Het grote FPV (First person view) draadje.

Inderdaad, zoals GJVO zegt zie ik verder ook geen problemen.
Trillingen zijn helaas vaak een boosdoener van een wat vervormd beeld. Bij een brandstofmotor, en zeker een 23cc 1cilinder zul je hier veel last van krijgen. Evt de motor op rubbers, en de prop goed uit balanceren.

Inderdaad mooie tracking antenne! iedereen schijnt gek te zijn van het vliegtuig waarin hij alles gemonteerd heeft. Binnenkort komt hij wss in productie. Hij word een EZ whale genoemt geloof ik.

Goed, mijn nieuwe aanwinst:):
11w6810.jpg

2egcwts.jpg

HD camera, 28 gram:). Nu nog een mooie pan ophanging maken, en een ander lensje erop..
Camera word gevoed vanuit de ontvanger uitgang naar de mini USB. HD beeld en geluid op het kaartje.
Een heisa om de krimpkous er netjes omheen te spannen, maar het resultaat is voor nu goed. ( Aiptek AHD C100 30FPS, lengte; exact even groot als mijn wijsvinger:)).

Laatst bewerkt:
Dayum, 28 gram en HD! Dat doe je lekker, Remy!

Ik heb voor HD filmen ook al verre toekomst muziek bedacht,
mits het straks wel goed gaat met zon videobril EN mijn eigen bril. ;)

Ik wilde graag een model zoeken waar een opneem HD cam met pan/tilt onder past,
en een vaste navigatie cam met OSD voorop voor het wegvliegen en thuis komen. ;)
Ik wilde met een schakelaar 1 van mijn sticks om gaan schakelen naar HD cam pan/tilt,
waarbij een aanboord FMA copilot die stick overneemt.
Dan kun je stabiele opnames maken terwijl je toch kunt sturen met je richtingroer.
Ik heb al wel cam schakelaars gezien zodat je kunt switchen tussen 2 feeds,
maar ik denk niet dat die aiptek vid-out heeft?

Maargoed, zoals ik zei, verre toekomst muziek. ;)

Hoe duur was dat aiptekje?
En is het echt HD, of 720p?

Laatst bewerkt:
Ik zou de camera op een paar lagen dubbelzijdig klevend schuim zetten.
Dan moet je toch wel een redelijk trillingarm beeld krijgen.

Wat ik niet snap, iedereen is wild van dat vliegtuig.
Het ding ziet er niet uit, als ik me kwaad maak dan bouw ik binnen 2 avondjes zo'n ding.
Beetje roofmate en piep snijden en je hebt hem
Kunnen FPV-ers dan niet bouwen als ze helemaal onder de indruk zijn van dat ding?

GJ

Van roofmate is die volgens mij na 3 FPV landingen gaar als een snotje. :lol:
Maargoed, ik vind het zelf ook niet bepaald een mooi model.
Als ik een ideaal FPV model moet noemen, zou ik zeggen de Lazy Bee van HK maar dan 2x zo groot.

Busy-Bee.jpg

Hoi Sven,

bedankt. Ik ben er erg tevreden mee! De originele bestanden zien er erg goed uit. Vandaag even het geheel inc panning getest. Helaas stond de camera niet goed ingesteld, en was dus veel te over belicht. Daarnaast moet de lens nog wat afgesteld worden. Tevens moest de K10 nog getrimd worden, en ligt het zwaartepunt te ver naar achteren. De wind maakte het er ook niet beter op en zo door. De signaal videosplitter verwacht ik volgende week, zo zijn die vreemde lijntjes die ik ook in mijn fox video's terugzie verdwenen.
Het filmpje is gepload via youtube, en helaas sterk gecomprimeerd. Goed, de OSD gegevens en RSSI zijn te lezen. Daar gaat het nu ook even om.
[media=youtube]1Ao7XMfD9Go[/media]

Maak je over die videobril niet teveel zorgen, dat gaat vast wel lukken. Volgens mij kun je de bril best wel wat verder van je hoofd afzetten. De videobril heb ik nu in de skibril een eindje van mijn hoofd, en heb prima beeld.

haha, wat let je, aanschaffen dat spul, en experimenteren. Dat maakt het FPV vliegen zo leuk.. Er zijn zo ontzettend veel uit dagingen.

Het aiptekje heb ik van de blokker voor 70 euro. Het was de laatste, maar ze zijn ook te vinden via marktplaats. Het originele bestand ziet er veel belovend uit. Lijkt redelijk veel op de beelden die ik maak met de andere aiptek.

