Het grote FPV (First person view) draadje.

Sven, vanwaar neig je naar een een 1000mw zender, met een dikke koe als vliegtuig?
Zag er fantastisch uit dat filmpje met dat beertje. Heb dat filmpje ook al meerdere malen bekeken vóór het fpv vliegen..

Inderdaad, ik heb ook al wat vernomen van Remzibi dat hij bezig is met een tracker. Spannunddd.. Dit volgens mij met het v1.1. boardje.

Sander is veel actief in de fpv wereld, en ontwikkeld hier van alles voor. Hij heeft zo nu en dan dus nog net liggen wat ik nodig heb. Inmiddels heb ik zo'n 2 jaar contact met hem. Video zender enz verkoopt hij niet, maar mijn eerste setje met 10mw zendertje kwam van hem vandaan.
Hij is geen retailer, hij koopt alleen zo nu en dan wat in.

Die diversity heb ik ook nog even naar zitten kijken, zo'n zelfbouw, maar ik wacht nog steeds op de tracker.. Vind een diversity niet alles..terwijl mensen er zoals ik al zei, nog steeds bij zweren.

Nee, hoor, 4km met 1000mw standaard antenne's ga je niet redden. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Nee, met 500mw en 3dbi omni haal je ook geen 2km. 1km is al veel realistischer, alleen moeten de omstandigheden dan ideaal zijn.. qua platform, als het weer.

Ik heb inmiddels naar verschillende antenne's gekeken. Toch blijft iedereen maar die patch antenne's kopen. Ik hoop dat naar aanleiding van deze tread er wat meer mensen gaan fpv vliegen. Zo kunnen zij, hun experimenten delen met andere mensen.
Ik heb gewoon weg het geld niet om hier en daar wat te proberen, en kies dus voor de bewandelde, bewezen weg. Fpv vliegen kost al genoeg, en het blijft al een prestatie om je eigen spullen 100% functionerend te krijgen.

Robot, hoe kom je erbij dat hoe hoger de aantal db's, hoe meer vlekjes je in het beeld krijgt? mensen die een tracker hebben gaan er 9 van de 10 keer geen 8Dbi patchje op zetten hoor. Heel zwart op wit, heeft een 14Dbi patch een veel smallere straal. Het is bijna onmogelijk om deze op het vliegtuig te richten. Een 8dbi is wat makkelijker doordat hij een wat bredere straal heeft.

Inderdaad, zoals Sander het zegt: Je vliegt toch al gauw wat om je heen waardoor een 18Dbi al heel gauw nutteloos is.

Sven, ik richt mijn antenne niet constant op het vliegtuig. Ik richt mijn antenne net zo lang totdat het beeld 100% is. Soms sta ik 40 graden ten opzichte van het vliegtuig en heb ik de beste ontvangst. Dat is het hele nut van een helmpje.

Hoezo gaat het hier eigenlijk over reikweidtes en antennes? Koop een 8dbi patch i.c.m. met een 500mw zender, en je zult zien hoe ver je hier mee kunt gaan. Vaak zelf verder dan je zender ooit kan halen. Die patch antennes worden het meest gebruikt voor het fpv vliegen, dus er zal vast een rede voor zijn..

Robot, typische manier van typen heb je..
Ik ben zelf geen voorstander van een leerling/leraar kabel. Als het een mooie avond is, met weinig wind, pak ik snel mijn spullen en ga lekker rond vliegen. Ik ken niet veel mensen die rc vliegen, dus houd het al snel op. Komt bij dat ik vaak wat verder vlieg, en het dus voor een spotter vrij snel ophoud.. verder ga ik er alweer niet op in, voordat er mensen hun meningen gaan delen.
Sven ook aan jou. Ik heb het regelmatig herhaald. Praat aub niet over de veiligheid en dat soort dingen. geheid dat het uit de hand loopt, wat zonde zou zijn voor toekomstige fpvers. Ik bedoel dit niet als aanval, maar let er a.u.b op. Super:).

Sven, ik weet zeker dat jij je handen al vol hebt aan je eerste fpv setup, en al heel wat tijd erin hebt zitten voordat alles 100% naar je zin werkt.
vanuit daar ga je het een en ander uitbreiden. je weet dan wat je mist, en wat niet, en krijgt zo echt waar een andere kijk op dingen.
Autopilots, tracker, richt antennes enz. Super, maar je zult zien dat dat nog echt niet nodig is..

