Het grote FPV (First person view) draadje.

Virtualdub. ijzersterk en gratis.
Mijn 1.3ghz atom pocketPC kan zelfs on the fly 9000kbps divx5 video opnemen recht van de bron,
dus jou machine kan hiermee vast ook wel een filmpje uitstampen. ;)

hallo allemaal

vrijdag nog even 17 uur voor de baas bezig geweest

maar toch nog even tijd voor de hobby

ik heb de osd en gps van mijn nieuw te bouwen easy glider zo als op de foto ingebouwd

rob

GroteFoto-A46FN4OS.jpg

Ik wacht nog op spullen van rangevideo.
Het ligt weer eens bij de douane, nu maar hopen dat ze niet gaan zeiken over zender sterkte/frequentie..

Hoi Paladin,

Ik wil niet brutaal zijn, maar ik vroeg me af, waarom zijn bij jou de fatsharks zo duur?
Rechtstreeks zijn ze 375 dollar, en bij E-store maarliefst 460 dollar.
Douane en verzendkosten zul je nu wel zeggen,
maar een spaanse concurrent kan ze wel voor 280 euro leveren?
En die mensen moeten ook gemiddeld 20% bijlappen aan douane,
en kwa verzending recht van Gregory vandaan is het voor hen net zover/duur volgens mij.

Kunnen we mischien niet een dealtje doen, een pricematch zegmaar,
bij jou inclusief verzenden net zo duur als bij hun inclusief verzenden? ;)

Hier is de spaanse shop: ElectronicaRC.com
Ik heb ze gemaild en ze reageren goed en netjes.
Ook op RCgroups heb ik et "in de groep gegooid",
en daar waren de europeanen er ook dik tevreden over.

Dus zeg het maar, als ik het bij jou mag kopen dan graag. ;)

@ Sander : Voor 40 dollar per servo MAG die ook wel robuust en precies zijn vind ik. ;)
Maar met die hextronik/turnigy meuk kom je dr ook niet denk ik? Of is dat nog redelijk te pruimen?
Wat vind je bijvoorbeeld van deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec $4.99
Ik vind ze als gewone servo best fijn, alleen weet ik niet of die te modden valt.
Goedkoop zijn ze als gewoonlijk. ;)

Die fatsharks worden in spanje met enorme voorraden aangekocht dus betere prijzen. Ik heb mijn prijzen nu ook moeten aanpassen hierdoor maar er blijft voor mij maar weinig over. Dus moet ik het dan maar van de goede service en snelle levering hebben.
En idd, belasting hier is stukken anders en tegenwoordig rekenen die guppen hier ook nog eens zo'n 13 tot 17 euro "administratie kosten" erbij voor 1 stempeltje.
Ik heb ze nu voor 299 staan en dan geef ik ze praktisch al weg..... Als jullie er nu 100 bestellen dan kan ik zelfs goedkoper gaan dan in spanje :)
ik moet ze steeds per 5 a 10 stuks laten komen.. heb hier ook niet zoveel ruimte meer.. staat hier enorm vol door die grote nieuwe kisten 90mm 1.5meter ;)

ik concentreer me nu ook wat meer op de complete FPV vliegtuigen en andere zaken die op het moment gaan uitkomen op FPV gebied...
Sommige mensen hebben liever alles bijna kant en klaar. Zoals je hebt kunnen zien op mijn vorige link ben ik druk bezig geweest met de cloudsfly om deze perfect in balans te krijgen voor pan/tilt en fixed cam... is me goed gelukt moet ik zeggen en OSD gaat er ook mooi in.. geen gedoe met alles extrern maar gewoon van binnen en gelukkig niet zoveel spaghetti...

en voor leuke deals kun je altijd bij mij terecht. Alleen niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen gaan zitten, dat werkt bij mij niet ... ;)

maar goed, vind het al leuk om hier nu eens rond te hangen :)

(hey sander !!) :)

Laatst bewerkt:
Hoi paladin,

Excuses, er waren wat berichten door elkaar gelopen wegens een hangende computer.

Voor het stretchen van een servo moet je even op RCexplorer kijken, daar staat precies hoe je deze mod moet doen. Vrij eenvoudig, alleen is het testen een ramp..Goed, als het dan lukt is het des te leuker;).

Aii.ik heb zulke leuke videobeelden van die dv5000. Helaas erg slechte kwaliteit( lees; niet te pruimen), maar wel erg rustig beeld, en vaak over de vleugel kijkend. 't werkt erg verslavend:mrgreen:
Helaas kan mij computer deze bestanden alleen bewerken als windows vers is geinstalleerd. Staat windows er een week of 5 op, dan is er niet meer mee te werken..

