Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Savox is niet goedkoop, maar het is wel zo'n beetje het beste op de markt op dit moment.
Echter zolang je niet op circuits rijdt ook echt over de top naar mijn mening.

Die HK servo is niet in stock in het EU warehouse.

Ik dacht dat die servo's van de 1/8 Arrma/Durango's stalen tandwielen hadden?
Bij de 1/10 servo's gebeurt dit met het kunststof tandwiel in het midden. Die is echt van matige kwaliteit.

Klopt als een bus hebben ook stalen tandwielen.
Maar door een leuke crash door mijn zoon was toch 1 tandwiel kapot.
Een repareer (AR390149) setje voor de servo kost rond de 18 euro.
Hij rijdt in Duiven op een baan af en toe een wedstrijd in Duiven op de baan.
Dus vind ik de Savox een beetje teveel van het goede.
Inmiddels rijdt de tyhpon weer.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen zet hem in je wishlist binnen je HK profiel, en abonneer je op de email service als hij weer binnen is.
Dat is het nadeel van HK, je weet nooit wanneer iets binnen komt. Kan soms dagen duren, maar ook maanden.

De specificaties zijn wel heel goed van deze servo, en retesnel met 0,11sec op 6,0V ;)

Tja, alles kan stuk, dat ervaart iedereen hier op het gehele forum wel denk ik :D

Wat is er met de lipo aan de hand? Heb je alle 3 de cellen individueel nagemeten?

Wel apart dat je LHS aan 1 telefoontje genoeg heeft om te weten dat het de Esc. is die je lipo's heeft gesloopt!?
En zo ja, dan behoort de importeur je schade te herstellen. Maar ik kan helaas niet geloven dat dit ook zo te concluderen is.
Verder zou ik mij werkelijk zorgen maken, want dat zou betekenen bij de eerste de beste nieuwe lipo's in 6S opstelling dat het zo weer kan of gaat gebeuren...

Wat betreft die servo, is dat de RCD-645MGB?
Op zich niets mis met het merk, maar ze horen je wel een vergelijkbaar product aan te bieden. En idd. is de stock Arrma/Durango servo 15,0kg en waterproof.

HK heeft top lipo's voor een mooie prijzen. Vanuit het Nederlandse (= EU warehouse) heb je het zo in huis.
Maar zoals altijd, behandel lipo's met gepast respect!

Ook mijn beide 1/10 Arrma's heb ik
Wat is er met de lipo aan de hand? Heb je alle 3 de cellen individueel nagemeten?

Wel apart dat je LHS aan 1 telefoontje genoeg heeft om te weten dat het de Esc. is die je lipo's heeft gesloopt!?
En zo ja, dan behoort de importeur je schade te herstellen. Maar ik kan helaas niet geloven dat dit ook zo te concluderen is.
Verder zou ik mij werkelijk zorgen maken, want dat zou betekenen bij de eerste de beste nieuwe lipo's in 6S opstelling dat het zo weer kan of gaat gebeuren...

Wat betreft die servo, is dat de RCD-645MGB?
Op zich niets mis met het merk, maar ze horen je wel een vergelijkbaar product aan te bieden. En idd. is de stock Arrma/Durango servo 15,0kg en waterproof.

HK heeft top lipo's voor een mooie prijzen. Vanuit het Nederlandse (= EU warehouse) heb je het zo in huis.
Maar zoals altijd, behandel lipo's met gepast respect!

Ook mijn beide 1/10 Arrma's heb ik voorzien van Savox servo's!

voorzien van Savox servo's!

Ik denk zelf wel dat de esc 1 lipo mee het graf in nam op het moment dat die in rook opging.. maargoed ik ben verreweg van een expert met dit soort dingen en we zullen zien wat het resultaat is wanneer ik de lipo afgeef voor onderzoek.

Ik zelf kan de lipo niet opladen.. de cellen zijn volgens mij lipo lader alle 3 even vol ook 4.18 maar zodra ik dit wil opladen dan krijg ik alarmpje te horen en error in het scherm, en de 2e lipo laad prima op.

En betreft de servo is het idd de RCD 645MGB. We zullen zien hoe die presteerd tijdens het rijden en mocht het echt bagger zijn dan wil ik zelf een servo uitzoeken met een flinke korting bijvoorbeeld. Maargoed we zullen zien.

Heb mijn winkelwagen bij HK al vlink gevuld haha, zijn meer dan alleen wat lipos geworden.

Laatst bewerkt:
Ik denk zelf wel dat de esc 1 lipo mee het graf in nam op het moment dat die in rook opging..

Ik dacht uit je verhaal op te maken dat de nieuwe Esc. dit veroorzaakt had.

Maar heb je na je vorige esc. de lipo's niet op storage niveau geladen? Immers wist je niet hoe lang het ging duren voor een nieuwe?

Dan had dit mankement al eerder aan het licht gekomen.