Ahgoed, zo doet iedereen er weer wat ideeen mee op zullen we dan maar denken:mrgreen:

4km, tsja het leek mij ook een nogal overdreven claim.
Die 4km haal je met stock antennes zelfs met 1000mw nog in geen honderd jaar.
Zon zelfbouw diversity, ik vind het eigenlijk toch wel een beetje een goede optie.
Waarom? Ik heb gelezen dat de GPS in die trackers soms nogal eens loopt te mutsen om een lock te houden,
en dat moet je niet hebben als je met een ski bril staat te knuppelen en dat ding houd er ineens mee op. :eek:
Komt er iemand naast dat apparaat staan terwijl je vliegt, *plop* 2 of 3 satellieten weg. KUUUUUU-..!

En dat zelf moeten richten valt wel mee dan?
Ik dacht dat je echt net een iets te vrolijke kaketoe aan de gang moest om dat signaal een beetje te pruimen te houden.
En als je zo dichtbij vliegt dat je je een bult tolt, dan kun je net zo goed even een omni antenne indraaien denk ik.
Als dat ding een kleine 500m verderop dobbert dan is de draaicirkel natuurlijk VEEL groter en trager?

Mijn plan is ook om niet de pionier uit te hangen met FPV,
Ik wil gewoon wat anderen doen met middenmoot spul.

Ik heb mijn Remzibi OSD in ieder geval al besteld, inclusief AMP sensor voor de lol.
De RSSI sensor betekend SMD pootjes solderen en dat kan ik niet dus die moet ik helaas missen. ;)

Ohja, wat voor lens hoek raden jullie me aan?
Of is die standaard op de SN777 zit al goed?

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad ook zoiets gelezen ergens. Al is die ez tracker al redelijk door ontwikkeld...
Ik heb hoge verwachtingen van Remzibi.. Ben benieuwd waar hij nu mee gaat komen!
SVen je hebt al een OSD besteld? Super! Ook al de rest? of alleen de osd..
Die RSSI heb ik afgetapt van een ander punt bij mijn R149DP. ZO hoef je geen smd te solderen. Je kunt ook kijken waar het pad heen gaat, en het hier vanaf tappen.
Lukt dat niet, dan een stukje koperdraad over je punt en dan solderen.
Er staat heel duidelijk in de handleiding van happykillmore hoe je de rssi moet aansluiten.

Over die Omni, ik vlieg niet veel om mij heen. Ik kom soms wat langs gescheurd, maar vlieg vooral wat verder weg..

Volgens mij is die standaart lens die op de sn777 zit al goed..Weet het niet zeker.
Ik vind 6 van de 10 beelden er hollebollegijs uit zien. Alsof ik op een EI inplaats van een bol leef..

Vertel Sven, hoe zijn de vorderingen, qua bestellen:D

Die RSSI komt nog wel een keertje. ;)
Ik wil mijn MKZ Sexta ontvanger met bergh tech gebruiken,
die schijnen bere goed grote afstanden te kunnen overbruggen.
Ik heb ook nog een R138DF 8Ch PPM Dual Conversion ontvanger van futaba,
maar die werkt denk ik alleen met futaba zenders.

En idd, de rest moet ik nog kopen want ik heb geen idee wat ik moet kopen. :p
Welke TX/RX set bijvoorbeeld. Daar zijn schijnbaar nogal wat dingen om op te letten.
PPL frequentie locking, en bepaalde gain waardes die ze supergevoelig maken bijvoorbeeld.
Ook het vermogen is nog maar een vraag wat het beste is.
Heb je daar mischien nog wat tips over?

Kwa camera ben ik er wel aan uit.
Gewoon zon SN777 camera, die schijnt het goed te doen.
Alleen of ik nog een andere lens nodig heb weet ik nog niet.
Dat ei beeld ken ik, maar bij de SN777 is het vaak minder erg dan het andere spul waarmee gevlogen wordt?
Ik heb ook het een en ander gezien van de PX-191 wat niet tegen viel. (weet niet of ik dat nummer goed heb).

Antenne gewoon een 8dB patch antenne volgens mij?

Voor tegen de tijd dat ik toe ben aan tracking,
kwam ik deze mooie tripod tegen:
Professional Aluminum Photo Digital Tripod
Zit een leveler belbuisje in, en voor 10 euro kun je niet miepen.

De videobril, tsja..
Kopen in Amerika betekend een emmer douane waar je de hik van krijgt.
Kopen in china/omstreken betekend kans dat je geen support krijgt.
Kopen in europa betekend per definitie genaaid worden volgens mij.
Dus het zal zeer doen waar het ook vandaan komt volgens mij.
Hoe is het eigenlijk met dode pixels, heb je daar bij zon bril ook wel eens gezeik mee?

Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje aan het snuffelen naar TX/RX spullen.
TR524 Combo Set Receiver +Transmitter 2.4Ghz 500mW [TR524] - $90.00 :: Hobby Wireless - FPV Store - The Best in Wireless System
Is dit wat?
Digitale PLL technologie dus geen afdrijvende frequentie.
Een flinke audio subcarier, wat straks met Remzibis audiomodem vanpas komt.
Vreet 450mAh, dus met een s3 550mAh packje kom je een heel eind (OSD, GPS, cam, TX voeden).
Ding weegt maar 10 gram, gelijkwaardige output die ik gezien heb zijn allemaal 30gram.

Wat ik alleen niet snap is dit:
Hobbywireless zei:
- Operation Voltage 5 volts (or 5 to 12 volts using the cable adapter included)
Vreet ie nou 12 of 5v? Dit kan ik op 2 manieren opvatten, er zit een 12v adapter bij, of een 12 naar 5v omvormer kabeltje.
Want met 12 kan het gewoon aan de lipo, met 5 moet er nog een regulatortje bij.
Er is nog een 1000mW variant die OOK 450mAh vreet, hoe kan dat dan?
En de vraag 500mW of 1000mW staat ook nog steeds, natuurlijk kun je met 1000mW verder weg,
maar heb je daarmee mischien ook betere ontvangst als je wat dichter bij blijft?

Laatst bewerkt:
Hoi Sven, wil je verder met je rc dan gewoon een futaba zender met een futaba ontvanger kopen.
De serie vanaf de FF7 tot FF12 zenden met hetzelfde vermogen en worden dus allen voor het FPV gebruikt. Ik heb hiervoor een FF7 nieuw gekocht. tevens een R149DP PCM ontvanger vanwege de fail-save, maar ook vanwege de enorme afstanden die ermee gehaald worden.

Trouwens hier nog een zinnetje gehaald uit een tread:
"using a 14dbi patch at the moment. thinking about switching back to 8dbi - range of the 14dbi is insane but narrow beam width coupled with manual re-adjustment ... not such a good combo"

Over die camera, waar heb je die PX-191 gevonden? Ik ken alleen de Kx-191..
Volgens mij heb je geen andere lens voor de sn777 nodig. Zoek het even op rcgroups.com

Op marktplaats op Nderlandse Ebay kun je voor een bril kijken.( staan er genoeg!) Ik hoor niet veel over dode pixels in de bril. Ik zelf heb er in ieder geval geen last van, en ben het nog niet tegen gekomen.

ga voor die lawmate combo. Ik heb hem ook. KIjk even hier:
Trappys Ritewing Zephyr fpv video - RC Groups
Hij gebruikt hem ook. Er zijn al die video's mee gemaakt.

De tx werkt op 5v. In de kabel vanaf de camera naar de tx zit een kleine voltage regulator. Ik heb hem in gebruik omdat ik een 3s 460 accutje gebruik ( kan ik ongeveer 1,5uur mee vliegen)

Op mijn wolf komt er een enkele batterij.

Laatst bewerkt:
Hopelijk dat ik hier wat antwoord krijg op wat algemene vraagjes:
Ik heb hier nog een mx12 met een r700/r16scan liggen. Wat zou het beste zijn om voor fpv te gebruiken? Ik heb de datasheets op de graupner site vergeleken, daar zit geen verschil in.

Op rcgroups zie ik mensen zie ik antennes van zowel zender en ontvanger van het video systeem maar ook van het RC systeem aanpassen etc. Wat zijn jullie tips&tricks op dit gebied? RC ontvanger draad verlengen? Video ontvanger antenne buitenkant strippen/vervangen door krimpkous?

Stel dat ik nou mijn mx12 (35mhz)met een r700 ga gebruiken, welk video RX/TX setje zou dan bij dit bereik passen? Ongeveer rond 500mw @ 2,4ghz?

Iemand nog een linkje naar uitleg over db, omni etc etc (eigenlijk gewoon van alles wat tussen de output van camera/osd tot aan video bril zit)

Edit:
Hoe testen jullie het bereik uit?, binnen blikveld/zonder obstakels lijkt me nogal simpel door gewoon recht omhoog te vliegen. Als bereik van video/rc weg valt zak je op een gegeven moment vanzelf waardoor je weer bereik hebt.
Maar als je rondom/boven/onder een gebouw/dorp/stad vliegt ben je de sjaak?

