Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

En nog meer nieuws:

De Arrma 1/8 TALION 4WD Speed Truggy RTR:

attachment.php

Specifications:
Length: 22.5 in (571 mm) Width: 16.7 in (425 mm) Height: 7.5 (190 mm) Wheelbase: 14.9 in (378 mm) Requires: 4-6 Cell LiPo, charger and AA batteries
ARRMA 2050kV brushless motor with waterproof 180A ESC

En de 1/10 4wd SCT:

ARRMA Senton 6S 4WD Short Course 1/10 BLX

attachment.php

SPECIFICATIONS

Vehicle-
Length: 22" (560mm)
Width: 11.6" (295mm)
Height: 7.67" (195mm)
Wheelbase: 12.5-12.67" (318-322mm)
Weight: 127oz (3.6kg)
ARRMA 2050kV brushless motor with waterproof 180A ESC

Niet echt een 1/10 voor op de baan dus, maar wel mooi allemaal!

Hier de links naar de bron:

ARRMA® TALION 4WD Speed Truggy RTR
TowerHobbies.com | ARRMA AR106007 Senton 6S 4WD Short Course 1/10 BLX RED

Ziet er goed uit. Goed om een SCT te zien die 6s aan kan. De truggy is niet heel anders dan de Kraton, maar wellicht aardig voor beginnende racers?

Onder die SCT body zit vast ook gewoon het nieuwe 1/8 chassis. Snap alleen de aanduiding 1/10 schaal niet.

De body is totaal anders als de huidige Mojave & Fury SCT2's

Net als bij de 1/10 scale zijn alle 4wd 1/8 chassis gelijk.
Alleen draagarmen, gearing, banden e.d. kunnen afwijken.

Ik vind ze er vet uitzien!
Ben benieuwd hoe het rijdt.

Wat ik op het Arrma forum lees is dat de nieuwe MEGA en BLS modellen, welke een composieten chassis hebben (lees glasgevuld plastic), niet meer compatible zijn wat onderdelen betreft met de MEGA (2011 t/m 2013) en de BLX modellen.

Welke maximale afmeting van een accu past er in de raider blx?

Hallo,

Ik sta op het punt om de Raider blx te kopen maar wil er gelijk een 2s en 3s lipo bij kopen.
Alleen kan ik nergens vinden hoe groot hij mag zijn.
Had ook een filmpje gezien waar ze hem 70 Mp/H lieten rijden met een 3s lipo
maar dat ze iets weg hebben moeten halen waar de batterij in gaat.

Bedankt alvast voor de reacties

Er gaat een standaard formaat racingpack in. aan te bevelen is een zgn hardcased pack.

Die "standaard" 2S (!) hard case pakketten passen er meestal in, maar vooral de dikte moet je mee oppassen.

Hier zijn de binnenmaten van de twee chassis van de 2011 t/m 2013 modellen, te herkennen aan de aluminium sideplates:

Battery compartiment size:

Short: 147x57x26mm (Raider, Vortex, ADX10? not sure)

Long: 185x57x26mm (Mojave, Fury, Granite)

Soft case passen ook, en zitten redelijk goed beschermd. Alleen vuil kan er makkelijk in komen via de doorvoeren voor de accu kabels.

Houdt er tevens rekening mee dat hard cases met de stekker in de bovenkant goed passen.

Heb je een lipo met de kabels aan de voorkant, zorg dat je ruimte in de lengte overhoudt zodat deze een bocht kunnen maken. Niet te krap kopen dus!

Ik heb een Mojave/Fury BLX welke ik weleens op 3S laat rijden. Echt absurd gewoon met 2WD. Ik gebruik voornamelijk 2S.

Tevens gaan de huidige MEGA en BLX modellen eruit. De nieuwe modellen hebben niet standaard meer de aluminium sideplates. De MEGA en BLS (2-POLIGE 4000kV, max 2S) zijn al leverbaar, van de BLX is nu alleen de Granite gepresenteerd. De overige modellen zullen snel volgen.

