Het expeditieschip van Willem Barentsz, Ton

Na de Duyfken wordt dit mijn tweede schip van Kolderstok. Bij de Duyfken heb ik veel gebruik gemaakt van de verslagen die op het forum staan. Nu ga ik zelf proberen een bouwverslag te schrijven. Eens kijken of ik dit tot een goed einde kan brengen.

Bij het openen van de bouwdoos vallen meteen een aantal verschillen op ten opzichte van de Duyfken:
De handleiding is nu drietalig, de handleiding is veel duidelijker, de zeilen zijn al voorbedrukt, de vlaggen zijn ook al gedrukt en het laserwerk ziet er nog scherper uit.
bouwbeschrijving.jpg

Links de beschrijving van de Duyfken en rechts van de Willem Barentsz.
zeilen.jpg
vlaggen.jpg
laserwerk.jpg

Volgens mij heeft onze admiraal weer een stap voorwaarts gezet. Alles ziet er in ieder geval prima uit. Kan niet wachten om te beginnen ,ook al is het eerste Kerstdag. Vanmorgen echter nog wel een paar uurtjes tijd.

Ik kan nog net lezen in je BB waneer iets niet in orde is.... dat is Kolderstuk .. service staat voorop! Stiekem beetje jalours op je project. Deze staat hoog op mijn verlanglijst.

Ik kan nog net lezen in je BB waneer iets niet in orde is.... dat is Kolderstuk .. service staat voorop! Stiekem beetje jalours op je project. Deze staat hoog op mijn verlanglijst.

Hans,

Het is geen fout in de BB. Ik heb alleen de onderkant ( of omdat de foto op zijn kop staat de bovenkant) van de opstaande delen verder afgeschuurd dan vermeld in de BB. In de BB lijkt het alsof er bijna niets is afgehaald.

Hans,

Het is geen fout in de BB. Ik heb alleen de onderkant ( of omdat de foto op zijn kop staat de bovenkant) van de opstaande delen verder afgeschuurd dan vermeld in de BB. In de BB lijkt het alsof er bijna niets is afgehaald.
Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar ik was een stukje van de BB aan het meelezen. Hier staat geschreven als er iets niet in orde zou zijn stuur een mail aan Kolderstok. En daar bedoelde ik mee te zeggen... dat is de bekende Kolderstokservice!

Staat er in de bouwbeschrijving: breng dek A aan. Passen doen de vier delen perfect, maar netjes aanbrengen heb ik per deel moeten doen. Maar dat zal wel aan mijn onhandigheid liggen.
20191226_092003.jpg

Het is echter gelukt, het dek zit er netjes in:
20191226_143930.jpg

Volgende stappen: luiken en al dek beplanken. Dit keer wil ik de naden met potlood zwart maken ipv stift welke ik bij de Duyfken heb gebruikt.

Back