Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet alleen nog maar een life ontvanger accu vinden of een voltage booster.
Liefst een life accu, iemand een idee waar ik dit binnen de twee weken kan vinden?
Trouwens al 32 man bij de World GT. Lekker druk!
Ik moet alleen nog maar een life ontvanger accu vinden of een voltage booster.
edit3: Volgens mij ben ik de enige die modified rijdt van de Nederlanders hier, dat belooft wat als rookie :s. Vrijdag 8 Oktober is een practice dag, maar dan kan ik niet. Ik ga voor die tijd wel een paar keer praccen.
edit4: Reserveren jullie bij een hotel? Zo ja, welk?
Dan moet je nog even een keer goed kijken
8 *Sorber *Joey 1/12 Modified
Hotel: ECCO! (zitten de meerderheid van de rijders)
Ik ga ook meedoen aan de masters of foam.
Ik moet alleen nog maar een life ontvanger accu vinden of een voltage booster.
Liefst een life accu, iemand een idee waar ik dit binnen de twee weken kan vinden?
Ik ben nog nieuw in de 1/12 de wereld, ik heb er nog maar 2 maal mee gereden en ik weet niet goed hoe het met die banden zit.
Kan iemand mij de banden routine uitleggen van een trainingsdag of een wedstrijd dag.
Je mag maar een of twee keer rijden met een set banden en moet ze dan laten rusten? Hoelang?
Wil dit dan zeggen dat je van elke compound een paar setjes moeten hebben op bijvoorbeeld een "trainings diameter" en ze na het trainen dan afdraaien op een wedstrijd diameter?
Als ik op zaterdag een goede setup vind op een iets grotere trainings diameter, is die setup dan zondag ook nog goed op een iets kleinere diameter?
Hoeveel setjes moet je dan bij hebben voor een trainings dag?
Na hoeveel keer rijden moet je ze terug afdraaien?
Iemand al gaan trainen bij sipotech? Welke banden en welke diameter werken daar goed?
Ik weet het ik heb veel vragen ineens, ik ken nog niks van 1/12de en moet het binnen twee weken toch een beetje onder de knie hebben.![]()
Ik heb sinds een aantal weken mijn eerste 1/12 (voor het eerst in de 21 jaar dat ik 1:8 brandstof rij ga ik een keer 1:12 binnen proberen van de winter)
Koel!
Nu heb ik heel dit topic al doorgelezen maar ik vraag we nog wat dingen af en ik hoopte dat een van jullie mij wat helderheid kon verschaffen... ;-) Gezien het feit dat ik in hart en nieren een brandstof man ben zie ik toch heel wat nieuwe begrippen voorbij komen.
kzal eerst even toelichten wat ik allemaal heb zodat jullie mij wat beter kunnen inlichten..
Serpent S120L
LRP SXX StockSpec ESC
LRP StockSpec 10,5T
banden van Jaco en MobGums
50c 500mah LiPo Accu
Samen met Martin Toevallig? ;-)
Een aantal vragen die ik heb:
Wat is een goede verplaatsing om mee te beginnen met bovenstaande spullen?
Met Lipo is het wat anders dan met Cellen, begin tussen de 45mm en de 50 mm en kijk hoe het gaat. Let op dat de motor niet heter wordt dan 90gr.
Wat is de ideale temperatuur van de regelaar en motor?
Beide zo koud mogelijk!
Wat word er verstaan onder het "vertimen" van de motor of regelaaar? en is het legaal? ;-)
"Vroeger kon je met Brushed motoren de stand van de koolbrostels tenaanzien van de wikkelingen naar de magneten veranderen. Waardoor een spoel eerder of later zijn lading kreeg. Het "verstellen van de wissel tijd" (Vertimen) werd vroeger gebruikt om de motor sneller te laten lopen. Tegenwoordig verstel je de wisseling van de tijd digitaal aangezien we met Brushless rijden. Het vertimen van zowel je Brushles motor, als mede je regelaar zijn op de MoF legaal.