Bedankt voor de info
Ik heb hem gisteren besteld met een 2s hardcase accu van 5000 mah en een 3s Softpack van 3700 mah die er in moeten passen.
Plus een goede lader.
Voor €330 thuis gestuurd vanuit Duitsland.

Volgens mij een goede deal toch?

Ik heb in nl. al €299,- betaald voor mijn Mojave BLX zonder accu's, dus zeker goede deal! Welke zaak?

Wat betreft die wielen, er is veel onduidelijkheid over de wielen van de Raider. Welke maat en vooral offset.

12mm hexen,zitten er op. Je zou de gok kunnen nemen.

Anders eerst wachten tot je hem,in huis hebt en diameter en offset eerst meten.

Ik heb in nl. al €299,- betaald voor mijn Mojave BLX zonder accu's, dus zeker goede deal! Welke zaak?

Wat betreft die wielen, er is veel onduidelijkheid over de wielen van de Raider. Welke maat en vooral offset.

12mm hexen,zitten er op. Je zou de gok kunnen nemen.

Anders eerst wachten tot je hem,in huis hebt en diameter en offset eerst meten.

De site is rc-toy.de
Rc-Toy Ihr professioneller Rc Modellbau Shop Walkera Esky

Gisteren was de prijs van de raider blx €198
De accu's zijn ook tientjes goedkoper dan in Nederland
En de verzendkosten zijn maar €7

Lipo niet te ver leeg rijden

Ik heb gelezen dat je een lipo batterij niet onder een bepaalde waarde moet laten komen.
Wanneer weet je of je die waarde berijkt hebt? "Als het vermogen minder wordt"
heb ik ook gelezen.
Maar ik ga (waarschijnlijk) volgende week voor het eerst rijden = dus eerst heel erg rustig en voorzichtig om de wagen en de besturing e.d onder de knie te krijgen.
Dus ga ik waarschijnlijk niet veel merken als er minder vermogen is.
Ik krijg zoals eerder geschreven de Raider blx.
Heeft die wagen of ontvanger geen beveiliging tegen onderladen o.i.d?
Vragen vragen vragen

Je auto heeft een LiPo-cutoff, zodra de spanning per cel onder de ingestelde waarde zakt grijpt hij in. Merken doe je het meteen, binnen een paar seconden is 90% van het vermogen weg.

Hier op het FAQ gedeelte op dit forum kun je alles over lipo's lezen, of ga naar PK racing > lipo techniek

Je moet ws. de BLX esc. wel op Lipo stand zetten.

Hoe dat moet staat in de meegeleverde "Quick start guide".

Niet vergeten!!!

De auto's worden standaard nl. met een nimh batterij afgeleverd in bepaalde landen

Laatst bewerkt:
Je auto heeft een LiPo-cutoff, zodra de spanning per cel onder de ingestelde waarde zakt grijpt hij in. Merken doe je het meteen, binnen een paar seconden is 90% van het vermogen weg.

Dat is mooi, bedankt voor de snelle reactie.
Dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Dat zit er dus standaard op en hoeft je ook niet in te stellen dus.

Nogmaals, die staat standaard NIET ingesteld. Je ontlaat de lipo dan gelijk al teveel als je direct gaat rijden!

Zoals altijd: RTFM ;)

Hier op het FAQ gedeelte op dit forum kun je alles over lipo's lezen, of ga naar PK Model Racing. home page > technische info (zit nu op gsm, ff gedoe om link te geven)

Je moet ws. de BLX esc. wel op Lipo stand zetten.

Hoe dat moet staat in de meegeleverde "quick start guide".

Niet vergeten!!!

De auto's worden standaard nl. met een nimh batterij afgeleverd in bepaalde landen

Volgens top-rc (het dochterbedrijf van Arrma) is hij standaard ingesteld op lipo bij de auto's waar geen batterij wordt geleverd.
En dat is waarschijnlijk bij mij ook het geval.

Ik had zelfs een filmpje gezien op YouTube dat er met een bijgeleverde Nhxxx batterij de stand ook op lipo stond.

Maar ik ga het wel degelijk eerst checken voor de zekerheid
Ik dacht ook in de beschrijving gelezen te hebben dat de factory default (en dat is programma 1) voor lipo is.

Back