Het 1:12 Topic

Uiteindelijk kwam mijn auto heel dicht in de buurt van de snelheden van de NiMH auto's. Met deze booster heb ik trouwens geen glitches gehad.

Heel dicht is geen winnen, bijna iedereen doet nl mee om zo snel mogelijk te zijn en dat gaat (helaas) niet lukken met een Lipo. Markus wilde graag met Lipo rijden in de stock klasse maar zag dat dit echt te langzaam gaat, de overige toppers reden allemaal met NiMH.

Het advies wat ik elke keer hoor is: "rijdt zo lang mogelijk met NiMH cellen in de stock klasse"

Ow ja, ff een edit: als je nog een maandje kan wachten... kijk dan even naar de nieuwe GM, laatste ontwikkeling ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik nog goede NiMH cellen had dan had ik die zeker gebruikt. ;) Een half jaar stof happen heeft ze geen goed gedaan helaas. :P

Mijn uitspraak was meer bedoelt om het potentieel van de regelaar duidelijk te maken. Volgens mij was het een van de broertjes Altmann die met de nieuwe Tekin software en NiMH reed. Die wagen was een raket. :P
 
Volgens mij was het een van de broertjes Altmann die met de nieuwe Tekin software en NiMH reed. Die wagen was een raket. :P

Ghe ja, daar weet ik alles van :mrgreen: Door heel strak rijden kon Joey Kay nog een beetje bijhouden... maar sneller... no way, vooral niet de eerste 10 rondes. Wat wel laat zien is dat beide mannen een snelste tijd reden van 9,3 ;) de ene dus met die speciale software en de andere met minder speciaal ;)
Dus niet per definitie sneller per ronde maar wel meer snelle rondes. :cool:
 
Op de 3de EPS reden Vesa Yli en Simon Rubet met de Advanced Black Diamond in stock in combinatie met 4 cellen, de verschillen met anderen in snelheid en vooral koppel was indrukwekkend dankzij de dynamische timing van deze Advanced.

Er waren diverse andere merken aanwezig met hun nieuwste esc's maar die kwamen toch tekort :)

Mvg,
Bart Loomans
 
Om het mischien enigzins te relativeren. Degene met een black diamond hebben niet altijd de snelste rondetijden gereden. Er zijn dus blijkbaar meer factoren die bepalen wie de winnaar is. Bijvoorbeeld constante rondetijden. Wat ik zie in de rondetijden is dat de nummer 1 en twee gewoon constante snelle ronden hebben gereden waarbij wellicht anderen net een foutje of wat hebben gemaakt. Als de black diamond echt zoveel sneller was hadden ze wel elke keer de snelste rondetijd. Ben verder niet bij de wedstrijd geweest maar is puur een observatie van de rondetijden.
 
Op de 3de EPS reden Vesa Yli en Simon Rubet met de Advanced Black Diamond in stock in combinatie met 4 cellen, de verschillen met anderen in snelheid en vooral koppel was indrukwekkend dankzij de dynamische timing van deze Advanced.

Er waren diverse andere merken aanwezig met hun nieuwste esc's maar die kwamen toch tekort :)

Mvg,
Bart Loomans

Bart, de snelste rondetijd is neergezet door een 5 jaar oude regelaar in de stock-klasse... een GM95 :mrgreen: Rondetijd tijdens Practice 09:012, tijdens Q3 09:139 ;) (Van Olivier Bultynck)

Simon en Vesa waren vooral erg constrant in rondetijden, qua snelheid en koppel waren de 3 heren gelijkwaardig.
 
De snelste rondetijd is heel relatief, en altijd een leuk iets om iets anders wat te minimaliseren :) "but the winner was ..... :-D"

Mvg,
Bart Loomans
 
Helemaal geen toeval, ik heb lang gepraat met Vesa in het hotel en na weken testen met alle mogelijke esc's en prototypes was hij gewoon sneller met de Advanced vertelde hij, trouwens er gaan er verschillende mensen verbaast opkijken welke toppers er allemaal op de Snowbirds gaan rijden met de Advanced :).

