Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Officieel moet je de verkopende partij de kans geven om je probleem op te kunnen lossen.

Echter dat heb ik wel gedaan (in NL gekocht bij een fysieke winkel) en van de vier maanden na aankoop slechts 1 maand in bezit gehad, en nog steeds defect.

Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar ik ben het wel goed zat!

Kortom, je hebt rechten als consument. Soms is het maar beter om je verlies te pakken en zelf de spullen te kopen....:(

Nou tot nu toe al 3 lipo's leeg gereden 2x de 2s en 1 x de 3s wat geweldig zeg en wat een power.
Ben blij dat ik 2 weg bandjes erbij heb gekocht anders waren mijn offroad banden nu al versleten geweest.
De auto doet het prima en hij is ook al op volle snelheid een paar keer over de kop gegaan op de weg maar hij loopt nog als een zonnetje.
Morgen hem eens goed schoon gaan maken.

Of het probleem nu toch de servo is geweest? Ik weet het niet.
Het was i.i.g geval wel erg onwaarschijnlijk dat ik 2 kapotte regelaars heb gekregen.
Ben blij dat ik die servo toch heb aangeschaft.

Het rc virus begin al op te komen haha.
Nu nog eens een mooi baantje bij me in de buurt gaan zoeken/maken.

Ik wil bij deze ook iedereen bedanken op het forum voor het mee denken en de tips e.d.

Trouwen de 3de cel van mijn 3s lipo bleef maar achter de andere 2 hangen.
Maar nu ligt ie weer op de lader en zie ik dat ze alle drie mooi op 3,85V zitten dus dat gaat ook weer goed komen denk ik.
Toen ik hem de eerste keer lade had ik het stekkertje rechtstreeks in de lader gedaan en nu via het balanceboard.
Misschien heeft het daar aan gelegen.
Maar dit gaat nu goed dus de volgende keer gebruik ik alleen het balanceboard nog maar.

Terwijl zo'n balans board regelmatig een bron van problemen kan zijn ;)

Maar goed om te horen dat je er veel plezier van hebt.

Heb je op 3s al volgas kunnen geven?

Soms trekt een nieuwe lipo na een paar keer laden bij. Hou het wel in de gaten.

Welke banden heb je eronder gekocht?

Heb nog niet op de 3s vol gas gegeven maar wel dicht er tegenaan maar wat gaat dat hard zeg!

Ik heb deze bandjes erbij gekocht voor zo'n €17
6132f631ca92e87c77daf0a7ae965b8b.jpg

op het laatst met de 3s laden zat er toch weer een beetje verschil in met de voltage van de 3de cel.
Die zat op 4.16 en de andere op 4.21
Het is niet veel verschil natuurlijk maar goed ik heb er toch wel zo'n 40 min mee gereden.

Echt leuk spul (als het eenmaal werkt haha) allemaal

Ah, ik had gemist dat u hem bij een andere winkel gekocht had.
Mooi dat hij het nu doet, en veel plezier ermee!

Onder mijn beide Mojaves heb ik ook Medial Pro's. Wereld van verschil wat rechtuit stabiliteit betreft op verhard, en op dirt is uitbreken een stuk lastig geworden ;)

Veel mensen vragen welke wielen goed passen op de Raider, dus nu weten we wat!

Ik denk dat na een paar keer laden - leegrijden - laden...de cel van je 3S volledig is bijgetrokken. Komt vaker voor bij nieuwe lipo's.

Dir is zeker een mooi bandje en ook niet te duur.
Hij is dus eigenlijk voor een 1/16 evo maar de verkoper had hem eerst even gepast in de winkel en het paste precies.
Nu zijn ze wel iets kleiner dan mijn voorwielen dus de achterkant is nu iets lager dan voor.
Maar wat mij betreft rijd het gewoon goed.
En de maat de erop volgt (2.8) is dan ook gelijk bijna 2x zo duur.

Ik heb trouwens straks in mijn beste Duits een mail gestuurd naar Hobbico Duitsland eens kijken of ze met enige compensatie komen.
Nooit geschoten is altijd mis dus ik ben benieuwd.
Als ik iets van ze hoor zal ik het hier weer vermelden.

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Revell/Hobbico Duitsland m.b.t. ARRMA. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Wellicht dat jij het beter treft.

Kleinere diameter wielen is minder snelheid, meer koppel op de weg. Zal je weinig van merken met de BLX aandrijving, daar dat die meer dan genoeg power heeft ;)

Wellicht dat meerdere wielen passen. Ze waren dus voor een 1/16 Evo?

Idd. heb ik €35,- per set betaald. Alleen met de feesrdagen was er een andere winkel in Brabant die 2 halen één betalen had voor een aantal Medial Pro sets. Helaas niet de weg set...

