Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

De mijne niet iig. En die werd zonder accu geleverd. En op het jou inmiddels bekende Arrma forum was ik niet de enige!

Gewoon alles checken bij een RTR. Zelden dat er wat niet verkeerd is helaas
 
De mijne niet iig. En die werd zonder accu geleverd. En op het jou inmiddels bekende Arrma forum was ik niet de enige!

Gewoon alles checken bij een RTR. Zelden dat er wat niet verkeerd is helaas

Dat is een iets ander verhaal dan dat je eerst aangaf:

Nogmaals, die staat standaard NIET ingesteld. Je ontlaat de lipo dan gelijk al teveel als je direct gaat rijden!

Zoals altijd: RTFM ;)

Mijn BLX sloeg ineens naar een langzaam modus en kon ik hem naar mij toe rijden. Dus ja, hij stond aan.
Wel eens dat je bij een RTR gewoon alles moet nalopen, helaas zijn de gemiddelde RTR kopers niet zo.
 
Roelof: alleen de importeur kan hier antwoord op geven of dit standaard wel of niet ingesteld staat.
Er waren diverse uitvoeringen leverbaar van deze BLX uitvoeringen. Die verschillen allemaal in leveringsomvang m.b.t. type en capaciteit accu, al dan niet met een simpele lader.

Het kan zomaar zijn dat de importeur zelf de accu en lader verwijdert heeft, terwijl hij later wellicht wel de dozen kreeg die standaard zonder accu worden geleverd. Allen voor dezelfde prijs, en 1 stickertje op de doos geeft het verschil aan.

Kortom, mijn waarschuwing om het toch te checken lijkt mij nog steeds meer dan geldig!


En m.b.t. RTR: Persoonlijk zou ik graag een kit kopen van Arrma i.p.v. de RTR's die ze aanbieden. Arrma richtte zich tot voor kort primair op de beginnende rijder. Hun RTR kits voldoen sinds 2013 prima. Helaas kunnen er altijd dingen mis gaan. Het is immers door mensen in elkaar gezet. En mensen kunnen nu eenmaal fouten maken.

Bij Arrma komen de volgende zaken weleens voor:

- eerder genoemde standaard instelling accu type nimh op de esc.
- motortandwiel niet geborgd, kan los schieten
- afstand tussen motortandwiel en spurgear te ruim
- servohorn loopt tegen coverplaat aan, waardoor servotandwielen kunnen strippen
- differentieel met ws. te ruime toleranties waardoor deze vast kan slaan.

De laatste zijn echt vervelend, daar je dan gegarandeerd problemen gaat krijgen. En dit is ook echt iets waar de beginnende modelbouwer nooit naar zal kijken.

Bij mij zat bij 1 van mijn 2 wagens ook de servohorn net 1 tandje teveel verdraaid. Ik hoorde het aan het geluid dat het niet goed zat, en kon het snel verhelpen.
Wees gewaarschuwd, en doe er je voordeel mee!

En check je diff na de eerste paar ritten. Voel na een rit of je beide achterwielen soepel tegen elkaar in kunt draaien. Zo niet, neem dan contact op met je LHS. Er is een 2014 "onderhoudset" welke anders is m.b.t. twee grotere shimms dan het setje van 2011-2013.
 
In de meeste ESC's ( regelaars ) zit tegenwoordig wel een beveiliging tegen het te diep ontladen van LiPo's.
Even kijken in de handleiding, daar staat het vast wel in.
Dan hebben ze het waarschijnlijk over de LiPo Low Voltage Cut off, of LVC, of iets dergelijks.

EDIT : Sorry, een pagina gemist, u had al antwoord, sorry!
 
Vandaag nog eens goed gaan rijden. Met dit als gevolg.
15d8b03ed3a60b0395bcc0aa357a6a71.jpg

Regelaar en lipo naar de kl*ten!
Dit is al men 2de regelaar.
Pfff... Begin al spijt te krijgen dat ik een kraton gekocht heb... :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je lipo ook?

Wat is daarmee gebeurd?



Dit is wel balen zeg.

Ben benieuwd hoe de garantie afhandeling gaat. 2x hetzelfde euvel...
 
Yep lipo ook. Leuk aant rijden tot er blauwe rook kwam. Regelaar was goed aant roken en de lipo stond bol en heet.
Morgen ga ik het binnen doen. En eens een serieuze babbel doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag nog eens goed gaan rijden. Met dit als gevolg.
15d8b03ed3a60b0395bcc0aa357a6a71.jpg

Regelaar en lipo naar de kl*ten!
Dit is al men 2de regelaar.
Pfff... Begin al spijt te krijgen dat ik een kraton gekocht heb... :(

Moet ik me ook zorgen gaan maken?
Of is er een verschil in dat onderdeel van de Raider blx met die van jou?
Waar moet ik op letten of is er niets aan te doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik rij op 6s. En voor zover ik weet zijn er alleen problemen als je op 6s rijdt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BLX is een 80A 3S max regelaar!

