Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Asfalt 1 - diatone 0

d4d6e4f3b7f833047fa93cc968476237.jpg

8397bbd12ea10472e6646248e2182710.jpg

De klap zelf viel op zich wel mee, het is gewoon een zwak frame.

Wel jammer want hij vloog super, ik had mijn ztw esc's geflashed met blheli met damped light.

Ik raakte toen een takje en ben toen op de weg (boeren weg, vloog met spotter) geklapt vanaf 5 à 6 meter hoog.

ZMR frame is al onderweg dus binnenkort maar weer even (ver) bouwen.

Vorig "vliegseizoen" pas begonnen met de mini en altijd op angle mode gevlogen. Vorige week voor het eerst in acro gaan vliegen en de eerste rolls gedaan. Super :-) Dan wat overmoedig geworden met veeeel te lage rates, flip ging niet volledig rond en ondersteboven een "landing" gemaakt:

10906382_10205559485418047_8749088309016893317_n.jpg

Ondertussen is hij al terug opgebouwd met metalen schroefjes, camera getilt en 6" armen gefreesd om de 5" armen te vervangen. Morgen nog de rates omhoog duwen. Dan is hij klaar om weer te "landen" ^^

11150694_10205608061472418_1871004990000592718_n.jpg

Ik heb er gewoon een onderdeeltje voor ontworpen en 3D-geprint. Als er zo een vlagje aan zit te bengelen denk ik niet dat ik ooit nog vergeet van m'n antenne te monteren :-)

Tweede LiPo van de dag.. Had toch iets meer rekening met de wind moeten houden.
Gaf nog best een harde 'kloink'. Een cobra 2204-1960kv ingedeukt en een deukje op de arm van m'n Slotracers.nl QM4 frame (6mm armen;)).

Weet iemand een shop die Cobra 2204-1960kv motoren op voorraad heeft met niet al te lange shipping tijden? :cool:

M00st, ik heb nog een cobra liggen met een verbrande stator. De rotor is nog als nieuw, kun je zo overzetten. Deze kan ik wel naar je opsturen als je de verzendkosten betaald. [emoji6]

M00st, ik heb nog een cobra liggen met een verbrande stator. De rotor is nog als nieuw, kun je zo overzetten. Deze kan ik wel naar je opsturen als je de verzendkosten betaald. [emoji6]
Thanks voor het aanbod. maar de boel heeft zo'n tik gehad ik liever alles vervang. De schroeven zijn gewoon afgebroken, steken alledrie nog in het frame.

BoltRC heeft de 1960kv in stock. Mij onbekende shop, maar we shall see.

behoorlijke klap, mOOst,
aan een motor kan ik je niet helpen, maar, wanneer het deukje aan het frame "open" staat, laat er een druppeltje seconde lijm intrekken, goed laten drogen en bijschuren ;).
Werkt ook goed bij carbon frames.

Vandaag voor de tweede keer met m'n fpv mini gevlogen, is toch nog even wennen. Met vallen en opstaan leert men. Ik weet nu dat ik voorlopig alleen nog maar boven gras. Komende paar dagen het hele frame uit elkaar halen om het zand van de asperges bedden eraf te halen. Hopelijk krijg ik ook het zand uit de cobra motors :(

Bijlagen

• photo_2015-05-04_17-18-12.jpg
    photo_2015-05-04_17-18-12.jpg
    206,1 KB · Weergaven: 143
Tegen de wind invliegen is en blijft leuk... Maar koude en warme lucht na een regenbui zijn onvoorspelbaar, de Little Spyder maakte een backflip tussen 2 luchtlagen vermoed ik een crash op zijn neus, ik dacht dat het mee zou vallen en dit was de eerste schade.

Top plate, bottomplate, 4 arms, tube inserts, mototr mounts, fastener kit, props, motoren lopen redelijk, alles heeft een dreun gehad, laatst gemeten snelheid 94km/h tegen de wind in ;)
Gelukkig had ik de gimball en gopro er niet onder hangen...

Maar deze vliegt nog, dus nu een 2e body voor rustig en deze maar als ragbak. In januari begonnen met vliegen met een Hubsan X4 en sindsdien is de lijst lang aan het worden Yuneec Q500, 26 props, 2 zenders, en alle andere kleine losse onderdelen, heb gesneuveld dan valt het nog mee...

Bijlagen

• crack.jpg
    crack.jpg
    375,6 KB · Weergaven: 180
Back