Het 1:12 Topic

@ Nismo, runtime kosten?? de TQ draad is de meest flex op de markt en dankzij zijn speciale kern ook de meest efficiënte draad, dus het is net omgekeerd ;) (gewoon even de kern/structuur meten en de wet van Ohm toepassen)

Ik ken die kabels op die LRP, goede kabels maar veel te dik voor PanCar en ongeveer 50% minder flex dan TQ.

Groeten,
Bart

Nono... de kabels op de (nieuwste) LRP regelaars zijn nieuw, de weerstand is lager dan die van TQ en zeker net zo flexibel... Ik stond er zelf ook van te kijken Bart, maar het is zo. We reden altijd met TQ...

Maar goed, een fun-rijder zal daar niet veel van merken en al helemaal niet als je voor een 0-graden vertiming gaat.

Dat is mogelijk, maar die staan duidelijk niet op de LRP esc van Cure ;)

Groeten,
Bart

Nono... de kabels op de (nieuwste) LRP regelaars zijn nieuw, de weerstand is lager dan die van TQ en zeker net zo flexibel... Ik stond er zelf ook van te kijken Bart, maar het is zo. We reden altijd met TQ...

Maar goed, een fun-rijder zal daar niet veel van merken en al helemaal niet als je voor een 0-graden vertiming gaat.

"klaar":

20100916_007.jpg

20100916_010.jpg

Body vanmiddag lekker saai in een kleur gespoten met een 15 jaar oude spuitbus. Maak er later wel een aantal fatsoendelijk in orde. Vanavond gereden, ging wel redelijk :). De ESC gaan idd nog andere draden op, TQ 13AWG. Heb tevens een TQ 150mm sensorkabel nodig. Binnenkort eens naar Sipotech om te praccen voor Masters of Foam :).

Mooie wagen! Nog even de draden van de regelaar veranderen, want zo is het wel een enorme Skittles auto. Allemaal kleurtjes.. .:)

Zou iemand mij de lengte van de crc 1:12 Encore schokbreker kunnen doorgeven? Gemeten van midden ballcup tot ballcup. Ik zou er mee geholpen zijn om een ideetje uit te werken.

alexander ik zal effe kijken volgens mij heb ik er nog ergens 1 liggen maar weet ik niet zeker kom ik op terug..

Echt een mooi circuit trouwens in silverstone..

Groeten

John

Gaat hier nog iemand naar Masters of Foam? :)

Ik heb me ingeschreven en ga er nog twee of drie dagen ofzo praccen ergens in de komende weken. Weet nog niet wanneer, moet eerst even wat banden regelen en wat ander klein spul :).

Daar wil ook aan meedoen. Als het een beetje meezit, zoveel mogelijk evenementen, meters maken. Kunnen we ons al voor de eerste rondes inschrijven? :) (Bart?)

Hoi Cure,

iedereen welkom op de EPS wedstrijden, zeer binnenkort gaan de online inschrijvingen open, ik laat ook iets weten op dit forum.

Er gaan ook leuke prijzen worden verloot per EPS wedstrijd van onze sponsors, VRC is nu ook een co-sponsor, dus dat worden leuke VRC producten om te verdelen.

Groeten,
Bart

Ik ga ook meedoen aan de masters of foam.
Ik moet alleen nog maar een life ontvanger accu vinden of een voltage booster.
Liefst een life accu, iemand een idee waar ik dit binnen de twee weken kan vinden?
Ik ben nog nieuw in de 1/12 de wereld, ik heb er nog maar 2 maal mee gereden en ik weet niet goed hoe het met die banden zit.
Kan iemand mij de banden routine uitleggen van een trainingsdag of een wedstrijd dag.
Je mag maar een of twee keer rijden met een set banden en moet ze dan laten rusten? Hoelang?
Wil dit dan zeggen dat je van elke compound een paar setjes moeten hebben op bijvoorbeeld een "trainings diameter" en ze na het trainen dan afdraaien op een wedstrijd diameter?
Als ik op zaterdag een goede setup vind op een iets grotere trainings diameter, is die setup dan zondag ook nog goed op een iets kleinere diameter?
Hoeveel setjes moet je dan bij hebben voor een trainings dag?
Na hoeveel keer rijden moet je ze terug afdraaien?
Iemand al gaan trainen bij sipotech? Welke banden en welke diameter werken daar goed?

Ik weet het ik heb veel vragen ineens, ik ken nog niks van 1/12de en moet het binnen twee weken toch een beetje onder de knie hebben. :)

Laatst bewerkt:
Tis jammer dat ik er niet bij kan zijn. Had graag gewild.
@ NikW - Ik rij 1 keer per dag op een set banden. Heb wel eens geprobeerd 2x, maar dat eindigde meestal in een gechunkte band. (Rijkwaliteiten??? :D )
Achter smeer ik een 1/2 uur voor de heat en voor 15 minuten. Achter volledig en voor 1/2 to 3/4 afhankelijk van de grip van mijn heat ervoor.
Ik ben zelf vrij conservatief met banden afdraaien omdat ik er graag langer mee wil doen. Al is het wel zo dat banden met grote(re) diameter sneller chunken dan kleinere banden en je er dus vaak niet langer mee doet. Mijn laatste wedstrijd reed ik met 43mm achter en 41.5mm voor.

Nismo moet je wel kunnen helpen met banden type en meer ervaring bij Sipotech.

Ik ben ook van plan om Masters of Foam te rijden maar dan de WGT.

Ik heb vorig jaar 1 keer op sipotech gereden maar de griprol is behoorlijk aanwezig daar. Veel erger dan op de indoorbaan van de mach vorig jaar. Dus ben benieuwd hoe het zal gaan.

Back