Overigens zou ik de "defecte" lipo op storage niveau proberen te krijgen.

Maar het klinkt als 1 van je cellen kapot, wat idd. veroorzaakt kan zijn door de kortsluiting van je originele esc.

Ik dacht uit je verhaal op te maken dat de nieuwe Esc. dit veroorzaakt had.

Maar heb je na je vorige esc. de lipo's niet op storage niveau geladen? Immers wist je niet hoe lang het ging duren voor een nieuwe?

Dan had dit mankement al eerder aan het licht gekomen.

Overigens zou ik de "defecte" lipo op storage niveau proberen te krijgen.

Maar het klinkt als 1 van je cellen kapot, wat idd. veroorzaakt kan zijn door de kortsluiting van je originele esc.

Dit komt gelukkig niet door mijn nieuwe esc..

Nee ik had ze niet op storage niveau geladen omdat ik wilde afwachten tot afgelopen vrijdag en anders had ik ze alsnog op storage niveau geladen. Ik ga nu proberen mijn defecte lipo op storage niveau te krijgen.

Laatst bewerkt:
Storage mode lukt niet.. geeft nu ook alleen maar 2cellen aan dus 1cel is idd defect..

Ik wilde net de goede lipo op storage mode zetten maar dit lukte helaas niet en kreeg meteen een melding "high voltage"

Toen ik de cellen ging bekijken zag ik dat 2cellen 4,2 waren en 1 cell 3,7 dus misschien dat ook die een soort van defect heeft door die esc. Ik probeer de lipo nu te balancen en daarna op storage niveau te krijgen.

De "Hobbyking tip" wordt met de dag meer gewaardeerd haha

Ongelofelijk wat een gevolgen dit heeft!
Ik hoop dat je hem nog goed gaat krijgen.

Echter je moet wel lipo paren hebben als je 2x3S rijdt ipv 6S. Dit paar is al naar zijn grootje. Ga je deze accu nog terug kopen? Immers voor hetzelfde geld heb je bij HK twee van dergelijke pakketten.

Ik bestel gewoon 4verse 3s lipos bij HK want ik wil geen risico nemen.

Even heel wat anders, ik wil mijn veren aanpassen aangezien die veelste slap zijn.. kan ik gewoon een willekeurige 1:8 buggy veertjes gebruiken van bijv: HPI Vorza of een Losi of iets dergelijks? Of kan het zo zijn dat dit geen universele maat is en ben ik dus verplicht 1tje te kopen van bijvoorbeeld Team Durango de DEX8..

Laatst bewerkt:
Veel 1:8 auto's gebruiken 16mm shocks, dus al de ARRMA dat ook gebruikt zou een setje van bijvoorbeeld Associated ( RC8 ) ook kunnen werken denk ik.

Ik ben erg benieuwd in hoeverre de compatibiliteit met de Team Durango 1/8 modellen in werkelijkheid zal zijn.
Zo op de foto's zijn praktisch alle onderdelen hetzelfde. Maar een 1 op 1 vergelijk is noodzakelijk om hier zeker van te zijn.
Interessante ontwikkeling!

En je zou verwachten dat deze compatibiliteit ook uitgebreid zal worden naar nieuwe 1/10 modellen....

Gisteren weer even met de Kraton geraced! Wat een monster is dit zeg. Ik heb inmiddels 8 setjes accu's leeg gereden (6s) en dat ding blijft maar gaan als een trein. Ik hoop dat mijn ESC het nog wel even volhoud!

Ik rij hier overigens met Aka Cityblocks, maar mijn Proline Badlands zijn tot nu toe de beste banden. Die balloonen minder dan de standaard banden en waggelen wat minder als de standaard banden.

Nog even een Iphone foto

IMG_3377.jpg

Gisteren weer even met de Kraton geraced! Wat een monster is dit zeg. Ik heb inmiddels 8 setjes accu's leeg gereden (6s) en dat ding blijft maar gaan als een trein. Ik hoop dat mijn ESC het nog wel even volhoud!

Ik rij hier overigens met Aka Cityblocks, maar mijn Proline Badlands zijn tot nu toe de beste banden. Die balloonen minder dan de standaard banden en waggelen wat minder als de standaard banden.

Nog even een Iphone foto

Bekijk bijlage 7153

Mooie foto!

Zou u dan niet eens alle andere electronica nakijken?
Een keer is pech, 2 keer is erg vervelend, maar 4 keer is wel opvallend?

Zou u dan niet eens alle andere electronica nakijken?
Een keer is pech, 2 keer is erg vervelend, maar 4 keer is wel opvallend?
Moest er geen garantie meer op zijn had ik alles al lang vervangen.
Mijn hobbywinkel heeft naar de invoerder gebeld en mijn probleem uitgelegd en zij zeggen ESC hapert.
Dus ik ben bij de invoerder braaf mijn ESC gaan omruilen. :)

Back