Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben namenlijk bang dat die hele SN555/SN777/VSN505/etz. serie een ranzig stralings probleem heeft met zn volt regelaar,
en de enige oplossing schijnt een capacitor zogroot als 1/5e rijstkorrel te zijn, en zelfs dan is het nog niet helemaal opgelost..
Bij de oudere fatsharks had het beeld bolle verkleurde randjes, dat is geloof ik het vignet effect waar sander het over heeft.
Schijnbaar gebeurd dat niet als je met spiegeltjes vergroot ipv met lensjes.
Nee, dat komt omdat je een breder blikveld wilt hebben. Uit een breder blikveld met een eenvoudige lens volgt automatisch dat de randen minder scherp zijn dan 't midden, ook kan je last krijgen van chromatische aberratie, een verkleuring langs de randen. Het is een compromis wat je helaas moet sluiten, een zo breed mogelijk blikveld (vergelijkbaar met de bioscoop), of meer 't idee dat je naar een TV zit te kijken op een paar meter afstand.
In 't eerste geval heb je onscherpte en iets van verkleuring langs de randen, door de sterkere bolling van de lens, echter tijdens normaal gebruik valt dit niet op, dit gedeelte valt namelijk samen met je perifere blikveld.
Chromatische aberratie - Wikipedia
Perifere drift-illusie - Wikipedia
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC
ja inderdaad, wil hem ook wel graag op me laptop aansluiten, maar op me laptop zit alleen vga en hdmi, en in me bril ipod connector of van die 3 rca stekkertjes. weet iemand of ier verloopjes voor zijn?
Ik overdrijf niet, ik ga alleen maar uit van wat ik veelvuldig op RCgroups gelezen heb.Nou overdrijf je een beetje. D'r doen verhalen de ronde over storing veroorzaakt door de 12V versie (SN777/VSN500). Deze verhalen zijn gebaseerd op ervaringen van eindgebruikers die niet de mogelijkheid, of de expertise, hebben om e.e.a. door te meten en zodoende is het giswerk.
Ik gebruik de KPC-VSN505PHB (SN555/KX550) nu al anderhalf jaar, ik heb nog geen één keer een probleem gezien dat erop duidt dat de camera de schuldige is. Niet met conventioneel 35MHz RC besturing en ook niet met de 433MHz EzUHF RC besturing.
Ik heb aangeboden om de 12V NTSC VSN500 (SN777) camera('s) van de mensen die problemen zeggen te hebben eens door te meten, echter niemand wil een paar dollar uitgeven aan verzendkosten kennelijk. Tot die tijd vind ik 't een broodje aap verhaal, ook omdat er maar een paar zijn die problemen schijnen te hebben. Gezien 't aantal camera's dat verkocht is denk ik dat er wat anders aan de hand is, als 't iets structureel's zou zijn had iedereen er last van.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Dat is dan nog een pre 2010 model geweest, ze zijn net begonnen met 2010 versies verschepen die dit probleem verholpen hebben.Ok ik heb dus sinds een week deze fatshark : Specialized in FPV systems and Big r/c planes . Also import of Walkera products!! - Fatshark RCV922 aviator edition full FPV Kit
Merkte gelijk met kijken dat de randen van het beeld rond waren. Ook was de bovenste rand een wit gestipte lijn.
Moet zeggen het kijkt wel leuk, maar het gaat na een aantal minuten toch wel rot op je neus zitten. Krijg ook wel een benauwend en warm gevoel met die bril op. Misschien moet ik er nog aan wennen, maar het blijft vreemd. Net of ik in een lege bioscoop zit. En me hele evenwichts orgaan is val slag, want ik kan niet eens meer de oordopjes vinden zonder heel goed na te denken.
Ja dat had ik dus ook. Maar mijn vriendin haar laptop had gelukkig nog tv out dus kon ik even youtube filmpjes kijken, dat werkte wel leuk. had even op internet gekeken naar een kastje die vga omzet naar zon tulp maar dat was gelijk weer 99 euro.
Ik overdrijf niet, ik ga alleen maar uit van wat ik veelvuldig op RCgroups gelezen heb.
Mensen willen geen 30 euro willen uitgeven zodat jij ook even kunt voelen, tsja.. ik kan daar eigenlijk wel inkomen hoor,
dus het daarom een broodje aap noemen vind ik een beetje een snelle conclusie..
Er zijn hele threads die uit de doeken doen hoe die cams storen,Je overdrijft wél, je hebt iets van horen zeggen, van een handjevol mensen die ervanuit gaan dat de camera 't probleem is maar dit op geen andere wijze dan proefondervindelijk kunnen onderbouwen!
Sorry, maar da's gezien 't aantal van deze camera's dat inmiddels verkocht is (ettelijke honderden) is dat statistisch gezien volkomen niet onderbouwd. Als er werkelijk is 'mis' zou zijn met deze camera's dan had iedereen, of in ieder geval een significant percentage, problemen. Wat je nu krijgt is dat mensen elkaar iets gaan aanpraten zonder dat er feitelijk onderzoek is gedaan naar een oorzaak, jijzelf bent daar een prima voorbeeld van (assumption is the ..).
En 't versturen van een camera kost hooguit 10 dollar, dus dat lijkt mij een schijntje vergeleken met de aanschafprijs. Men gaat liever verder met aanklooien en op zoek naar zaken zonder dat men een aanwijsbare oorzaak heeft. Da's eenieder z'n eigen keuze natuurlijk, maar in dit soort situaties geldt altijd: meten = weten.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Er zijn hele threads die uit de doeken doen hoe die cams storen,
mensen zijn aan de gang gegaan met SMD spul om het te verhelpen,
mensen die mischien nog wel langer FPV vliegen dan jij Sander.
Hebben die dan geen credenties?
Als je iets onverzekerd op wil sturen is het 10 dollar,
maar het moet ook nog terug dus doe nog maar 20 dollar (hier is internationaal niet zo goedkoop).
Er is wel degenlijk een aan te wijzen oorzaak met die cams, en dat is het 3v stepdown regulatortje.
Die krijgt met de 5v cams wat minder voor zijn kiezen maar nogsteeds is het probleem daar ook aanwezig.
Haal die foto's eens uit je Citaat man![]()
...
Jup, vind ik ook. Het is soms heerlijk om een eind weg te zweven, maar het knallen met zo'n klein platform is gewoon erg leuk.
Wat ik concludeer is dat vliegen met rc en video inrichting nog lang niet optimaal werkt. Het gebruik maken van standaard video apperatuur matzt gewoon niet met rc. Daarvoor moet je ontfilteren, fijntunen, camera's ontleden, eindeloze zoektochten maken op het net en eigenlijk een portie ervaring hebben op electronisch gebied. Het zou veel gemakkelijker zijn dat je een compleet FPV pakket zou kunnen kopen dat echt afgestemd is voor optimaal gebruik met veiligheid in achtneming.
Zouden we dan nu alsjeblieft verder kunnen met het FPV topic zonder dat je minstens eens per twee pagina's dezelfde 'welke camera moet ik nu kopen' vraag stelt? Maak een keuze, koop een camera en probeer deze uit, als hij niet bevalt verkoop je 'm weer en koop je een andere, sim-pel. Het is geen definitieve keuze in de trant van het wel of niet amputeren van een arm of been.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC