Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Ik kan nog niet opnemen maar ik ben vanmiddag in een stalen voetbalgoal gevlogen. Bril was wat beslagen en ik zag hem laat, correctie ging niet goed. Resultaat gelukkig alleen twee gebroken props en een duts in de behuizing van de fpv Cam. Maar die werkt nog.

Hard tegen de boom met BO mini fearless. Ook nog wat gras gehapt op snelheid:

Schade valt op eerste gezicht wel mee:

full

full

PDB wat gescheurd, voedingskabels inclusief pads losgetrokken, wat spacers, kabeltjes los, props, gopro lens protector helemaal stuk. Geen idee of alle systemen nog werken, nog geen tijd gehad om te testen.

Ik had de camera weer wat schuiner gezet, snelheid wordt mede daardoor steeds wat hoger. Deze setup met Cobra 2300 kv op 4S is trouwens best wel een monster ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
voor je PDB te beschermen aan de voorkant heb ik dit bedacht

werkt super !!!
(heb em nu omgedraaid en steekt dus 1cm verder uit .. was beter)

Ik heb er geen foto van maar gisteren is mijn drone ook naar beneden komen storten. Het ding hing heerlijk stil in de lucht toen er een vogel te dicht langs vloog. Prop brak af en vervolgens tolde de drone naar beneden.

Schade valt mee, props kapot en 1 arm afgebroken van t frame :)

voor je PDB te beschermen aan de voorkant heb ik dit bedacht

werkt super !!!
(heb em nu omgedraaid en steekt dus 1cm verder uit .. was beter)

Ik heb notabene al ruime tijd plaatmateriaal staan (PE) om een bumper naar jouw idee te maken. Maar nooit zin om naar de schuur te lopen voor het betere zaagwerk natuurlijk :rolleyes:. Ik zit er trouwens aan te denken om de bumper dan in de sandwich door te laten lopen tegen de voorste fearless armen aan, zodat de frontale impact bijna volledig daarop wordt overgedragen.

Geen film ervan maar ik was wat aan het vliegen. Gewoon los deze keer aan toen maakte ik per ongeluk bijna een flip. Dus dacht ik dat moet lukken nou niet echt dus. Hij was bijna rond en toen boorde die zijn eigen toch nog ff heel hard in de grond.

Gevolg:
906612B6-9963-418E-8F15-E92504A52911_zpsh1zz2brt.jpg

Dat gele ding is losgekomen. (pinnetjes afgebroken)

0337B5A8-71FF-45EB-8145-8276729721A4_zpsbbdemafw.jpg

De sma connector ook losgekomen.

Die krijg ik wel gesoldeerd denk ik alleen dat andere ding moet ik nog ff voor zoeken.

Geen film ervan maar ik was wat aan het vliegen. Gewoon los deze keer aan toen maakte ik per ongeluk bijna een flip. Dus dacht ik dat moet lukken nou niet echt dus. Hij was bijna rond en toen boorde die zijn eigen toch nog ff heel hard in de grond.

Gevolg:
906612B6-9963-418E-8F15-E92504A52911_zpsh1zz2brt.jpg

Dat gele ding is losgekomen. (pinnetjes afgebroken)

0337B5A8-71FF-45EB-8145-8276729721A4_zpsbbdemafw.jpg

De sma connector ook losgekomen.

Die krijg ik wel gesoldeerd denk ik alleen dat andere ding moet ik nog ff voor zoeken.

Dat andere ding is een condensator BTW.

de capaciteit van een condensator druk je uit in Farad.

de meeste condensators hebben een capaciteit die je uit drukt in microfarad-µF

dus als je eens goed op de condensator kijkt en dan kan je misschien vinden hoeveel µF condensator je nodig hebt.

En dan kan je misschien de gele er af halen en een standaard vorm condensator erop terug zetten.

Cap-elko-smd-polarity.jpg

Tijdje gelden een foto gepost van de onderkant van m'n quad na een crash en dan nu maar het filmpje. Quad attacks!!

Quad vliegt overigens weer :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back