Nouja, we verzinnen wel weer wat..Zijn er geen gratis programma's, buiten movie maker, welke veel eenvoudiger met dit soort bestanden om kan gaan? Of ligt dit echt aan de computer..

och, ik heb hier 1000 en 1 servo's liggen op voorraad dus als ik wat sloop dan heb ik nog kansen genoeg...
pak wel ff wat goedkope towerpro servo's.. kosten geen drol en zijn toch leuke dingen.
ik wacht wel ff met een futaba ombouwen hahaha. dat zou iets meer pijn doen :)

Ik wacht nog op spullen van rangevideo.
Het ligt weer eens bij de douane, nu maar hopen dat ze niet gaan zeiken over zender sterkte/frequentie..

tegenwoordig haalt de douane er alles uit, die gasten zijn een razzia begonnen.
je moet eens weten hoeveel vliegtuigen ze al hebben gesloopt van me bij de controles
eruithalen en troep maken is geen probleem, maar het terugproppen en vleugel/rompen breken daar zijn ze goed in...
krijg ook heel veel klachten van mensen die eens wat in het buitenland bestellen. Saat er hobbyking of bananahobby op dan is dit al helemaal een rode vlag. iets 2 weken laten liggen doen ze ook....

naar volkje op het moment maar ik moet ze wel te vriend houden. Gelukkig heb ik zendingen wel snel....

Maar idd, ze zeiken steeds meer maar dat komt ook omdat er mensen roindlopen die er (nog) geen verstand van hebben en ook even interesant willen doen. Roepen dan al heel snel dat iets "verboden" is....

De tijd dat er iets "tussendoor" glipte, zonder invoer belasting is echt voorbij!

Het is dan maar goed dat hobbyking zo bezig is met een duits warenhuis dan.
Kunnen die snorren het mooi laten schuiven want binnen europa hebben ze niks te plukken.

Dat ik toeslag moet gaan betalen op mijn zendersetje dat overleef ik nog wel,
maar hoegroot is de kans dat ze gaan liggen zeiken over zendsterkte/frequentie?
En als ze wat confiskeren, pakken ze dan de hele hap of alleen et zendertje?
Als ik de rest gewoon binnen krijg, komt er gewoon een nieuw zendertje per bubbel enveloppe natuurlijk.
Daar kijken die gieren niet zo naar geloof ik.

Maar met die hextronik/turnigy meuk kom je dr ook niet denk ik? Of is dat nog redelijk te pruimen?
Wat vind je bijvoorbeeld van deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 13.4g / 0.10sec $4.99
Ik vind ze als gewone servo best fijn, alleen weet ik niet of die te modden valt.
Goedkoop zijn ze als gewoonlijk. ;)

Mijn ervaring is dat een pan servo aardig wat voor z'n kiezen krijgt, vooral wanneer je onbedoeld iets harder landt dan de bedoeling is. De HobbyCity servo's die ik tot nu toe geprobeerd heb leven dan ook niet lang, de plastic gears strippen. De HS-65HB heeft carbonite gears en da's een prima compromis tussen gewicht en duurzaamheid. Alles heeft z'n prijs natuurlijk, een keer of wat een servo vervangen, of één keer een betere servo monteren, komt dan langzamerhand op 't zelfde neer lijkt mij?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Moah Sander, die van 5 dollar hebben metale tandjes, die sloop je ook niet zomaar denk ik.
De afweging is daarom denk ik ook puur OF 2 gram lichter OF 35 dollar goedkoper.
Tenzij de resolutie van van die hitech servo vele malen beter is natuurlijk, maar dan nog.

Moah Sander, die van 5 dollar hebben metale tandjes, die sloop je ook niet zomaar denk ik.
De afweging is daarom denk ik ook puur OF 2 gram lichter OF 35 dollar goedkoper.
Tenzij de resolutie van van die hitech servo vele malen beter is natuurlijk, maar dan nog.

Wat jij wilt Sven, in de regel is bij de HobbyKing metalen servo's alleen 't uitgaande tandwiel van metaal, maar de rest niet, dan ben je dus nog geen steek verder. Ook is de betrouwbaarheid natuurlijk een belangrijk punt, als de pan servo er de brui aan geeft tijdens 't FPV vliegen en één kant op gaat draaien (of links- of rechtsom naar de maximale uitslag gaat) kijk je opzij en niet meer naar voren, da's lastig vliegen kan ik je verzekeren. Overigens zou ik in eerste instantie de camera vast monteren, zonder pan en zo leren om FPV te vliegen, als je dat onder de knie hebt kan je altijd nog een pan servo monteren met de camera erop.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Het is dan maar goed dat hobbyking zo bezig is met een duits warenhuis dan.
Kunnen die snorren het mooi laten schuiven want binnen europa hebben ze niks te plukken.