Het vertimen van de motoren (ongeacht of dit op de motor of op de regelaar gebeurd) geeft een hoop meer snelheid, maar ook meer warmte!
Het smeren van banden, met welk middel? en zit er uberhaupt verschil tussen de legale reukloze smeer middelen?
Ja er zit heel veel verschil tussen zelfs. De ene kleeft meer, de ander rolt meer, weer een ander wasemt sneller uit enz enz... Veel gebruik zijn de Speedtech Foam Liquid van Markus Mobers, Corally Jack the Slipper (die paarse, TC3) en CS High Grip. Deze drie gebruik ik zelf ook het meest afhankelijk van de baan conditie. De tijd dat je smeert, en de hoeveelheid dat je smeert hangt af van wat je wilt. Doe je achterbanden altijd vol smeren, en je voorbanden naar gelang de hoeveelheid stuur die je wilt. Smeer ze van binnenuit om te beginnen slechts voor 1/3 en breidt dat uit wanneer je meer stuur wilt. Laat het drogen voor een minuut of 15 á 20 en kneed het dan met een doek goed droog.
en is het middel van xceed (TF1) een goed middel?
Geen ervaring mee.
ik lees dat je een setje banden ook maar 2x per dag kan smeren omdat ze anders te zacht of te porreus worden?
Klopt, je kunt er nog wel op rijden, maar de band zal zachter zijn en daardoor een andere karakterestieke eigenschap krijgen, en dus ook de set-up van je auto veranderen. Zie het alsof je op je 1:8 van 35 shore achterbanden ineens naar 32shores gaat omdat je je achterbanden een half uur hebt gesmeerd voor de 5de keer deze dag ;-)
Zelf heb ik meestal 2 sets per dag. en wissel ik dit dan.
En wat is de ideale banden maat?
Dit hangt van heel veel dingen af. De split is net als bij een 1:8 een tuningmiddel (niet heel krachtig) maar ook de hoeveelheid grip bepaalt hoe groot jij je band wilt hebben. Is er veel grip, dan ga je naar een kleine band, is er weinig grip kan hij wat groter blijven. Het bepaalt ook je Roll-out enz enz. Op het EK had ik al mijn sets gedraaid naar 42mm voor en 46mm achter om zo te beginnen. In de Finales reed ik wel een stuk kleiner, en op Sipotech zat ik zelf op 39mm voor en 42mm achter, maar dan kun je slechts 2 runs op je (nieuwe) banden rijden en ze vervolgens weggooien omdat je op de velg zit... Kortom begin ergens met 42/46 en probeer dit per baan uit![]()
Wat is de maximale laad amperage bij een 50c 5000MaH LiPo accu?
Dit is denk ik afhankelijk van de club. De meeste clubs stellen 1C en dus 5 Ampère. Hoger kan opzich wel, ik zelf laad meestal met 7A
Die vragen klinken misschien een beetje "noob-achtig"maar ik was van plan om de ETS en misschien op MACH een aantal races mee te doen, maar als ik het zo allemaal ens lees is het voor mij nog een beetje hocus-pocus...
ETS met een 1:12? STOER! maar ik denk dat Scotty en Uwe het niet waarderen. EPS daar in tegen wel ;-) Overigens heb ik vroeger precies de zelfde vragen gehad hoor, iedereen heeft het immers moeten leren.
mvg,
John
Ik zit er inderdaad over te denken om Zaterdag de 2de te gaan..
Groet Robert
Even geantwoord in het ROOD
Groet Robert
Dan krijg je 1-op-1 advies in nitro-taal. Of doe gewoon de Masters of Foam mee, daar rijden alle Europese toppers... veel leermomenten dus.
Ik weet nergens van.Samen met Martin Toevallig
Overigens vind ik dat de "timing" + Roll-out + bandgroote + snelheid allemaal lang niet zo veel uitmaken als bij de 1:8 je 2-bak + koppeling + carb afstellingen zijn. Een Elektro is dan veel vergevelijker ;-)
![]()
Naar de MoF komen is zo wie zo een aanrader