Het 1:12 Topic

Ghe ja, daar weet ik alles van :mrgreen: Door heel strak rijden kon Joey Kay nog een beetje bijhouden... maar sneller... no way, vooral niet de eerste 10 rondes. Wat wel laat zien is dat beide mannen een snelste tijd reden van 9,3 ;) de ene dus met die speciale software en de andere met minder speciaal ;)
Dus niet per definitie sneller per ronde maar wel meer snelle rondes. :cool:

Je moet hem wel op de baan houden. lol

Wat was je setup?
Welke motor gebruikte je?
Je kunt namelijk op 1 cel lipo met de nieuwe software harder dan de spx en GM op cellen.

Maar pas op. Heb iemand een basis setup gegeven waaruit hij maar verder moest werken en hem sneller maken. Maar verder dan het einde rechte stuk kwam hij niet. Ging toen al te hard voor hem. lol
Boost stond op 40 en ik had hem gezecht dat als hij snelheid te kort kwam hij die hoger kon zetten. Als dan nog de snelheid te wijnig was, de Turbo er bij te zetten maar die niet in 1x open zetten.
Deed ik met mijn 1':10 wel en dat gaat te hard met een 10,5 op 2 cel lipo!!!!

Ik heb eigenlijk met een heel "voorzichtige" setup gereden afgelopen weekend, omdat ik voor het eerst de nieuwe software gebruikte en geen tijd had om goed te testen.

Dit waren mijn instellingen:

Boost: 40
End RPM: 12000
Start RPM: 4500 (Of iets in die richting)
Turbo: 8
Turbo ramp: 1.0
Turbo delay: 0.7

Rollout: 63mm

Ik denk dat ik nog wat lager in Start en End RPM kan. Ik had deze setup van iemand overgenomen en de toerentallen voor de zekerheid wat hoger gezet.

Ik ga morgen testen met een 9.5 bij Megadrom. (Grote indoorbaan)

Edit: Motor was een speedpassion Ultra Sportman Stock 10.5. (waarvoor dank aan Robert K.)

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk met een heel "voorzichtige" setup gereden afgelopen weekend, omdat ik voor het eerst de nieuwe software gebruikte en geen tijd had om goed te testen.

Dit waren mijn instellingen:

Boost: 40
End RPM: 12000
Start RPM: 4500 (Of iets in die richting)
Turbo: 8
Turbo ramp: 1.0
Turbo delay: 0.7

Rollout: 63mm

Ik denk dat ik nog wat lager in Start en End RPM kan. Ik had deze setup van iemand overgenomen en de toerentallen voor de zekerheid wat hoger gezet.

Ik ga morgen testen met een 9.5 bij Megadrom. (Grote indoorbaan)

Edit: Motor was een speedpassion Ultra Sportman Stock 10.5. (waarvoor dank aan Robert K.)

Je start RPM in een 1:12 met een 1 cel lipo kan makkelijk 1000 tot 1500 zijn
End RPM 8000 en Boost 50
Roll out 68
Turbo 0
Niet schrikken.

Die 40 Boost is met een 1:12 goed om te beginnen. Je kunt makkelijk door naar de 50. 55 zou ook nog net gaan maar de meeste houden 50 aan.
Gaat hard zat.
Als je de Turbo er bij zet. begin dan heel rustig met 5 en turbo ramping 2.
Turbo delay minimaal 0,7
Dit met de motor die je van Robbert leende.
De 9,5 begin maar wat rustiger met de Boost. houd die op 40 en kijk of je hem later kunt verhogen. rest gelijk houden.
speel ook wat met je roll out. maar begin hiermee. dan als je snelheid te kort hebt zet je eerst de Boost hoger.
Kom je dan top te kort ga je langsaam zwaarder vertanden tot de acceleratie goed is en niet in begint te zakken.
Daarna pas de Turbo.
Succes.

Als je motor vast vertimed is en die staat op 12 zet dan de start RPM op 2000 tot 2500.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je start RPM in een 1:12 met een 1 cel lipo kan makkelijk 1000 tot 1500 zijn
End RPM 8000 en Boost 50
Roll out 68
Turbo 0
Niet schrikken.

Die 40 Boost is met een 1:12 goed om te beginnen. Je kunt makkelijk door naar de 50. 55 zou ook nog net gaan maar de meeste houden 50 aan.
Gaat hard zat.
Als je de Turbo er bij zet. begin dan heel rustig met 5 en turbo ramping 2.
Turbo delay minimaal 0,7
Dit met de motor die je van Robbert leende.
De 9,5 begin maar wat rustiger met de Boost. houd die op 40 en kijk of je hem later kunt verhogen. rest gelijk houden.
speel ook wat met je roll out. maar begin hiermee. dan als je snelheid te kort hebt zet je eerst de Boost hoger.
Kom je dan top te kort ga je langsaam zwaarder vertanden tot de acceleratie goed is en niet in begint te zakken.
Daarna pas de Turbo.
Succes.

Als je motor vast vertimed is en die staat op 12 zet dan de start RPM op 2000 tot 2500.

Dank je.

Ik ga het morgen uitproberen.

Hij heeft niet met de Tekin getest en Mike Blackstone heeft de Advanced getest en de SXX ss en die kiest voor de SXX ss. Die is volgens hem sneller.