O o net eventjes gereden en eigenlijk vanaf het begin klonk het niet goed met het achteruit rijden.
Toch maar door gereden (stom?!) en later dacht ik ook nog wat vonken te zien (het was al een beetje donker).
Toen nog een keer een donut gemaakt en stond hij stil.
De motor draait wel als je "gas" geeft maar de wielen niet.
Ga hem vanavond laat maar eens bekijken (eerder geen tijd) maar heeft iemand misschien al een idee?
En vonken in een brushless is volgens mij ook niet echt goed toch? Mischien een of ander tandwiel afgebroken o.i.d?
Vanavond waarschijnlijk meer vragen haha

Klinkt als motor pinion los.

Maar vonken???

Heb je wel de rijhoogte iets aangepast vanwege de kleinere wielen? Erg belangrijk, want anders kan zeker op asfalt en stenen de motor de grond raken...

Daar zijn die clips voor die je erbij hebt gekregen...

De pinion was inderdaad los maar ook de ophanging van de motor (de 2 schroefjes waarmee je de pinion kunt verschuiven naar het grote tandwiel toe).
Ik ken alle benamingen nog niet haha.
Ik heb nu de afstelling een fractie minder gezet als dat het superstrak zit.
Weet niet of dat eigenlijk wel goed is maar denk het wel.
Net nog even getest buiten en hij loopt weer goed.
Ook even het opgedroogde zand zoveel mogelijk eraf geschraapt en geborsteld.
En alle (zichtbare) schroefjes en moertjes aangedraaid.
So i think i'm ready to go again!!

Schroefjes in metaal vragen eigenlijk om borgmiddel, het kan zijn dat ze niet goed waren aangedraaid, het blijft een RTR, "Ready to Repair", of "Ready to Re-assemble", maar het kan ook zijn dat ze weer los gaan komen, en dan is een beetje borgmiddel een goede optie.

De meeste schroeven zitten in kunststof. Daarmee moet je erg oppassen de boel niet stuk te draaien.

Die motorbouten zitten wel in aluminium, maar ook hier oppassen want hoewel een stuk steviger als plastic, nog steeds relatief zacht.

In de Arrma uitgebreide manual (te downloaden van de website) staat precies hoe je het motor pinion/spurgear afstand moet afstellen. Zoals je het nu hebt gedaan heeft niet de voorkeur.

Indoorvlieger zij het al in het LRP topic: RTFM!!! ;)

Net een klein stukje gereden met m'n iPhone op de vleugel
Weet niet of de app super nauwkeurig is maar toch.
3s lipo en kleinere achterbanden (straat) dus minder topsnelheid.
672f271399352625c43be7a7099a8133.jpg

Out of THE box

Op het compleet door het merk zelf verlaten Arrma forum heb ik de berekening gemaakt hoe hard de wagens theoretisch kunnen gaan. Dit klinkt als een aannemelijke snelheid. Alleen ik hoop dat je niet heel gehecht bent aan je iPhone :P

Aluminium vonkt niet toch?
Wat voor module tandwielen zit hier in?
Meestal is een papiertje afscheuren en dan tussen de tandwielen, en dan de tandwielen goed aandrukken een redelijk uitgangspunt.
Tenzij je een fijne vertanding hebt.

Maar vonken???

Heb je wel de rijhoogte iets aangepast vanwege de kleinere wielen? Erg belangrijk, want anders kan zeker op asfalt en stenen de motor de grond raken...

De motor is van alu, maar de vele bouten die het deksel vast zetten zijn van staal.

Overigens is dit verhaal door Mitch nog niet opgehelderd! Waar kwamen die vonken vandaan?

In de manual staat precies hoe je de motor moet afstellen. Arrma heeft een mooi boekwerk gemaakt om de beginnende hobbyist te helpen. Moet je hem wel downloaden en lezen ;)

Ik doelde eigenlijk op het chassis, dat over de straat schuurde :)

Als er een stalen pinion gebruikt word is het een goede optie dat deze los geklapt is op een schroefje oid.
Of de grubscrew in de pinion die langs de hoekje van het vlakke kantje van de motor as schuurde?

Zou het misschien het moertje geweest kunnen zijn waar de pinion mee wordt vastgezet????
I.i.g niet de onderkant o.i.d, de auto stond stil toen ik het zag.
Ik gaf "gas" maar de auto ging niet vooruit.

Hij doet het gewoon weer na de pinion en motor vast te hebben gezet dus.

Was ook wel een beetje bang voor mijn iPhone6 daarom ook eerst een mooi vlak recht stuk asfalt op gezocht en zonder telefoon geoefend.
Hoesje om de telefoon en met zwarte dikke elastic de telefoon op de vleugel geklemd.
Rustig het tempo opvoeren anders komt de voorkant omhoog.

Ach boys Will be boys haha

Back