Van een compleet andere orde. Echt voor 1/10 (en de Raider XL)



Die doet het prima op 3S kan ik uit eigen ervaring zeggen.



Deze 1/8 Arrma regelaar is 180A en 4-6S. Letterlijk ruim 2x zoveel vermogen!



Balen van die lipo's. Kortsluiting neem ik aan?
 
Even serieus, hoeveel bedrijven promoten wel niet met dat hun auto's 6s geschikt zijn! Kijk bijvoorbeeld de E-revo!

6s geschikt maar na een kwartier rijden ligt je auto uit elkaar.
 
Meestal als je op een hogere spanning gaat rijden moet je de auto lichter vertanden. In de manual van de ECX Revenge is dit ook aangegeven als je op de max 4S wilt gaan rijden.
 
Mijn modelbouw winkel stuurde me naar de Arrma invoerder.
Deze heeft zonder problemen mijn lipo en regelaar aangenomen.
Op zijn verzoek heb ik ook mijn Kraton zelf binnen gebracht. De kraton gaan ze nu uitmeten en zoeken waar de fout zit. Want nu is de levensduur van een regelaar ongeveer 4 lipo's en dat is wat kort. :)
 
Meestal als je op een hogere spanning gaat rijden moet je de auto lichter vertanden. In de manual van de ECX Revenge is dit ook aangegeven als je op de max 4S wilt gaan rijden.
Bedankt voor de tip.
Als ik de wagen terug heb ga ik er eens een kleinere opsteken.
 
Sadisje: Ik heb twee Arrma auto's, en in totaal drie gehad.

Voor de een had ik de invoerder im Duitsland, voor de ander die in België (die staat niet op de officiële Arrma website trouwens).



Naar welke ben jij gegaan?
 
De Belgische ook, bedankt voor je antwoord!

Dat klinkt als goede service.



Ws. gaan ze uitzoeken of er teveel weerstand in je aandrijving zit.



Hou ons op de hoogte!
 
Zo heb ik weer:
Net precies mijn Raider geleverd natuurlijk even kijken of alles werkt.
Niet dus.
De zender gaat niet aan dus geen lampje of niks, er zitten volle AA batterijen in (net nog getest).
Ik doe toch niets fout? Het is dan ook maar 1 schuifknop opzij doen..
Pffffffffffffff

Edit: Het stekkertje van de accupak van zender even losgehaald en weer goed aangedrukt en het werkt weer (gelukkig).
Nu nog wachten op mijn voeding (jammer dat die lipo's niet vol zitten) die vanavond ook nog komt en dan kan ik er tegenaan.
 
Laatst bewerkt:
Die batterijhouder in de zender zit het stekkertje idd. niet Supergoed. Ik heb het ook weleens gehad. Je hebt zelf de oplossing al gevonden ;)



Als je zeker bent dat de esc. op lipo modus staat ingesteld kun je prima rijden. Lipo's komen altijd op storage niveau geladen vanuit de fabriek. 2S dus zo'n 7,6-7,8V. Vol zit de 2S lipo op 8,42V.



Je kunt prima even een beetje heen en weer rijden ermee om te proberen. Hij zal wel binnen paar minuten leeg zijn, al naar gelang je triggerfinger ;)
 
Nou dat had ik ook gedaan en alles werkte goed, alleen heel erg langzaam en zag toen ook het lampje knipperen op de ontvanger dat de accu leeg was.
Gelukkig kwam de postbode net erna met mijn voeding (nog bedankt voor de snelle service van Arie ook van dit forum).
Het laden ging boven verwachting snel op 1c dus 5A want ik had een 2s lipo van 5000mah.
Dus toen hij vol zat gelijk naar buiten met een vriend en wat denk je......
Precies 10 seconden gereden en toen stond hij stil.
Links en rechts werkt nog wel maar niet voor of achteruit.

Jammergenoeg nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
Maar nu kom ik weer thuis en heb al vanalles geprobeerd.
Alles opnieuw ingesteld met de ontvanger, fabrieksinstellingen niks helpt.
De stekkertjes zitten goed in de ontvanger.

Wat me wel al vanaf het begin opviel (misschien is het normaal met lipo) maar dat de ESC altijd geluid maakt. De "van" loopt altijd vanaf het moment dat ik hem aanzet.
Is dat eigenlijk wel goed?
Ook krijg ik nu als ik hem aanzet snel 2 blauwe lampjes en dan niks meer
Waar het eerder beide lampjes branden= dus de goede instelling.
Wat zou het kunnen zijn hier?
 
Back
Top