Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is slecht nieuws. Is het veel werk?
Kl..., ben verhinderd dit weekend, moet naar de mach wegens de stormschade..
Paddock en rijderstelling zijn stukgewaaid..hebben nog net de lichtmast kunnen redden, boutverbinding was bijna helemaal losgelopen, ding stond gewoon aan de top 2 meter te zwaaien. Gelukkig hebben we die weer aan kunnen trekken.
Is het zaterdag en zondag gewoon open voor niet leden bij RC-Paradise? en kan je daar gewoon naar binnen lopen, toegang betalen zoals vroeger bij mach? en is er plek genoeg voor alle mensen?
Ik wou eens informeren wat jullie juist gebruiken om je differentieel te kuisen , ik lees overal brake cleaner, enige aanraders ?
Voorheen deed ik het ook met rem-reiniger, inmiddels gebruik ik voor het spurgear liever kneedgum / putty omdat ik dit persoonlijk fijner vind. Voor de kogels en platen gebruik ik wél rem-reiniger.
Tevens lees ik ook dat sommige mensen na het rijden met gesmeerde foam bandjes deze terug proper maken met brake cleaner ?
Klopt, er zijn mensen die dit doen. Ik zelf zou het voornamelijk afraden. In rem-reiniger zitten weekmakers. Dus na dat je je banden zachter hebt gemaakt met smeermiddel, ga je ze wederom week maken met rem-reiniger. Klinkt leuk, maar naast de band wordt ook de lijm waarmee de band op de velg zit geplakt steeds zwakker. Naast dat wanneer je band "te" zacht is hij gaat kleven, hierdoor meer zooi oppakt en sneller kapot gaat. Nogmaals ik heb het nog nooit gedaan en zou het ook afraden.
Als ik zo eens kijk naar setupsheets op petitrc.fr dan merk dat de banden soms 4 minuten, 10 minuten ,20 minuten gesmeerd worden ?
De tijd van het smeren is een "afstel-mogelijkheid" hoe langer je smeert, vaak hoe langer je grip hebt. Bij hele hoge grip banen zoals Sipotech en Mol smeren we zelfs maar 2 minuten. De grip is zo hoog dat je maar heel kort wilt smeren. Maar banen als PK Racing, smeer ik met gemak 20 minuten of langer. Probeer het eens uit, begin met 10 minuten achter en 5 minuten voor. Heb je "te veel" grip, ga je minder, heb je meer grip nodig (of vooral langer) ga je langer smeren.
Ik veronderstel dat je ze dan insmeert en dat dit de droogtijd is maar begrijp niet goed het verschil hierin van langer of korter dan 10 minuten te laten drogen ?
Nadat de tijd verstreken is, is de band, die eigenlijk een spons is, nog lang niet droog! Ik zelf kneed de band altijd goed schoon, met een schone, droge doek. Sommigen verkiezen handschoenen, ik vind het niet erg om zwarte handen te hebben. Na het smeren altijd GOED droog maken, dit scheelt de baan een paar strepen op het tapijt en jezelf wat geglibber.
nu ik me weer volop aan het inlezen ben in het "12th scale" racen ben ik TOCH ook naar nieuwe chassis aan het kijken en ik ben benieuwd naar jullie mening. Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeur maar als het gaat om het gemakkelijk spares bemachtigen kunnen jullie mij wellicht tips geven. Zelf heb ik naar de volgende auto's gekeken:
- Serpent LTX
- AE 12R5.2
- T.O.P. Rebel 12
- Yokomo R12C3
- Xray X12
- Corally 12SL of SLX
Ik ben erg benieuwd welke auto's men het meeste tegenkomt op de circuits in NL en BE en waar jullie zelf naartoe gaan voor kits en onderdelen of waar jullie dit online bestellen.
Alvast bedankt mensuh!