Geen enkele "fpv camera"is ontwikkeld voor het fpven. Zo ook die in de link niet. Wat let je om het te proberen? Is absoluut een goedkoper alternatief!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje Remy! Je RSSI veranderd iig nietveel. ;)

Die cam van het linkje vreet 5v, net als de zender overgens.
Alleen de Remzibi OSD weet ik niet of je daarmee weg komt op 2s lipo,
anders zou de hele setup het met een celletje minder kunnen doen.
Ik heb al een regelaartje die stabiel 5v geeft, om cam+zender te voeden.
De Remzibi website zegt dit: - Supply power requirement: 7V-14V (ie: 2S or 3S Lipo)
Maar 2s lipo zakt ruim onder 7v voordat die leeg is.
Wat denk je dr zelf van Remy? Zou het kunnen?

Ikzelf denk aan een webby HD van sony, die staan ook voor een kleine 100 dollar op ebay.

Ik zou het niet proberen.. Ik zou gewoon voor een 3s500mah lipo gaan, i.c.m met een spannings regelaartje. De OSD werkt vanaf 7v. komt de lipo hieronder dan zijn de problemen al gauw groot omdat je beelden via de OSD naar de videozender gaan.
Nu kun je wel je spanning goed in de gaten houden, maar bouw hier niet op.
Komt bij dat er gigantisch veel camera's gewoon op 12v werken. Werken ze dat niet, dan zit er vaak een prima bruikbaar spannings regelaartje in de kabel. Ik heb hier al veel mee gevlogen en nog geen problemen gehad.

Tja die webbie is super, al moet ik eerlijk bekennen dat ik mijn beelden niet slecht vind van de AHD C100.....Hij is nog goedkoper ook, Nl ladertje en geen verzendkosten/douane problemen. Er komt binnenkort een nieuwe webbie waarvan de kop kan tilten EN pannen. Ik zou hier eerder voor gaan, zo kun je er al gauw weer leuke dingen mee doen:)..
Maar kijk toch eens naar die C100, en modificeer hem zoals ik heb gedaan. het was voor mij een test..en en is er niet slecht uit gekomen moet ik zeggen!
meer tests volgen volgende week al het weer wat beter word.. Wacht dit nog even af zou ik zeggen:).

Ik heb al een 5v regelaartje laten komen precies voor dit soort gevallen.
Maar hoe zit het dan met 12v? Lipotjes zakken toch al heel snel af naar 11v en lager?
Heb je dan niet hetzelfde gedonder?

Het beeld is absoluut niet slecht idd, zelfs je OSD is erop geplakt, erg leuk vliegen is dat. ;)
En de webby vond ik idd interesant omdat je met het kopje kunt klooien ipv et hele apparaat.

Maar voor ik me druk ga maken over HD filmen eerst maar eens die kermis vliegend krijgen.

Deze headset kan schijnbaar mijn bril compleet overbodig maken (-6),
en heeft een native resolutie van 800x600 (kan zelfs 720p aan).
Hmm:
Native Resolution: 800 x 600 pixels
Supports Resolution up to: 1280 x 720 HD
Rare bedoeling...

Ja ik heb hier ook een full HD computer scherm staan, hij ondersteund ook 8 megapixel foto's maar dan moet ik óf ze verkleinen, óf scrollen.

Hoi Sven,

Nope. Ik heb hier aan 12v cameratje ( zonder regelaartje in de kabel), welke nog steeds werkt op een lege lipo. Ik was laatst van plan om vanaf het circuit van deze camera de regelaar te omzeilen, zodat ik hem kon laten werken op 5v. De regelaar gevonden, dus vóór deze regelaar een spanning van 5. helaas werkte dit niet. Wat bleek; Na wat meten en onderzoek scheen het printje op 5v, 7v, 12v, en zelf 13v te werken! Niet te doen dus.
Volgens mij werken die cameratjes ook op 9v. al weet ik niet hoe het zal gaan als je onder deze spanning komt.

Die beelden met osd gegevens zijn opgenomen met mijn andere camera. Ik sta er wel van te kijken, wat je in de bril ziet is echt zoveel scherper dan wanneer ik het terug kijk op de computer. --niet te vergelijken met de hd-beelden--
De HD beelden zijn nog steeds veel belovend. Vandaag weer even gevlogen, en heb nu de cam uit het midden, náást het elektronica compartement. Dit schijnt prima te werken. Het zwaartepunt ligt nu goed, wat het ineens een genot maakte om te vliegen. van wind heb je nauwlijks last, alleen is het effe wennen, zo'n snel ding.
vandaag ook rustige fpv opnamen kunnen maken, alleen heb ik deze niet opgenomen op het kaartje vanwege een fout van mijzelf. Dom dom. Hopelijk morgen beter weer, zodat ik je wat opnamen kan laten zien.

Kun je trouwens met windows live movie maker een soort van picture in picture zetten? Zou leuk zijn als ik het osd screen, ergens in de hoek van het HD filmpje kan zetten...