Dan nog wat betreft het richten van de video antenne, ik heb hier statieven genoeg maar hoe precies komt dat richten?
Als je dat ding op je hoofd hebt kun je als het signaal minder word gewoon bijrichten?

Iemand die even een lijstje zou willen maken met wat de oorzaak is van de soorten "ruis" die je op het scherm ziet, ik las al ergens dat witte pixels vaak temaken hadden met fluctueren van de voeding van de video TX?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Sven, wil je verder met je rc dan gewoon een futaba zender met een futaba ontvanger kopen.
De serie vanaf de FF7 tot FF12 zenden met hetzelfde vermogen en worden dus allen voor het FPV gebruikt. Ik heb hiervoor een FF7 nieuw gekocht. tevens een R149DP PCM ontvanger vanwege de fail-save, maar ook vanwege de enorme afstanden die ermee gehaald worden.
Ik heb nog een stok oude FF6. :P Is dat interessant?
Dat was namenlijk mijn aller eerste serieuze zender, ik vlieg er nu enkel sim mee. ;)
Mijn huidige vlieg zender is een MC-19, en die heeft echt een ENORME antenne.
Zou die enigzins wat bereik hebben wat te vergelijken is?
Ik houd namenlijk meer van pult zenders tegenwoordig, dat vliegt beheerster vind ik.

Trouwens hier nog een zinnetje gehaald uit een tread:
"using a 14dbi patch at the moment. thinking about switching back to 8dbi - range of the 14dbi is insane but narrow beam width coupled with manual re-adjustment ... not such a good combo"
Dat had ik zelf ook al wel verwacht, die heeft een straal van 30~35' geloof ik.
Leuk voor een antenne tracker mischien.

Over die camera, waar heb je die PX-191 gevonden? Ik ken alleen de Kx-191..
Volgens mij heb je geen andere lens voor de sn777 nodig. Zoek het even op rcgroups.com
Nah dan zal ik die KX wel bedoelen, kon het nummer enkel vaag herinneren.

Op marktplaats op Nderlandse Ebay kun je voor een bril kijken.( staan er genoeg!) Ik hoor niet veel over dode pixels in de bril. Ik zelf heb er in ieder geval geen last van, en ben het nog niet tegen gekomen.
Tweedehands is idd mischien niet dom.
Maar vaak vind ik dat de 2ehands prijzen eigenlijk net zo duur zijn als nieuw importeren. :(

ga voor die lawmate combo. Ik heb hem ook. KIjk even hier:
Trappys Ritewing Zephyr fpv video - RC Groups
Hij gebruikt hem ook. Er zijn al die video's mee gemaakt.
Inderdaad, dat is de set die ik ook al in mijn verlang lijstje heb staan.
Die mafkees vliegt er ook gewoon doodlollig ruim 4km storingvrij mee weg. :lol:
Voor mij is dat veel te ver, maar wel fijn te weten dat het zon stabiele set is.

De tx werkt op 5v. In de kabel vanaf de camera naar de tx zit een kleine voltage regulator. Ik heb hem in gebruik omdat ik een 3s 460 accutje gebruik ( kan ik ongeveer 1,5uur mee vliegen)

Op mijn wolf komt er een enkele batterij.
Zoveel gewicht is zon regulatortje niet toch?
Is geloof ik gewoon zon 3 poot torretje?

Laatst bewerkt:
Hebben jullie dit hier al gezien trouwens?
Build your own diversity controller! - Page 3 - RC Groups

Iemand heeft zijn pijlen gericht op de dure diversity,
ze zijn er een "radioshack" versie van aan het knutselen voor blijkbaar een paar euro.
Die gozer is zelfs bezig met het maken van een switcher met 4 ingangen,
dus prak er even 4 patch antennes aan in een boog van 180' (4x45'=180') en je kunt volgens mij al vrij leuk knorren in een bepaalde richting.
Alleen of het goedkoop is denk ik niet.
Apparaatje kost 60 dollar, dan nog 200 dollar aan ontvangers,
100 dollar aan patch antennes, sta je toch weer met 360 dollar te smijten.
Maarja, de eerste ontvanger en patch heb je dan waarschijnlijk al, scheelt weer 75 dollar. :lol:

Ik zie trouwens dat die filmpjes van trappy op RC groups zijn gemaakt met een lullig 25 dollar panasonic cameratje.
Beeld is niet slecht moet ik zeggen. ;)

Mischien niet zo sexy als die SN777, maar toch best aardig te pruimen.
Mischien wat voor een wat lichter 10mW setje op een foxje ofzo. :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi manuel,

Welke ontvanger "beter"is weet ik zo niet. Volgens mij heb ik die R16 vaker voorbij zien komen.. het is een kwestie van proberen. je komt er vrij snel achter bij het fpv vliegen.