Dat ik toeslag moet gaan betalen op mijn zendersetje dat overleef ik nog wel,
maar hoegroot is de kans dat ze gaan liggen zeiken over zendsterkte/frequentie?
En als ze wat confiskeren, pakken ze dan de hele hap of alleen et zendertje?
Als ik de rest gewoon binnen krijg, komt er gewoon een nieuw zendertje per bubbel enveloppe natuurlijk.
Daar kijken die gieren niet zo naar geloof ik.

Als je denkt dat de prijzen in duitsland gelijk liggen aan die uit china dan heb je dat goed mis. De prijzen zullen aanzienlijk hoger zijn (heb ik al vernomen vanuit verschillende bronnen), maar goed, we zullen het wel zien tzt. enne onderschat jamara ook niet daar...

@ Sander:
Alleen het uitgaande wiel? Wat schieten ze daar dan mee op? :lol:
Voorlopig plak ik het even zonder pan op de kist, desnoods een gewone servo zonder stretcher.
Met die hextronics servotjes heb ik nog nooit meegemaakt dat ze zomaar de brui eraan gaven en ik vlieg er vrijwel alles mee,
Maar als je gaat zitten klooien met resistortjes om ze ver over hun bedoelde gebruik heen te porren,
tsja dan kan ik geloven dat je dr geen kritische dingen mee wil bedienen. ;)
Alleen als je ze kapot vliegt bij het landen dan merk je dat wel optijd lijkt me.
Als je een van je aileron servos kapot land en er daarna mee gaat vliegen zit je ook in de problemen,
zulke dingen kunnen altijd gebeuren natuurlijk.

@ Paladin: De prijzen zullen vast hoger zijn, maar heel waarschijnlijk nogsteeds een bak goedkoper dan zelf douane dokken of nog gekker, in nederland ergens wat kopen. ;)

Sven,

Pannen is meer dan genoeg in het begin. Ik vlieg nu al een tijdje FPV, en ben pas net begonnen "aan het pannen.."
Mijn kleine fpv tuigjes vlieg ik allen met een fixed camera. Echt onmisbaar is het niet. Pannen is natuurlijk wel Fancy;). Ik heb nu meerdere servo's gebroken. Zelf de gws 20 grams servotjes. Nu heb ik een HS-81 als pan servo gebruikt. Deze werkt tot nu toe nog prima:). Ik heb bij meerdere servo's gehad dat de bovenkant afbrak van de servo. Hoe dat kwam.. tsjah, het gaat niet alleen om de tandwieltjes, maar uit eindelijk hangt de camera aan de behuizing. Met die kleine HXT'tjes kom je dan minder snel weg. Komt bij dat als je net alles hebt opgeladen, de hele meuk hebt ingeladen, en eenmaal in de lucht bent, je zult zien hoe verdomt kl*te het is als je na de eerste landing je servo stuk hebt..Voor die paar centen meer zou ik niet gaan kloten. op het forum hier zijn zattt servo's voor een poep en een scheet te koop;).
Maargoed, aldoende leerd men. Probeer het, en wie weet is er niks aan de hand, en werkt het prima:).

Trouwens, ik heb virtual Dub gedownload, alleen pakt hij geen enkele HD film. Alleen het simpelere werk van ander soort cameratjes?..Het schijnt dat hij geen "mediaplayershow"filmpjes kan afspelen, of er is een codec vereist.. Ik weet het niet, maar werken doet het niet.
Dus wel de filmpjes die ik met zo'n keychain camera heb gemaakt...
Is het zo dat Movie maker nogal problemen kan veroorzaken op windows 7? of is het alleen als je met hd filmpjes werkt..

pf, Hd beelden zijn prachtig, maar je moet er volgens mij een kei van een computer voor hebben, wil je het e.a. kunnen bewerken..

Trouwens, Sander

Wat mij enorm opvalt is dat als ik zo'n 200m hoog vlieg ik behoorlijk last van de wind heb. Wat gas erop maakt het beter. ga ik tot iets.. daarboven dan is het beeld erg rustig. Vreemd, je zou zeggen dat er op 200m hoogte nou niet echt turbelente wind meer is..Of heb ik zie ik dit helemaal verkeerd?

Ik hoor graag je bevindingen:).

