A
Acropilot
Guest
en ja, hier is ie dan, het eerste algemene topic van de Gemini, en nu maar hopen dat er nog vele leuke posts, tips en ervaringen zullen volgen.
voor degenen die niet weten wat de gemini is, het is het nieuwe stuntbakje van multiplex, beetje accepteerbaar als het dubbelgevleugelde broertje van de acromaster
even wat info met als bron multiplex zelf:
Right from the earliest days biplanes have held a very special position in the history of aviation.
Even today this layout is very popular, especially for aircraft which are required to combine agility, relatively low wing loading and compact dimensions.
The distinctive biplane “look” also attracts many modellers to these aircraft, but in many cases they are frightened off by the considerable extra complexity compared to “normal” models.
Not so with our Gemini ELAPOR® model, which is quick to build, fast to rig, and available at a very reasonable price - even with the brushless power set. In comparison with models
of “classic” construction, it is downright inexpensive. The dedicated Gemini power set, # 33 2634, gives the model a very lively performance,
making it capable of all aerobatic manoeuvres with the exception of 3-D. Typical fl ight times with a 2000 mAh battery are around 10 - 12 minutes.
• The model’s fl ying characteristics are good-natured, and its ground handling at take-off and landing are exemplary.
• The landing speed is low.
• The model can be dismantled in just one minute, so it is easy to transport even where space is very limited. However, most cars can carry the model “in one piece”.
• The Gemini is designed to accept various motors and battery types.
• The biplane can be completed either with an enclosed cabin or a simple windscreen.
• The top surface of the wings does not feature moulding “pimples”. Instead the wings have that characteristic “rib and fabric covering” look of full-size biplanes.
• The Gemini is equipped with streamlined wheel spats which are quite practical for take-off and landing on grass strips.
• The undercarriage is robust, but is designed to absorb hard landing shocks. It can easily be straightened after a hard landing, making the model ready for the air again without delay.
• The steerable tailwheel provides effective directional control at take-off, and accurate taxiing when manoeuvring on the ground.
Kit contents:
Moulded ELAPOR® components
Wheel spats, wheels
Spinner
GRP spar
Small items, linkage components
Decal sheet
Comprehensive illustrated instructions
Specification:
Wingspan 920 mm
Overall fuselage length 920 mm
All-up weight approx. 840 g*
Wing area approx. 34 dm²
Wing loading (FAI) min. approx. 22 g / dm²
RC functions Rudder, elevator, aileron, throttle
en dan nog een leuk picje:
en sedert vandaag dus te koop op verschillende online shops:
natterer
vartex modelbouw (wel geen ervaring bij)
ook zal ik als ik hem binnenkort koop, best de powersets aanraden van mpx zelf, meestal goede zuinige motortjes, klaargesoldeerde pluggen,...
=>powerset: powerset Gemini
ook zijn er nog 2 verlengkabels nodig voor de rolls
en voor de roer uitslagen zijn vier 9gram servotjes goed (ik ga voor nano-s servos van mpx aangezien ik van zware acro hou en ik die towerpros niet vertrouw
(mensen hier niet op in gaan aub
))
heb even een lijstje gemaakt via men favo shop natterer:
1x BK Gemini
Best.-Nr.: 214224 99,90 EUR 99,90 EUR
1x Antriebssatz "Gemini"***
Best.-Nr.: 332634 93,00 EUR 93,00 EUR
2x Verlängerungskabel GOLD 320 mm
Best.-Nr.: 3935.32 4,20 EUR 8,40 EUR
4x Servo Nano-S (UNI)
Best.-Nr.: 65120 13,00 EUR 52,00 EUR
inkl. UST 19%: 40,44 EUR
Zwischensumme: 253,30 EUR
exkl. Versandkosten
kom op een mooie prijs van 250 euro maar dan wel met top electronica enal, verzendkosten zijn 8 euro dacht ik.
qua accus raad men een 3cellen pack aan tussen de 2100 en 3200 aan, ik ga voor de 2100 aangezien ze 1/3 lichter zijn dan de 3200 en resulteert dus een hogere klimratio wegens gewcht neem ik aan en, zal mss iets trager binnenkomen
tot hier het topic, plaats maar comments als er iets niet juist is en of jullie het een goede startpost vinden van het algemene topic 8)
éééééén wie wordt de eerste die hier fotos post van zijn/haar eigen gebouwde Gemini???
de race is begonnen
:arrow:
ps. normaal zou die engelse man van rcgroups zijn bouwfotos vanavond uploaden, zal ze doorlinken naar hier dan
mvg.
voor degenen die niet weten wat de gemini is, het is het nieuwe stuntbakje van multiplex, beetje accepteerbaar als het dubbelgevleugelde broertje van de acromaster