Op rc-cam.com staat er een heel stuk over de lengtes van een antenne draad en de effecten ervan. 9 van de 10 keer is de originele lengthe de beste lengthe. Deze is berekend voor je ontvanger. 5cm minder lengthe kan al een boel met je reikweidte doen.
Over het algemeen is een halve wavelengthe de lengthe voor je ontvanger op 35mhz, alleen zit er een vervangingsspoeltjes in je ontvanger waardoor de lengthe van je ontvanger korter is ( beetje onhandig om met 404cm draad te vliegen).
De antenne van je video tx doen ze ze ( inc ik) in wat krimpkous om hem wat lichter te maken, maar vooral om crashes beter te over leven. Ze worden er een stuk flexibeler door. kwa reikweidte maakt het niks.

Jup, gewoon voor een 2,4ghz 500mw gaan, dat is mééér dan voldoende. De meeste zenders halen dit niet eens, probeer het ook niet uit.

Nope, zo'n kant en klaar linkje heb ik helaas niet voor je. Gewoon veel lezen op rcgroups, en/of hier. Daarna toch de stap over wegen om het een en ander aan te schaffen, dat maakt alles al heel veel duidelijker. De vragen die er dan nog zijn kun je hier stellen, dan zal ik je proberen verder te helpen.

De reikweidte tests gaan gewoon zoals je ze normaal doet. Ingeschoven antenne, vliegtuig 1,5m boven de grond, en dan weglopen. 40m is een veilige marg. Daarna kun je gaan vliegen. Vliegen die je met de antenne horizontaal. Mocht er zich een probleem voor doen, dan de antenne verticaal houden, en terug gaan.
De videobeelden zullen eerst wat ruis vertonen, draai dan om. langzamerhand begin je je video apparatuur te kennen, en waar nodig aan te passen.

Ja hoor, je kunt je antenna gewoon bijrichten. Zorg dat je redelijk richting het vliegtuig wijst. laat dit eerst doen door een spotter. Mocht je er later geen spotter meer bij hebben, dan de antenne richting de plek waar je heen wilt vliegen richten. het videotje op mijn vimeo account is met een statiefje gericht, en gaat dus goed.

Strepen, witte puntjes, vervormen van het beeld wil je allen weg hebben, en dus komt er vaak hetzelfde ritueeltje aan te pas. vóór de tx en vóór de camera een filtertje ( 25v 470uf condensatortje parralel, en een 1mH spoeltje in serie). De regelaar en motor zo ver mogelijk van alle apparatuur vandaan.

Hoi Sven,

Ik ga puur van de ervaringen op rcgroups uit. Voor wat ik zo hoor is de mc-19 prima geschikt voor jou doelen. Wil je later wat verder dan kun je altijd nog voor een andere zender gaan. Om een of andere rede bevelen de meeste fpvers toch een futaba aan.
Nu moet ik eerlijk bekennen, dat ik met mijn graupner x3810 erg evel schik heb gehad, maar toch bij een bepaalde afstand soms een tik kreeg. Bij mij FF7 heb ik hier geen last meer van....

Tja, die KX-191 werd veel gebruikt. Ik vloog zelf met een Kx-131. prima camera, alleen vind ik persoonlijk dat er tegenwoordig beter spullen op de markt zijn...

Tja, die 2dehands prijzen, dat is ook zo. Echter, zullen die brillen op marktplaats vaak maar een enkele keer gebruikt zijn. Zo gaat het nou eenmaal met die brillen. Leuk voor de kids achterin, alleen die enkele keer dat ze op reis gaan, is het ook zonde om daar een bril in de kast te leggen die ze 300 euro heeft gekost.
Ga even na hoeveel je het improteren kost, inc douane kosten, en de risico's.. Volgens mij is het dan toch een stuk interessanter om het hier te kopen, aangezien de brillen vaak bijna nieuw zijn.. je kunt vast nog wel wat van de prijs af praten;).

