Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Kleine update.
Woensdag verwachten ze een levering van regelaars. Arrma heeft de regelaars verbetert omdat er veel problemen waren.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe regelaar. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vorig week bij het racen vloog mijn pinion er uit. Nog nooit meegemaakt. Verder bevalt de kraton zo goed dat ik besloten heb een Talion er ook bij te kopen.

Armma fury

Heb gisteren een arrma fury gekocht nou is er 1 schokdemper los gegaan en de olie die erin zat is eruit is dit nou egt speciale olie voor nodig of is wat universele olie van kroon ook al voldoende ??

En iemand ng tips voor schoonmaken van het frame kan dit met water ?.

Wie kn me helpen

Alvast bedankt

De dikte van de olie is belangrijk (dat beide schokdempers op voor of achteras dezelfde olie hebben), universele olie is geen specifieke demperolie, dus zou het niet proberen...

Een auto met water schoonmaken zou ik niet doen, gewoon grofweg schoonmaken, daarna zo vlot mogelijk laten drogen, en dan met een kwast/borsteltje schoonmaken. Heb zelf een x supergoedkope kwasten meegenomen bij de Action, zou er niet mee durven verven, maar om je RC schoon te houden zijn ze prima geschikt!

In de manual is een setup sheet opgenomen met ook de dikte van de siliconen olie, 350cst zou gebruikt zijn.

Het is een nieuwe wagen ja en hij is losgegaan doordat ik over een zandheuveltje ging waardoor hij op de voorkant van de kap kwam en daarna is doorgerold waarschijnlijk heeft de demper niet goed vast gezeten

Laatst bewerkt:
Die kunststof shock caps zijn erg gevoelig voor te vast of juist te los draaien.
RTR staat ook niet voor Ready To Run, maar Ready To Re-assemble! ;)

In principe moet elke RTR wagen nagelopen worden voor het eerste gebruik.
Echter geen fabrikant die dat in de manuals zet, aangezien ze klanten willen trekken die niet willen sleutelen ;)

Die Arrma shocks voldoen, maar verliezen wel olie.

Ik denk het niet. Dit is om siliconen mallen van te gieten.

Ik zou het toch bij een RC shop zoeken. En er zitten grote prijsverschillen tussen de diverse merken, maar zover ik weet zul je daar weinig van merken in deze shocks.

Edit: bij nader inzien is dit olie om bij de componenten om siliconen mallen van te maken te gieten.

Wellicht dat dit wel geschikt is, alleen dan moeten we meer weten over de samenstelling.

Ik zal eens kijken. Voor €12,50 per liter is dit heel goedkoop. Bij de modelbouwwinkel koop je daar een 1/20-1/10de voor hetzelfde geld

Laatst bewerkt:
Het zal wel werken, het is immers siliconen olie van 350cts. En hoewel 14 euro voor een liter erg goedkoop is tov een 100ml flesje RC siliconen olie is het ook gewoon te veel. Een 100ml flesje zal je nooit op krijgen laat staan een liter....

Ligt aan welke shocks je hebt: die heel veel lekken (standaard Arrma 1/10 bijvoorbeeld), of goede weinig lekkende shocks ;)

Wellicht samen met iemand kopen, immers voor de prijs van 1 50ml heb je het 10 voudige!

Heb een klein vraagje bij de arrma fury heb je verschillende regelaars + motors (bls) en blx nu is mijn vraag zijn die afstanden van die gaatjes van de regelaar allemaal op het zelfde punt zodat je dus van een fury mega ook zo een blx kunt maken ??

Ja dat kan.
Maar er zijn ook andere kleine verschillen mbt het chassis en tandwielen e.d.
Maar daar weet unusual-Rc veel van hier op het forum.

Heb een klein vraagje bij de arrma fury heb je verschillende regelaars + motors (bls) en blx nu is mijn vraag zijn die afstanden van die gaatjes van de regelaar allemaal op het zelfde punt zodat je dus van een fury mega ook zo een blx kunt maken ??

Het ligt eraan welke MEGA versie je hebt van de Arrma Fury.
Toevallig heb ik beide chassis in bezit: zowel de BLX als een MEGA. Weliswaar een Mojave, maar die is afgezien van de body en de wielen identiek aan de Fury.
Die laatste heb ik inmiddels omgebouwd naar praktisch een BLX uitvoering:

Mojave MEGA 2013 upgrade

Hai, ik zag een topic speciaal voor Arrma!

Ik ben een tijdje uit de Rc geweest (Erevo 1:16 Brushless/Emaxx Brushless/Traxxas Ken block 1:16 Brushless en voor een blauwe maandag nog een vliegtuigje gehad en alles is verkocht zo'n 2jaar geleden) maar zag een paar weken terug een paar jongens met traxxas slashes rijden en kreeg de kriebels en ging me even verdiepen in de Rc om te kijken of er nog wat nieuws was uitkomen en na een tijdje kwam ik Arrma tegen en na wat research ben ik dus sinds zaterdag eigenaar van een Arrma Python die dezelfde motor en esc heeft als de Kraton en de Talion. Ik heb nu 9 ritten erop zitten (bashen en highspeed runs) en allemaal gedaan op 6s (2x3s) Heb trouwens de standaard 14tands pinion meteen vervangen toen ik de Python uit de verpakking had gehaald met een 19tands ipv de meegeleverde 16tands (highspeed) pinion en ik moet je zeggen dit gaat als een nieuwe!! Heb me telefoon met een GPS km/h teller op de spoiler getaped en kwam uit op 106km/h!!! Abnormaal snel en mocht je 0,0 ervaring hebben dan is de kans op een totallosse Python erggg groot haha!

Verder heb ik alleen aan de body wat gedaan.. heb wat stickers verwijderd vooral die 6s stickers.. daar werd iets teveel nadruk op gelegd.. alsof een BMW M5 nog 20 extra m5 emblemen erop geplakt krijgt maar goed dat is mijn mening. Verder zijn de raamstickers eraf omdat ik die heb opengesneden zodat er meer luchtcirculatie onder de kap komt wat de koeling ten goede komt (ivm die horror verhalen)
Trouwens door al dit geweld door die 2x3s lipos is mijn linkervoorband gescheurd dus dat heb ik moeten lijmen... is ook niet gemaakt voor asvalt om met nopbanden te gaan rijden.. dus binnenkort komen er "road tires/slicks" onder (als ik op het asvalt/bestrating ga bashen)

Ik twijfelde trouwens heel erg tussen de HPI Vorza Flux maar na veel research toch gekozen voor de Arrma en heb nergens spijt van!! Esc doet het nog steeds (na al die verbrande esc verhalen was ik wel wat huiverig)

Heeft iemand hier ook een Python? Sorry voor mijn lange verhaal maar als ik eenmaal begon te typen dan gaat stoppen moeilijk haha.

Groeten uit Arnhem en hier het leuke gedeelte van mijn reactie.. de fotos ;)

Krijg de fotos niet in mijn comment verwerkt dus dan maar zo

https://imageshack.us/i/pbmqEbTrj
https://imageshack.us/i/pazXv6Htp
https://imageshack.us/i/exqJ5rl2p
https://imageshack.us/i/eyvjNAHaj

Laatst bewerkt:
Back