Time: 9.9 min
Max motor Current: 17.38 A

Laatst bewerkt:
Ehhh volgens mij kloppen je gewicht vermeldingen niet!!!
Je hebt bij bijna alle onderdelen het totaal incl. verpakking ingevuld...

Ik dacht ook al ergens klopt het niet.
De genoemde lipo is ook een 4S en in ik zou een 3S kiezen tenminste met een 1000kv motor.
Maar maak eerst maar eens een nieuwe lijst met de onderdelen met netto gewicht.;)

Ik heb het lijstje bijgewerkt.
De batterij heb ik vervangen door een 3s 5000mAh lipo en ik heb het netto gewicht opgezocht (zo goed als mogelijk). In de toekomst wil ik er mogelijk nog een camera + video transmitter aan toevoegen.

Ik kom er met deze onderdelen en Ecalc niet helemaal uit, dus ik kan de vliegtijden niet berekenen.

Dat ziet er beter uit.
10X4.7 props
5000mAh 3S lipo
1447 gram totaal gewicht
Current: 4.78 A motor hoover.
Current: 14.19 A motor maximum.
Voltage: 10.52 V
Rated Voltage: 11.10 V
Flight Time: 5.3 min
Mixed Flight Time: 10.1 min
Hover Flight Time: 13.3 min
Aan de berekening met een totaal gewicht van 2100 gram zie je dat er nog genoeg reserve aanwezig is maar dat gaat uiteraard wel ten koste van vluchtduur.
En vervang je b.v.b. alleen de lipo voor een 8000mAh 3s in dan krijg je dit.
Flight Time: 8.2 min
Mixed Flight Time: 14.9 min
Hover Flight Time: 19.1 min

Na heel lang lezen en onderzoeken, zal ik proberen om mijn eerste Quad in elkaar te zetten.

In de toekomst, wil ik betere onderdelen kopen. Maar om te beginnen heb ik het onderstaande lijstje opgesteld.

- Quanum Venture FPV Quad-Copter 430mm (Frame Version) Quanum Venture FPV Quad-Copter 430mm (Frame Version)

- MT2213-935KV MultiStar Motor and Propeller Combo 10-4.5 CW CCW
MT2213-935KV MultiStar Motor and Propeller Combo 10-4.5 CW CCW

- Afro ESC 20Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware)
Afro ESC 20Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware)

- Hobbyking KK2.1HC Multi-Rotor Hard Case Flight Control Board With Remote Programmer
Hobbyking KK2.1HC Multi-Rotor Hard Case Flight Control Board With Remote Programmer

- Multistar High Capacity 3S 4000mAh Multi-Rotor Lipo Pack
Multistar High Capacity 3S 4000mAh Multi-Rotor Lipo Pack

- Een zender heb ik nog niet gekozen, dat komt later wel.

Mijn vragen zijn:
Wat vinden jullie van deze opstelling?
Zijn er nog onderdelen wat ik ben vergeten?
Heb ik ook een ontvanger nodig?

Alvast bedankt.

Ziet er goed uit.

Je mist nog wel het een en ander aan kleindelen, zie de eerste post van dit topic, daar staat het meeste wat je nodig hebt.

Een ontvanger heb je natuurlijk ook nodig, anders weet je quad niet wat je zender hem vertelt wat ie moet doen.
In de meeste gevallen zit er een ontvanger bij de zender.

Bedankt Markjuhh

Ik heb nogmaals gekeken naar de eerste post.
Hieronder de onderdelen die ik mogelijk nog nodig kan hebben.

- Power distribution board
volgens mij is dit geïntegreerd in het frame

- Lipo buzzer
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14521__HobbyKing_174_Discovery_Buzzer.html

- 3,5mm bullit connectors
PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)

- Krimpkous rood/zwart 4 a 5 mm
Bij de Gamma

- Male <-> Male RX kabels
?????

- Propellers
Aanwezig bij de motors

Klein materiaal:
- Klitteband (plak en/of straps) -
Gamma

- tywraps
Gamma

- Kapje ter bescherming FlightController
Dit is volgens mij inbegrepen bij de flight controller

- USBASP voor flashen KK2
Dit is volgens mij de progammer die bij de flightcontroller wordt meegeleverd

- div maten nylon spacers
Ook bij de Gamma?

- Zender + ontvanger, minimaal 4 kanalen, 6 kanalen is aan te raden
Komt later nog

- HobbyKing® B3AC Compact Charger
HobbyKing® B3AC Compact Charger

Zo moet het compleet zijn, hoop ik:)

Male RX kabels:
10CM Male to Male Servo Lead (JR) 26AWG (10pcs/set) (CN Warehouse)
Om je ontvanger met je flightcontroller te verbinden.

Plak klitteband van HK (die brede blauwe) is de sterkste die ik tot nu toe in mn handen gehad heb, en voor het geld zeker de moeite waard mee te bestellen.

De KK HC is idd al beschermd. En word vervolgens nog eens beschermd door het frame wat je uitgekozen hebt, dus dat zit wel goed.

USBASP is echter wat anders als de programmer die erbij zit.
Met de USBASP kan je nieuwere versies firmware op je KK flashen.
De programmer die bij de KK zit is om je instellingen af te stellen.

Nylon spacers zijn overal wel te krijgen, gamma kom ik eigenlijk nooit, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

De B3AC komt echt tekort. Kijk minimaal voor een B6AC. Hou er rekening mee dat er imitaties van te krijgen zijn voor een stuk minder geld. Maar die zijn ook een stuk minder waard (snel kapot)

Back