Die lawmate set werkt super, alleen heb ik 3x mijn Ez open moeten snijden om alles redelijk werkend te krijgen. Zo gaat het nou eenmaal met fpv. Testen,testen, en nog eens testen. Wanneer alles goed werkt, heb je er inmiddels een hoop mee geleerd, wat je kunt gebruiken voor je 2de platform. je kunt nog zoveel lezen, het werkt uit eindelijk bij iedereen weer anders.

Nee hoor, zo'n regulatortje weegt bijna niets Het is volgens mij zo'n 7805 regulatortje smd formaat. Ik heb inmiddels mijn regulator in een krimpkousje zitten. Ik wil 1 batterij vanwege het gewicht, maar vooral het gemak:).

ja! Ik ben die diversity aan het volgen.. begint toch langzamerhand te kriebelen..haha. Schijnt dat wss binnenkort voor zo'n 60 dollar te koop is :mrgreen:
Ach, misschien wat voor straks, heb nu nog mijn handen vol aan die wolf. Alhoewel, hij is af:). Nu nog wachten op wat spoeltjes zodat ik wat filtertjes in elkaar kan knutselen, en dan eens testen. Ik hou het in de gaten.

Ja, ziet er goed uit, dat filmpje van trappy. J ziet helaas wel het beeld wat vervormen. Dat krijg je al gauw met de goedkopere cameratjes.. Maar ach, het ziet er goed uit! Mocht je toch wat goedkopers willen, Kijk dan toch echt eens voor zo'n dome camera. De kwaliteit die ik geupload heb ziet er niet goed uit, maar het originele bestand, ziet er iig beter uit als bovenstaand filmpje! helaas heb ik nog niet goed kunnen testen op een flink zonnige dag.

Laatst bewerkt:
Hoi Sven,

Ik ga puur van de ervaringen op rcgroups uit. Voor wat ik zo hoor is de mc-19 prima geschikt voor jou doelen. Wil je later wat verder dan kun je altijd nog voor een andere zender gaan. Om een of andere rede bevelen de meeste fpvers toch een futaba aan.
Nu moet ik eerlijk bekennen, dat ik met mijn graupner x3810 erg evel schik heb gehad, maar toch bij een bepaalde afstand soms een tik kreeg. Bij mij FF7 heb ik hier geen last meer van....
Maar wanneer is het tever, dat is waar ik bang voor ben. ;)
Ik heb namenlijk niet zon handig RSSI metertje, dus geen idee wanneer ik tegen die grens aanloop.

Tja, die KX-191 werd veel gebruikt. Ik vloog zelf met een Kx-131. prima camera, alleen vind ik persoonlijk dat er tegenwoordig beter spullen op de markt zijn...
De beste optie blijft nog gewoon die SN777 dan.

Tja, die 2dehands prijzen, dat is ook zo. Echter, zullen die brillen op marktplaats vaak maar een enkele keer gebruikt zijn. Zo gaat het nou eenmaal met die brillen. Leuk voor de kids achterin, alleen die enkele keer dat ze op reis gaan, is het ook zonde om daar een bril in de kast te leggen die ze 300 euro heeft gekost.
Ga even na hoeveel je het improteren kost, inc douane kosten, en de risico's.. Volgens mij is het dan toch een stuk interessanter om het hier te kopen, aangezien de brillen vaak bijna nieuw zijn.. je kunt vast nog wel wat van de prijs af praten;).
Als ze me met een Rvision van hobbywireless aan volle pond pakken kost hij me 243 euro.
Op marktplaats staan ze voor 299 euro: Marktplaats.nl > 3D lcd Video Bril voor psp ps3 wii nintendo xbox games pc - Audio, Tv en Foto - Overige Audio, Tv en Foto
Er zijn er wel goedkoper, maar die resoluties zijn niet te pruimen, dan kun je de OSD volgens mij nieteens meer lezen.

Die lawmate set werkt super, alleen heb ik 3x mijn Ez open moeten snijden om alles redelijk werkend te krijgen. Zo gaat het nou eenmaal met fpv. Testen,testen, en nog eens testen. Wanneer alles goed werkt, heb je er inmiddels een hoop mee geleerd, wat je kunt gebruiken voor je 2de platform. je kunt nog zoveel lezen, het werkt uit eindelijk bij iedereen weer anders.
Mischien is het dan beter om een makkenlijk toegankenlijk beestje te gebruiken.
Zon Busy-bee van hobbyking is vrij ruim en open, maar ik weet niet of die bestand is tegen de wat hobbeligere FPV landingen. :lol:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Busy-Bee Electric airplane W/Brushless outrunner $59.99

