Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Als hij welk vonkte en niet vooruit ging zou dat de meest logische optie zijn inderdaad.
Verder weet ik niets wat er kunnen vonken, zonder dat er rook vanaf komt ;)

De aluminium delen van het chassis kunnen praktisch nooit de grond raken. Allemaal kunststof delen en verzonken bouten.

Klinkt toch niet heel fijn die vonken zo.

Ik zou nooit een nieuwe telefoon erop doen. Zelf al genoeg backflips gemaakt ;)

Heb nu een oude Galaxy om te testen als GPS

Ik was er vanuit gegaan dat de auto een aluminium chassis had, maar het was maar een grapje :)

Ik gok toch echt op de grubscrew die over het vlakke kantje van de as knalde.
Wat zou er anders kunnen vonken zonder rook?

Ik zou ook nooit een telefoon gebruiken als GPS :)
Ik heb een oude Garmin forerunner, en die heeft al meerdere meters op de straat afgelegd ipv op de auto :)

Ik was er vanuit gegaan dat de auto een aluminium chassis had, maar het was maar een grapje :)

Dat hebben de BLX modellen ook, evenals de MEGA's (tot eind 2013, hierna optioneel)

Ik gok toch echt op de grubscrew die over het vlakke kantje van de as knalde.
Wat zou er anders kunnen vonken zonder rook?

Goede vraag. De motorpinion/spur zitten volledig stofdicht onder een kap.
Deze is tot en met 2013 weliswaar "smoke" gekleurd transparant, maar om zichtbare vonken te genereren moet je heel wat gebeuren...

Ik bedoelde eigenlijk of Mitch de cover er nog wel op heeft, of dat hij hem er misschien af gehaald heeft?

Ik bedoelde eigenlijk of Mitch de cover er nog wel op heeft, of dat hij hem er misschien af gehaald heeft?

Tuurlijk heb/Had ik de cover erop.
Anders worden de tandwielen blootgesteld.
Het Is enigzins transparant dus het kunnen dat ik die vonken daar doorheen zag.

En dat de vonken dus van het boutje van de pinion af kwamen lijkt me dan ook nog steeds de enige mogelijkheid.
Omdat dat ook het enige metaal op metaal Is.

Maar laten we het weer gewoon over de Arrma's hebben in het algemeen haha
Eergisteren heb ik mijn rechter schokbreker voor aan gort gereden.
Met een vaart van zo'n 50km/u tegen een doelpaal aan. Gelukkig Was er niet meer aan de hand.
Gisteren nieuwe originele schokbrekers gekocht (dus al helemaal in elkaar gezet als set van 2).
Alweer €20 lichter.

Wen er maar aan!!! :D Uit ervaring kan ik je vertellen dat zelfs vliegen minder brokken geeft dan RC auto's.

Je kunt de onderdelen van de shocks ook los bestellen. Vast niet alles is stuk gegaan.

Als je bij Top RC weer geweest bent, hadden ze geen aanbeveling voor aluminium shocks?

Mij konden ze niets aanbevelen via de email. Maar in de zaak heb je misschien meer kans ;)

Ja ze hadden wel die alu maar zeiden niet echt dat het beter was o.i.d.
Heb er eigenlijk ook niet verder om gevraagd.
Wel heb ik gevraagd hoe het nou zat met die rode upgrades shocks e.d
Ze zeiden tegen mij dat ze al de onderdelen al vanaf 2013 ofzo in bestelling hebben en niet eens de prijs ervan weten en dat er nu nog steeds geen zicht op is wanneer het binnenkomt en of het überhaupt ooit nog binnen komt.

Heb vandaag trouwens eens echt gejumpt met m'n wagen op een motorcross baan die toevallig gister aan was gereden voor de wedstrijd van morgen.
Nou de schade is als volgt: op het eerste gezicht
Achter spoiler/ vleugel kapot
Rear shock tower helemaal verbogen
Antenne tot aan dak finaal doormidden
Een bandje van de velg gelopen (als de wagen op kop ligt geen gas geven met een 3s)

Moet hem morgen nog schoonmaken en dan komt er misschien nog meer aan het licht.

Heb wel een vraagje over de antenne.
Kan die vervangen worden of moet er een nieuwe ontvanger geplaatst worden
(Lijkt me sterk)?