even wat info met als bron multiplex zelf:
Right from the earliest days biplanes have held a very special position in the history of aviation.
Even today this layout is very popular, especially for aircraft which are required to combine agility, relatively low wing loading and compact dimensions.
The distinctive biplane “look” also attracts many modellers to these aircraft, but in many cases they are frightened off by the considerable extra complexity compared to “normal” models.
Not so with our Gemini ELAPOR® model, which is quick to build, fast to rig, and available at a very reasonable price - even with the brushless power set. In comparison with models
of “classic” construction, it is downright inexpensive. The dedicated Gemini power set, # 33 2634, gives the model a very lively performance,
making it capable of all aerobatic manoeuvres with the exception of 3-D. Typical fl ight times with a 2000 mAh battery are around 10 - 12 minutes.
• The model’s fl ying characteristics are good-natured, and its ground handling at take-off and landing are exemplary.
• The landing speed is low.
• The model can be dismantled in just one minute, so it is easy to transport even where space is very limited. However, most cars can carry the model “in one piece”.
• The Gemini is designed to accept various motors and battery types.
• The biplane can be completed either with an enclosed cabin or a simple windscreen.
• The top surface of the wings does not feature moulding “pimples”. Instead the wings have that characteristic “rib and fabric covering” look of full-size biplanes.
• The Gemini is equipped with streamlined wheel spats which are quite practical for take-off and landing on grass strips.
• The undercarriage is robust, but is designed to absorb hard landing shocks. It can easily be straightened after a hard landing, making the model ready for the air again without delay.
• The steerable tailwheel provides effective directional control at take-off, and accurate taxiing when manoeuvring on the ground.
Kit contents:
Moulded ELAPOR® components
Wheel spats, wheels
Spinner
GRP spar
Small items, linkage components
Decal sheet
Comprehensive illustrated instructions
Specification:
Wingspan 920 mm
Overall fuselage length 920 mm
All-up weight approx. 840 g*
Wing area approx. 34 dm²
Wing loading (FAI) min. approx. 22 g / dm²
RC functions Rudder, elevator, aileron, throttle
en dan nog een leuk picje:

en sedert vandaag dus te koop op verschillende online shops:
natterer
vartex modelbouw (wel geen ervaring bij)
ook zal ik als ik hem binnenkort koop, best de powersets aanraden van mpx zelf, meestal goede zuinige motortjes, klaargesoldeerde pluggen,...
=>powerset: powerset Gemini
ook zijn er nog 2 verlengkabels nodig voor de rolls
en voor de roer uitslagen zijn vier 9gram servotjes goed (ik ga voor nano-s servos van mpx aangezien ik van zware acro hou en ik die towerpros niet vertrouw


heb even een lijstje gemaakt via men favo shop natterer:
1x BK Gemini
Best.-Nr.: 214224 99,90 EUR 99,90 EUR
1x Antriebssatz "Gemini"***
Best.-Nr.: 332634 93,00 EUR 93,00 EUR
2x Verlängerungskabel GOLD 320 mm
Best.-Nr.: 3935.32 4,20 EUR 8,40 EUR
4x Servo Nano-S (UNI)
Best.-Nr.: 65120 13,00 EUR 52,00 EUR
inkl. UST 19%: 40,44 EUR
Zwischensumme: 253,30 EUR
exkl. Versandkosten
kom op een mooie prijs van 250 euro maar dan wel met top electronica enal, verzendkosten zijn 8 euro dacht ik.
qua accus raad men een 3cellen pack aan tussen de 2100 en 3200 aan, ik ga voor de 2100 aangezien ze 1/3 lichter zijn dan de 3200 en resulteert dus een hogere klimratio wegens gewcht neem ik aan en, zal mss iets trager binnenkomen

tot hier het topic, plaats maar comments als er iets niet juist is en of jullie het een goede startpost vinden van het algemene topic 8)
éééééén wie wordt de eerste die hier fotos post van zijn/haar eigen gebouwde Gemini???

de race is begonnen

ps. normaal zou die engelse man van rcgroups zijn bouwfotos vanavond uploaden, zal ze doorlinken naar hier dan

mvg.