het gaat gebeuren

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door RC racing zwolle, 25 nov 2011.

1. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Volgens mij heeft deze buggy hetzelfde systeem voor het grote tandwiel als FG.
    Namelijk een tandwielmeenemer met opvangrubbers.
    De rubbers of de meenemer kunnen speling krijgen waardoor het tandwiel kan scheef trekken.
    Hierbij vreet de aandrijving in notime de tanden op.
    Het tandwiel behoort met de borging van de bout niet strak gemonteerd te worden daar anders de opvangrubbers hun werk niet meer kunnen doen.
    Anders sloop je de tandwielen en de aandrijf cups van de diff en wielassen en de aandrijfassen.
    Dit systeem is ervoor gemaakt om de klappen in de aandrijving op te kunnen vangen.
    Heb je betere tandwielen en aandrijfassen dan heb je dit systeem niet nodig.
    Dus even een ringetje ertussen klemmen is niet zo'n goed idee.

2. hedibi

hedibi

Lid geworden:
    4 jun 2004
    Als het op de zelfde manier zit als fg kan je er altijd nog een grote sluitring op leggen aan de voor kant waardoor het druk vlak groter word.
    Hormann gebruikt daar ook een sluitplaat voor.

3. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    En, is er al een oplossing!

4. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Heb het maar zo gelaten, het blijkt te horen zeg men. Anders kan er frictie ontstaan en de tandwielen vreten elkaar dan op. Zoals het er nu naar uitziet blijven de tandwielen mooi recht en schoon.

5. Stelio

Stelio

Lid geworden:
    24 sep 2012
    Ook Yama Baja

Ook ik ben sinds kort de wigenaar van een yama baja. Heb al een traxxas tmaxx rnaar je merkt toch wel het kwaliteits verschil. Ik moet ook eerlijk zijn hij krijgt aardig op z'n dond...... Ben nu een keer of 10 wezen rijden en heb volgende reeds vervangen. Gas/rem servo, achterdempers, beter luchtfilter, bougiekap. Ook de voordempers zijn aan vervanging toe, echt cheappy. Ook heb ik de achterbanden kapot gereden en heb er wat heftiger rubber onder gezet. Breder en grotere dia. Een ongekende grip is het gevolg als ook een differentieel aan stukken. Je blijft wel lekker sleutelen aan deze auto. Oh ja uitlaat ook kapot, maar dit kan ik misschien nog lassen. We blijven volhouden.

Deel Deze Pagina