Het 1:12 Topic

Jan Willem,

Voor de M-auto cup is het Reglement nog niet bekend,
Voor de EPS is het 1S Lipo met 10,5T Brushless (En "open ESC Timing)
Voor de Masters of Foam is het gelijkend aan de EPS.

Life is IMHO geen optie, aangezien fabrikanten dat voor de 1:12 nog links laten liggen.

Cellen... Kun je die nog krijgen:? ;) :mrgreen:

Kortom 1S lipo. Er liggen er al 2 thuis bij mij, en er staan er nog 2 in bestelling. Binnenkort maar weer eens die 1:12 bouwen en proberen.

Groet Robert

Neen, Men kan ook voor een Voltage Booster kiezen, en de LRP/Nosram heeft een ingebouwde booster en kan dus direct op de 1S lipo werken.

Groet Robert

Hoe zou dat dan werken ? Dan werkt je ontvanger en servo dus op 3,7 in het geval van een RS zonder booster ?

Dat krijg ik zo niet aan de gang..

Dat denk ik wel ja ;-)

De RS heeft wel lipo cutt-off voor 1s ingebouwd, maar geen booster.
Dan heb je dus maar 3,7 volt voor je ontvanger en servo, dat gaat niet werken.

Dat denk ik wel ja ;-)

De RS heeft wel lipo cutt-off voor 1s ingebouwd, maar geen booster.
Dan heb je dus maar 3,7 volt voor je ontvanger en servo, dat gaat niet werken.

Dat dacht ik dus ook :-) Daarom dat ik een TQ Booster en Novak Booster heb, even testen. Ook nog even een ontvanger pakket proberen.

Groet Robert

De Novak booster heeft als enige voordeel dat hij zelf intern 1s cutt-off heeft.
Dat wordt in de praktijk eigenlijk niet gebruikt en de RS heeft het ook al.

Daarom zie je de Novak booster niet veel, hij is ook erruggg groot ;-)

De TQ gebruik ik zelf ook en is gewoon probleemloos.

Met de RC Dynamics rij ik zelf ook, deze is de kleinste op de markt momenteel, we kijken ook al uit naar de indoorraces in Mol, er is daar nu een CRC afbakening en is dus top om te racen.

Groeten,
Bart Loomans

Volgens mij is de TQ booster toch echt kleiner? Alleen al door het missen van een schakelaar. Welke beter is durf ik niet te zeggen.

Groet Robert

Het verschil zit hem in de kwaliteit en het geleverde vermogen naar je ontvanger/servo, de RC Dynamics is echt top.

@ jmellipse, minder draden??? aan de TQ zit nog de witte draad (die niet nodig is) naar de ontvanger toe, dus deze heeft één draad meer.
De RC Dynamics zijn gewoon 4 draden in totaal en als ik de foto's vergelijk is de TQ iets groter.

Groeten,
Bart

De witte draad heb ik weggehaald van de print en de stekker.
Verder heb ik dan alleen de plus draad naar de lipo. De min gaat via de ontvanger stekker. Ik zag dat de RCD booster daarnaast de min van de lipo direct gebruikt. Zal inderdaad niet veel schelen, maar vond het weglaten van de min bij de TQ erg elegant.

Back