Trouwens, Het staat leuk dat die bril HD beelden ondersteunt, maar dat doet mijn brilletje ook. Als het ze gaat om de video-uit van een camera, dan kom je niet heel veel verder dan SD kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Remy, leuk te weten dat de voeding voor het cameratje niet zo kieskeurig is.
Ik gok erop dat de Remzibi OSD dezelfde regulator gebruikt omdat die ook gewoon doodleuk 7 tot 13v vreet. ;)
Ik ben alleen wel benieuwd hoe ik dat allemaal precies aan moet sluiten (zender moet namenlijk wel 5v hebben),
maar dat zie ik dan wel weer als het hier voor mijn neus ligt. ;)

Die beelden met je OSD erop, dat is toch gewoon jou aiptek met video-out??
Anders vind ik dat toch wel uitzonderlijk zuiver als dat gewoon je FPV cam is! :eek:
Als dat je aiptek niet is dan ben ik toch wel benieuwd hoe dat er dan wel niet uit ziet.

Weet niet of moviemaker het kan, maar ik gebruik adobe video studio, daar zou je het mee kunnen doen.

Manuel:
Die resolutie ondersteunt het doordat hij gewoon lijntjes uit je beeld sloopt. ;)
Je kunt er 720p op zetten maar dat sloopt hij toch gewoon naar 800x600.
En uit zon ontvanger komt volgens mij nieteens meer dan 480 lijntjes,
dus allemaal vrij loos gelul eigenlijk denk ik.

zoiets moet ik hebben!

Wat is dat voor een recorder? Hoe is hij met opnemen? Gauw uitval?

Hoe split jij je signalen eigenlijk?

Sven, Mocht je er niet uitkomen laat hier dan wat foto's zien dan kan ik je helpen. Zo kunnen andere mensen er weer van leren.

Jup, die beelden zijn video-out van de C100 aiptek, opgenomen met de A-HD+ Aiptek. Pff, ik vind het geuploadde bestand juist vies tegenvallen.. Al handelt hij licht wel redelijk goed in tegenstelling tot andere cameratjes.
Ik hoop dat het morgen een beetje vliegweer word, zo kan ik morgen wat spul uploaden.
Voor wat ik vandaag weer heb gemerkt zou die C100 wel eens een goed alternatief voor je kunnen zijn Sven.

Laatst bewerkt:
zit me rot te zoeken waar ik die recorder heb besteld

ben er in iedergeval blij mee

ga boven even het boekje zoeken

Foto-WHTJ4MUH.jpg

je ziet rechts mijn video switch [ splitter ] zitten 4 x video uit

Laatst bewerkt:
Heheh ziet er leuk uit Rob.
Dat wilde ik ook gaan doen, bij conrad hebben ze hele mooie platte aluminium laptop koffertjes,
daar zou alles leuk in gepuzzeld kunnen worden.

Wat vinden jullie overgens van de imersion RC zenders?
Die hebben stereo audio, mischien is dat beter als ik straks een audio modem nodig heb?
Of kan ik eigenlijk beter gewoon zon diversity antenne unit nemen?
Ze hebben op RCgroups al iets dat met 4 antennes tegelijk overweg kan, voor 60 dollar.
Pak je 3 stuks patch antennes voor afstand en 1 omni voor als je gaat landen,
moet goed te doen zijn, en hoeft niet te kijken naar audio telemetrie.
Alleen is het probleem met dat spul dat ze het sterkste signaal pakken dat ze zien, dus ook de zenders van piloten.
Maar als ontvangers op een bepaalde frequentie staan, zullen ze dan "luide" RC zenders zien?

Het opnemen/meekijken wilde ik overgens met mijn Eking i1 doen. ;)
1_200901131710263fsmV.jpg

Is een micro computer met Win7/WinXP, even een USB composiet aansluiting erin, en direct opnemen met videostudio.
Er zit 160gb in en een accu die 7 uur mee gaat, dus moet lukken denk ik zo.
Hij is iig klein genoeg om met een zonnescherm erop aan mijn tripod te klemmen met een verbouwde carkit van 10 euro. ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Robot,

Die videosplitter verwacht ik aankomende week. Exact dezelfde. Hoe zit het met die gain? Wat doe je hiermee?

Heb je al eerder gewerkt met een y-splittertje? Of ben je direct voor een splitter gegaan. Ik ben benieuwd wat voor een verschil het in beeld geeft.

Die dvr ben ik aan het uitzoeken nu. Al valt het opnemen met met aiptek niet tegen. helaas wil hij bij de minste of geringste storing al stoppen met opnemen. Hoop dat ik dut nu op kan lossen met die Video splitter.

Robot heb je beeld materiaal?

Laatst bewerkt:
Back