Nee hoor, zo'n regulatortje weegt bijna niets Het is volgens mij zo'n 7805 regulatortje smd formaat. Ik heb inmiddels mijn regulator in een krimpkousje zitten. Ik wil 1 batterij vanwege het gewicht, maar vooral het gemak:).
Is zoiets stabiel genoeg om de voltage butsen op te vangen die je krijgt bij motor aan/uit?

ja! Ik ben die diversity aan het volgen.. begint toch langzamerhand te kriebelen..haha. Schijnt dat wss binnenkort voor zo'n 60 dollar te koop is :mrgreen:
Ach, misschien wat voor straks, heb nu nog mijn handen vol aan die wolf. Alhoewel, hij is af:). Nu nog wachten op wat spoeltjes zodat ik wat filtertjes in elkaar kan knutselen, en dan eens testen. Ik hou het in de gaten.
Heb je wat info over die filtertjes?
Klinkt nogal belangrijk namenlijk. ;)

Ja, ziet er goed uit, dat filmpje van trappy. J ziet helaas wel het beeld wat vervormen. Dat krijg je al gauw met de goedkopere cameratjes.. Maar ach, het ziet er goed uit! Mocht je toch wat goedkopers willen, Kijk dan toch echt eens voor zo'n dome camera. De kwaliteit die ik geupload heb ziet er niet goed uit, maar het originele bestand, ziet er iig beter uit als bovenstaand filmpje! helaas heb ik nog niet goed kunnen testen op een flink zonnige dag.
Ja ik weet het nog niet, zon SN777 is wel meteen een flinke lel geld, maar beter ga je het niet krijgen denk ik?

Wat vinden jullie eigenlijk van de Headplay headset?
http://www.headplay.com/the-visor.html

Deze headset kan schijnbaar mijn bril compleet overbodig maken (-6),
en heeft een native resolutie van 800x600 (kan zelfs 720p aan).

Je voelt hem natuurlijk wel al aankomen, hij is 78.5 euro duurder.
Zou het et geld waard zijn?

En zou de fat shark mischien wat zijn?
Zit een ontvanger meteen al in dus een patch antenne op je helm zit er zo aan.
Ik weet alleen niet of die ontvanger een beetje kwaliteit heeft,
en het schuim om de rand schijnt soms ook wat problemen te geven.
Maar er zitten wel diopter glaasjes bij tot -6.

Ik heb net iig et goede nieuws ontvangen dat ze alles onder het mom van "Samples" kunnen versturen,
dan kunnen ze legaal de prijs laten zakken op de bon tot wel 10% van et orgineel.
Zelfs al laten ze het zakken tot 75% van et orgineel, dan is de douane alweer terug verdiendd. :P
Dus zodra ik genoeg heb, lekker bestellen!

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie eigenlijk van de Headplay headset?
The Visor - LCoS Micro Display - 1024 x 768 | Headplay
Dit ding werkt op 5.8Ghz (zelfde als sommige in-house A/V zendersetjes)

Even een vraagje, mag deze set in NL gebruikt worden hiervoor?
Als ik op deze site kijk: Selectie criteria Nationaal Frequentie register
Dan zie ik voor dat bereik het volgende:

5.725 GHz 5.875 GHz ISM banden Nee x W

Betekend de "x W" dat er geen limiet op zit? Of snap ik het nou niet helemaal?

5.8Ghz schijnt volgens RCgroups een beroerde reikwijdte te geven,
tenzij je de peperdure yellowjacket setjes neemt, dus dat zou ik niet pakken.

Ikzelf hang nog aan et hek tussen 1,3ghz of 2,4ghz.
1,3Ghz
Voordelen: Meer bereik, minder storing, geen last van 2.4ghz besturing.
Nadelen: Antennes moeilijk te krijgen, amateur licentie nodig, audio schijnt moeizaam te verlopen, sommige GPS schijnt hier last van te krijgen.

2.4Ghz
Voordelen: Goed ontwikkeld en gefilterd, volop antennes te krijgen.
Nadelen: 2.4ghz besturing is dramatisch, zwaar bevolkte frequentie, meer storings gevoelig.

Het gemak van 1.3ghz is dat je nergens last van hebt,
misschien eigenlijk best handig met alle 2.4Ghz zenders tegenwoordig.
Maar 2.4Ghz is weer meer gangbaar dus volop keuze.

Ik weet niet wat ik daar nu mee moet beginnen. :lol:

900Mhz kun je iig vergeten.
Daar zit de telecom op, en die zijn niet blij met je.