And the winner was still....:cool:

Mvg,
Bart Loomans
 
Mijn 1/12:

P1030789.JPG


P1030799.JPG


Ofna Hyper Mini STe
Neu 1509 2.d 4500kv
Mamba Max
Turnigy 2S 5A 20C

Of gaat dit topic meer over onroad?
 
De Europese topper gespecialiseerd in 1/12, verrassing! Dat hij met een S120 rijdt en Vesa met een Advanced regelaar, is dan ook louter toeval, die hadden met een CRC en Tekin ook gewonnen.

Het blijft dus 1-0 ;)

Dat klopt.
Kijk maar naar Rob Janssen. die rijd met een LRP TC nog vooraan.

De Advance is trouwens niet meer zo snel als dat hij was. LRP en Tekin zijn op het meonet hem al voorbij.
Er is al een rijder geweest die zijn advaced uit zijn auto heeft gedaan en een Tekijn heeft geleend omdat hij de andere Tekin rinders anders niet kon volgen.
De Advanced komt topsnelheid te kort.
Kijk naar de DHI cup. daar zag je het ook. De Advanced rijders kwamen daar te kort op de SXX ss regelaar.
 
Helemaal geen toeval, ik heb lang gepraat met Vesa in het hotel en na weken testen met alle mogelijke esc's en prototypes was hij gewoon sneller met de Advanced vertelde hij, trouwens er gaan er verschillende mensen verbaast opkijken welke toppers er allemaal op de Snowbirds gaan rijden met de Advanced :).

And the winner was still....:cool:

Mvg,
Bart Loomans

Hij heeft niet met de Tekin getest en Mike Blackstone heeft de Advanced getest en de SXX ss en die kiest voor de SXX ss. Die is volgens hem sneller.

Lees het rctech forum en je ziet dat de Tekin de regelaar op het moment is to beat en dat, dat plus de SXX ss de regelaars van het moment zijn.
Ze wachten nu op de SXX ss om te zien welke van de 2 de snelste is. De Tekin of de LRP.

Houd wel rekening er mee dan CRC heel veel rijders sponsort en dat die allemaal een Advanced krijgen van CRC.
 
Als je wedstrijden gaat rijden in stock heb je geen cut-off nodig. (Zolang je je accu's goed vol laad.) Als je wedstrijden gaat rijden in Modified, dan maakt het vrij weinig uit welke regelaar je hebt, maar dan is het wel verstandig om een cut-off op 3.0V te zetten.

Voor stock zou ik voor de Tekin gaan. Als je hem samen met de Hotwire koopt dan is het de snelste regelaar van de opties die je geeft. (Met de nieuwste software) Tekin levert bovendien steeds gratis nieuwe software, waarmee je competitief blijft. Voor hoe lang ze dat blijven doen weet ik niet.

Ik heb op de EPS gereden met de Tekin en TQ-booster. Ik reed als een van de weinige (mss wel de enige) met lipo in stock. Uiteindelijk kwam mijn auto heel dicht in de buurt van de snelheden van de NiMH auto's. Met deze booster heb ik trouwens geen glitches gehad.

Wat was je setup?
Welke motor gebruikte je?
Je kunt namelijk op 1 cel lipo met de nieuwe software harder dan de spx en GM op cellen.

Maar pas op. Heb iemand een basis setup gegeven waaruit hij maar verder moest werken en hem sneller maken. Maar verder dan het einde rechte stuk kwam hij niet. Ging toen al te hard voor hem. lol
Boost stond op 40 en ik had hem gezecht dat als hij snelheid te kort kwam hij die hoger kon zetten. Als dan nog de snelheid te wijnig was, de Turbo er bij te zetten maar die niet in 1x open zetten.
Deed ik met mijn 1':10 wel en dat gaat te hard met een 10,5 op 2 cel lipo!!!!
 
Back
Top