Lees het rctech forum en je ziet dat de Tekin de regelaar op het moment is to beat en dat, dat plus de SXX ss de regelaars van het moment zijn.
Ze wachten nu op de SXX ss om te zien welke van de 2 de snelste is. De Tekin of de LRP.

Houd wel rekening er mee dan CRC heel veel rijders sponsort en dat die allemaal een Advanced krijgen van CRC.

Hij heeft wel met de Tekin getest en ook met de nieuwste LRP SXX stock Spec, niet alles wat je leest op forums is ook relevant, met de mensen "live" praten is beter anders krijg je alleen maar roddeltoestanden en zo...
Er zijn trouwens al diverse teamdrivers van bepaalde merken die op de Snowbirds gaan rijden met een Advanced omdat ze anders in het nadeel zijn.

Mvg,
Bart Loomans

Er zijn trouwens al diverse teamdrivers van bepaalde merken die op de Snowbirds gaan rijden met een Advanced omdat ze anders in het nadeel zijn.

Mvg,
Bart Loomans

Leuke discussie tussen verkoper en "mogelijke" klanten :D

Nadeel is maar relatief Bart, wie weet is de Advance op de Snowbirds een nadeel. Er zijn diverse goede regelaars op dit moment, maar winnen heeft alles te maken met constantheid en niet zo zeer met snelheid (op dat niveau). De laatste tekenen zijn dat de SXX ss en de Tekin (met laatste SW) beter scoren dan de Advance. Aan de andere kant zou bv een Jilles nog met een oude regelaar kunnen winnen. Het is niet allemaal zo zwart / wit.

Laten we de Snowbirds waar eens afwachten voordat we iedereen gek maken met de duurste regelaar op de markt.

Hij heeft wel met de Tekin getest en ook met de nieuwste LRP SXX stock Spec, niet alles wat je leest op forums is ook relevant, met de mensen "live" praten is beter anders krijg je alleen maar roddeltoestanden en zo...

Mvg,
Bart Loomans

Mike blackstone is niet een kleintje.
Maar heb je ook de reactie van een advanced rijder gelezen op het forum van de laatste ETS?
Die gaf toe dat de SXX iets sneller was en dat hij na wat aan passingen met de vertanding het gat kleiner maakte maar niet sneller was.

R/C Tech Forums - View Single Post - Tekin RS ESC sensored
om even duidelijk te zijn de nr 1 t/m 4 waren ook Tekins.

De LRP is nog niet beschikbaar dat scheeld. De gesponsorde rijders hebben er 1 maar de rest nog niet.
Maar denk dat het heeeeel veel Tekin word op de snowbirds.
Maarja daar rijden er ook heel veel mee in Amerika.

Denk dat we in 2011 17,5 als stock rijden.
Is nu al net zo snel als afgelopen jaar met de 10,5 5 cel.
Zaterdag en zondag weer naar mol. kijken of ik nu wel rond kom met de 10,5.
Gaat iets te hard voor mij.

kunnen we dit topic voor de 1:12 houden.

Misschien is het wel handig een apart topic te openen voor regelaars/ eventueel met sub topics. Dan hoeft niet ieder topic gekaapt te worden.

Vraagje voor mensen met een AssociatedRC12R5(.1):
Wat is de afstand tussen de chassis gaten (links-rechts) van de voorwiel ophanging?
Dit omdat Hyperdrive een conversieblokje heeft gemaakt om de R5 voorwielophanging op een chassis met 'oudere' dynamic strut gaten te kunnen gebruiken.

Thnx

Dan is de maatvoering van de R5 of 5.1 toch niet relevant? Of bedoel je de breedte van de voorkant van het chassis? De ophanging van de R5 is aan elke kant net zo breed als die van de oudere Asso ophangingen volgens mij. Die blokjes van Hyperdrive gebruiken ook de grotere schroeven ipv de M3 boutjes van de R5 dus. Ze zijn 1/1 plug & play op chassis met de oude dynamic front suspension.

Dit is voor mij wel relevant, want ik zit eraan te denken een V-Dezign CR3.0 conversie aan te schaffen en Vesa heeft twee verschillende chassis gemaakt, waarbij de breedte van de voorwiel ophangings montage gaten anders zijn. Als de R5 voorwiel ophanging breder is dan de L4, dan kan dat mijn besluit welk chassis te nemen beïnvloeden.

Ik heb zowel de R5 als de L4 thuis liggen. Als je nog een paar uurtjes geduld hebt dan meet ik ze vanavond even voor je op. ;)

Bij beide chassis (R5 en L4) zitten de gaten 61,5mm. uit elkaar over de breedte. De draagarmen zitten ook evenver naar buiten bij de R5 ophanging en de L4 ophanging (hart gat ophanging tot hart kingpin = 30mm.)

Hahaha, dat zal een projectje worden voor het 2010/2011 seizoen worden. Hier in het Noorden is er dit jaar nog 1 wedstrijd en die zal met de V-Dezign CR2.0 met dynamic strut voorkant bestreden worden....
(Tenzij er een tapijt baan in Veendam komt.........)

Erik,

Dat zijn Parma BlackHawk banden aan de Xray :)
Mobgums heeft ze ook, maar die zijn van origine meer antraciet
Op de Serpent lijken een zwarte versie van Xceed of Shepperd velgen.

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Back