Laatst bewerkt:
Trouwens, Sander

Wat mij enorm opvalt is dat als ik zo'n 200m hoog vlieg ik behoorlijk last van de wind heb. Wat gas erop maakt het beter. ga ik tot zo'n 600m dan is het beeld gigantisch rustig..vreemd, je zou zeggen dat er op 200m hoogte nou niet echt turbelente wind meer is..Of heb ik zie ik dit helemaal verkeerd?

Ik hoor graag je bevindingen:).

Klopt, onder de 100 meter heb je veel last van turbulentie, door obstakels op de grond (bomen, huizen, etc.) vooral als 't waait. Boven de 200 meter wordt 't een stuk rustiger, ga je nog hoger dan wordt de wind ook veel constanter. Uiteraard is 't wel afhankelijk van welk model je vliegt, een FunJet is minder windgevoelig dan een (langzaam vliegende) EasyStar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Laatst bewerkt:
Voorlopig ben ik nog niet toe aan pan/tilt, dat komt waarschijnlijk pas als ik een fatsoenlijke head tracker koop. ;)

Wel vraag ik me nogsteeds af of zon FMA autopilot een leuk speeltje is.
Ik zie verdeelde meningen over dit apparaatje.
De ene vind het geen enkel nut hebben, de andere zweert er zelfs bij.
Gebruiken jullie zoiets? Of een ander soort stabilisatie middel mischien?

Grts,
- Sven

Turbulentie kan door een aantal oorzaken ontstaan, doorgaans is er in onze omstreken wind voor nodig, in landen zoals bvb in het Midden Oosten kan het door sterke opwarming van de aarde komen.
Obstakels versterken/triggeren het effect.
Vaak dempt het uit naarmate de hoogte toeneemt, de andere keer niet. Dit heeft te maken met de stabiliteit van de atmosfeer op dat moment.
Bij een instabiele atmosfeer kan het tot meerder kms hoogte onrustig blijven.

Hier zie je een extreem geval van een wolkenformatie boven de Oeral (die ik enkele jaren geleden gefotografeerd heb) die "getekend" werd door het onderliggende landschap. Zelf vlogen we boven de 10km hoogte, ik schat dat de wolken op plm 5 km zaten. En geloof maar dat het dáár turbulent in was.
Golf%20bij%20Oeral03.JPG

Golf%20bij%20Oeral20.JPG

Golf%20bij%20Oeral22.JPG

Goed dat verklaard een hoop...

Jemig..,
Bijzonder mooie foto's!

Zal ik ook maar even een foto plaatsen dan? Dit is op bijna 30km hoogte (niet in Nederland overigens!) en deel van een project waarbij we een model (FunJet) onder een helium ballon in de stratosfeer loslaten en dan d.m.v. FPV terug naar 't vertrekpunt vliegen. Snelheden lopen in 't eerste stuk op tot pakweg 900km/u door de minimale luchtwrijving op dergelijke hoogtes.

Stratosfeer, 29km hoogte

12195.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Zo, ik heb ook weer wat aangeschaft.

Een Trimersion FPV bril. ;)

NEW TRIMERSION VR FIRST PERSON SHOOTER 3001AD HEADSET - eBay (item 180472743173 end time Feb-22-10 08:49:55 PST)

Ze zijn er op RCgroups leuke dingen mee aan het doen, zelfs de head tracker schijnt te hacken te zijn.
Het LCD is dezelfde korpin VGA scherm als in de fatsharks, enkel de optics schijnen net ietsjes minder te zijn.
Zelfs met bril schijn je deze set te kunnen dragen, enkel is de FOV niet zo denderend (26').
Er zit een 2.4ghz lawmate compatible ontvanger in, maar ikzelf ga hem met draad verbinding hacken.
Ik heb hem voor 60 euro tepakken kunnen krijgen, inclusief verzenden.
Ze zijn zo goedkoop omdat disney het bedrijf naar de kl.. geholpen heeft met een of andere rechtzaak.

Waarom? Er zijn plannen voor een 5.8ghz fatshark,
dus ik dacht het nog even goedkoop af te kunnen met dit ding tot die nieuwe fatsharks er zijn.
Met de laatste nieuwe kun je namenlijk alleen draadloos tussen grondstation en bril gaan als er geen 2.4ghz piloten bij zijn.
Met de 5.8ghz versie ben je overal vanaf. ;)

En zelfs al is die van 60 euro nietveel, altijd een leuke passagier viewer lijkt me. ;)

Als er nog anderen interesse hebben, hij verkoopt ze nog.
Tip: bied alleen laag zodat je overboden wordt, hij heeft tot nu toe iedereen op RCgroups een herkansings aanbod gestuurd voor de prijs die er geboden is! ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back