Deze keer ging het wel goed met een mooie landing

Edit: ik zie dat het filmpje het niet doet??? Jammer

Maar meerdere keren niet haha
676ce1517d16fc0dd4c2459359c360d1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik betwijfel of de antenne van de ontvanger wel vervangen kan worden..
Dan zou je hem open moeten maken, maar dan vergaat de garantie.

@indoorvlieger: zo letterlijk had ik het ook niet bedoeld ;)

Valt reuze mee de schade als ik zie wat voor sprongen je met dat arme (arrma) ding maakt!
Aluminium is terug te buigen, en een nieuwe kost niet veel.
Die banden op 3S, dat gebeurd bij elk merk. Oppassen volgende keer!

Wat betreft de antenne, zit het draad er nog aan, of is dat er ook af?

In de lucht staan tenminste geen doelpalen oid..
Met auto's moet je sws al meerdere keren onderdelen vervangen omdat er veel meer slijtage komt spelen en er meerdere onderdelen op een auto zitten.

Idd. Wat ik merk bij mijn Mojave is slijtende outdrives en wiel cups op 3S. Op zich logisch, en alles is te vervangen ;)

Maar op 2S weinig slijtage te zien. Zo'n verschil is de extra slijtage op 3S.

Laatst bewerkt:
@indoorvlieger: zo letterlijk had ik het ook niet bedoeld ;)

Valt reuze mee de schade als ik zie wat voor sprongen je met dat arme (arrma) ding maakt!
Aluminium is terug te buigen, en een nieuwe kost niet veel.
Die banden op 3S, dat gebeurd bij elk merk. Oppassen volgende keer!

Wat betreft de antenne, zit het draad er nog aan, of is dat er ook af?

De antenne zit er nog aan tot aan de hoogte van het dak van de auto.
Dus ook het draadje denk ik zo.
Op de foto kan je ook zien dat hij helemaal doormidden is.

Ik ga hem straks schoonmaken en dan kijken wat de verdere schade is.
Ik hoop toch wel dat je er zo een antennen op kunt zetten anders komt er weer eens zo'n €35 bij voor een ontvanger.

Pfoeee! Samen met mijn E-revo had ik de Thunder Tiger ST4 G3 gekocht (en mijn Mamba overgezet). Wat een wereld van verschil in kwaliteit voor een auto die ook nog veel goedkoper is!

Nu heb ik mijn E-revo verkocht omdat ik het verschil met een goedkopere auto te groot vond en inmiddels de Kraton besteld :)

Ik hoop deze snel te mogen ontvangen!!!

De antenne zit er nog aan tot aan de hoogte van het dak van de auto.
Dus ook het draadje denk ik zo.
Op de foto kan je ook zien dat hij helemaal doormidden is.

Ik ga hem straks schoonmaken en dan kijken wat de verdere schade is.
Ik hoop toch wel dat je er zo een antennen op kunt zetten anders komt er weer eens zo'n €35 bij voor een ontvanger.

Het metalen/koperen gedeelte van de antennedraad moet er nog aanzitten, anders moet het echt vervangen worden.
Het is echt een mini ontvangertje. Heel mooi, maar altijd lastig om aan te werken.

Helaas is die ontvanger zover ik weet niet leverbaar. Die online staat bij "Top RC" behoort aan de oude zender toe, en schijnt niet met die wij hebben te willen paren.

Overigens vreemd dat dit onderdeel geheel uit productie is:

HP8QHRQ2CKJT9YCZBMCKYNAK2M42HV2CMT64TK3ZE9QV8MR9QV.jpg

Dit onderdeel voorkomt niet alleen dat je de body-clip zou kunnen verliezen van de pin die de accubak vergrendelt, maar zorgt ook dat de bewuste pin niet kan gaan klapperen.
Na zo'n 20 accu ladingen is dat ding aan gort (komt ook als je veel off-road rijdt, zand komt ertussen)

En deze wordt gebruikt in alle MEGA en BLX modellen t/m 2014 geleverd.
De nieuwe modellen hebben hier een compleet anders systeem wat niet compatibel lijkt.

Ik hoop dat er een vervanger voor komt, want voor een auto die net uit productie is al de onderdelen voorziening staken...?

Tevens is bijna geen van de rode aluminium upgrades te koop of te bestellen. Al begin 2013 aangekondigd, nog steeds niets te koop. Bij Arrma kunnen ze niet zeggen wanneer het wel komt..

Echt heel jammer, want de auto's rijden echt fijn en zijn behoorlijk sterk....behalve als je hem in een baan om de aarde probeert te krijgen zoals Mitch ;)

Back