“Maar wanneer is het tever, dat is waar ik bang voor ben.
Ik heb namenlijk niet zon handig RSSI metertje, dus geen idee wanneer ik tegen die grens aanloop.”

“De reikweidte tests gaan gewoon zoals je ze normaal doet. Ingeschoven antenne, vliegtuig 1,5m boven de grond, en dan weglopen. 40m is een veilige marg. Daarna kun je gaan vliegen. Vliegen die je met de antenne horizontaal. Mocht er zich een probleem voor doen, dan de antenne verticaal houden, en terug gaan.
De videobeelden zullen eerst wat ruis vertonen, draai dan om. langzamerhand begin je je video apparatuur te kennen, en waar nodig aan te passen.”

Over die sn777. Ik persoonlijk vind dat een goede camera. Ik heb mij er verder nog nog niet gigantisch in verdiept omdat ik veel bezig was met die hd camera. Dat is natuurlijk ook een optie. Voor 75 euro een hd camera bij de blokker halen. Die heeft video-out, en neemt op met 30fps. Zo vloog ik ook een tijdje, gaat prima en geeft beter beeld dan welke niet-hd camera ook.

Tja die brillen, even in de gaten houden, en/of evt op andere site’s kijken.. anders bestellen uit het buitenland.. andere optie’s zijn er niet.

Die busy bee heb ik ook gezien toen. Hij heeft alleen 1100mm spw, en de kwaliteit van het schuim ken ik niet. Ik zie ze ook niet veel als fpv platform voorbij komen. Gewoon bij je twinstar houden, die is prima.

Tja die voltage rgelaar. Ik heb hem op de ground van mijn osd. De plus vanaf de accu. Zo krijg ik een vrij stabiele stroom. Ik heb het nog niet anders geprobeerd.

Nee, ik heb niet heel veel info over die filtertjes, is ook niet nodig denk ik. 8 van de 10 keer krijg je stipjes en wat ruis in je beeld. Wat ik ook doe, ik blijf dit krijgen wanneer ik alles op één accu aan sluit. Pak je een 2de accu dan heb je nergens meer last van.
Het filtertje bestaat uit een spoeltje van 1mh 100mOhm. Deze in serie tussen je plusdraad dicht bij je camera en een dicht bij je videozender. Daarbij tussen de plus en min draad een condensatortje van 470uf 25v. Het zou moeten werken. Ik moet het nog proberen.

Die headplay gebruiken sommige mensen, alleen schijnen ze het een waardeloos ding te vinden.
8 Reasons for not to Buy a Headplay for FPV - RC Groups

Ik heb verder helaas geen ervaringen met brillen voor brildragende mensen. Zijn een setje lensen niks voor je? Hmm, misschien stomme suggestie, alleen mijn vriendin heeft nergens last van.

Die fatshark bril is de meeste gebruikte bril voor het fpv. Hij heeft een breder beeld, en de resolutie is beter dan welke bril dan ook. Hier betaal je helaas wel voor. Maar op een dag, kom er een fatshark;). Tja, de een heeft last van het schuim, waar de andere er geen problemen mee heeft, en prima lichtdicht op het hoofd gaat. De videozender die er standaard bij zit schijnt prima te zijn, alleen zie ik toch nog veel mensen een losse ontvanger gebruiken. De rede hiervoor is mij niet bekend.

Kijk ermee uit! Met de waardes laten zaken van het origineel. Ik heb laatst 70% op een pakket laten zetten, alleen pikte ze hem voor de zoveelste keer er tussen uit, en dus moest ik de factuur naar tnt zenden. Hiervoor zo’n 30 euro, plus inklaring en belasting extra moeten betalen op een pakket van 125 euro.
Verder moeten we hier niet op in gaan, daar is al een mooi draadje voor op het forum

Over die 1,3ghz en 2,4ghz band heb je goed beschreven sven. Ik ben toen voor 2,4ghz gegaan omdat er idd veel voor te koop was, en erg veel mensen het gebruiken.
Ik wilde op safe spelen, en heb mij dus zo’n setje aangeschaft. Ach, voor die 90 dollar kon ik niet mis gaan.
Kijk eens op Wholesale products from Agepoch. Hier verkopen ze een 1,2ghz 800mw. Scheen het erg goed te doen.. Verdere info staat op rcgroups.
Die 1,3ghz setjes heb ik nog niet gezien met meer dan 300mW? Hmm misschien die spaanse fpv site, alleen vind ik die site er een beetje vreemd uit zien.. heb nu niet zo die link.

Back