Het 1:12 Topic

20100914_002.jpg

20100914_011.jpg

Gister en vandaag wat met de lader en zender zitten spelen, kwam erachter dat deze tevens als voeding te gebruiken is (regelbare spanning). Dat kwam ff goed uit, want mijn LiPo's zijn er nog steeds niet :(. Zodoende maar even de electronica afgesteld ;). Zie pic. Morgen maar eens op zoek naar een M2,5 inbusboutje voor de servo saver.

20100915_011.jpg

Als je nou even laat weten hoe lang dat M2,5 boutje moet zijn dan kijk ik even voor je of ik dat heb... ;)

Ik heb er twee gevonden... Eentje in 6mm en een in 8mm lengte met een kruiskop en een vrij smalle kop dus...

Ziet er goed uit voor de rest man!!!

Laatst bewerkt:
Er zit toch mestal wel een passend schroefje bij het servo geleverd?

Als het kopje iets te groot is voor de servo saver dan even bewerken met de dremel en klaar is kees ;)

Grt,
Michael

Ik zal eens gaan kijken naar mijn 1:12.

Heb namelijk hetzelfde servo in mijn 12r5 zitten ;)
Wel met een kimborough servo saver.
En kan me niet herrinneren dat daar een speciaal of bijzonder schroefje inzit :)

Grt,
Michael

De LiPo's zijn vandaag aangekomen, zoals verwacht afschuiningen aan de chassis slots moeten vijlen voor de nokjes:

20100915_012.jpg

Een dik half uur de battery index blokjes over een vijl zitten slepen zodat deze bruikbaar zijn in zowel de uiterste voorste als achterste positie (ze waren denk ik bedoeld voor sub-C, of LiPo's zonder nokjes):

20100915_021.jpg

LiPo achter positie:

20100915_024.jpg

LiPo voor positie:

20100915_029.jpg

Layout probeersel van de electronica (ESC en ontvanger liggen nog los, ESC draden nog niet op maat):

20100915_038.jpg

Als ik de ESC zo neerzet, past de LiPo dus nog wanneer ik deze geheel naar voren wil leggen. De ESC draden komen wel akelig dicht bij de antenne in de buurt, maar het moet wel kunnen denk ik. De condensator ligt naast de ontvanger, maar dat moet ook wel kunnen ;). Ik heb wel een andere sensor kabel nodig, want deze is toch echt 50mm te lang. Receiver channel draden van de servo/ESC/transponder kort ik wellicht in, nadat blijkt dat alles vlekkeloos werkt.

Tot dusver build update 45954310 :).

Zoek even op RedRc naar Burgdorf (event). Daar staan foto's hoe de WK mannen de indeling hadden. Volgens mij idd de regelaar een kwart gedraaid.

Balans is erg belangrijk voor deze kleine auto's (links - rechts). Hang hem eens aan draadjes en kijk alsof de wagen in balans is.

Zoek even op RedRc naar Burgdorf (event). Daar staan foto's hoe de WK mannen de indeling hadden. Volgens mij idd de regelaar een kwart gedraaid.

Al gekeken (mede daardoor ben ik aan 1/12 gaan denken), van de 12R5.1 op de foto's: twee met de LiPo naar voren, een met de LiPo naar achteren :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Joost, ik had post, het schroefje past perfect, bedankt!!

Joost en Silvia krijgen koffie de eerste race dat ik ze zie!

Nu nog even de body spuiten, de regelaar en ontvanger vastplakken en regelaar kabels op maat maken. Vanavond blazen met dat ding! :))

@ Nismo, runtime kosten?? de TQ draad is de meest flex op de markt en dankzij zijn speciale kern ook de meest efficiënte draad, dus het is net omgekeerd ;) (gewoon even de kern/structuur meten en de wet van Ohm toepassen)

Ik ken die kabels op die LRP, goede kabels maar veel te dik voor PanCar en ongeveer 50% minder flex dan TQ.

Groeten,
Bart

Nu we toch over kabels bezig zijn, ga ik mijn vraag in de groep gooien die mij al een tijd parten speelt.

Voor stock 10.5T te rijden neem ik dan best 13 AWG of 16 AWG wire ?

Ik had altijd het idee dat Modified 16 AWG nodig had ?

Andere vraag, waarom word de ESC nooit links geplaatst van de antenna ?

Ik heb de indruk dat de kabels dan veel mooier een bocht rechts naar de motor maken en niet teveel in de buurt van je centershock zitten.

Een voorbeeld ( nu niet op het chassis letten ) :

ESConLefthandside2.jpg

Ben benieuwd naar jullie mening.

Erik

Als je Zowel de ESC als de Servo uit het lood naar rechts plaatst is het moeilijk om de auto nog in balans te krijgen. Dit is omdat de servo dus al uit het lood ligt.

Groet Robert

Nee, dan past het dus niet met de LiPo naar voren.

Ook niet als je hem langs de zijkant van de servo legt in plaats van erachter?
Ik snap dat de regelaar dan een klein beetje buiten het chassis steekt, maar bij een crash die hard genoeg is om die plek te raken is je auto toch waarschijnlijk al aan stukken...;) Motordraden vlak langs de antenne is een beetje eng, zelfs met 2.4 GHz.

@ stical, op een bepaald niveau rijden ze allemaal met 16 AWG draad voor stock 10.5T en dit doen ze zelfs met Modified, maar ik prefereer toch ook liever de 13 AWG draad voor Modified.

Groeten,
Bart

Laatst bewerkt:
Back