Het 1:12 Topic

Persoonlijk ben ik voorstander van terug naar 0 graden timing ook al heb ik een Tekin regelaar. Nadeel is dan wel dat de motor belangrijker wordt en je daarnaar op zoek moet. Zal gezien de ingebakken timing wel een LRP X12 worden dan...

MOD goedkoper? Denk ik niet. Qua schade sowieso niet :D

Tja, me2. Ik bedoelde meer de kosten van de regelaar en de motor, in mod kan je uit met een standaard bakkie en een "normale" motor. In stock moet je weer advance timing hebben en een speciale EFRA Stock motor.

Natuurlijk moet je wel kunnen rijden ja... :D

Na mijn ervaringen met de Tamiya M-Chassis klasse ben ik overtuigd dat snelheid niet de bepalende factor is voor leuke races. Sterker nog langzamer maakt het voor meer mensen leuk....

Welkom tot de M-chassis club ;)
Steeds meer mensen gaan dit inzien, zelfs mensen die dit jaren hebben ontkent :)

Stock klasses gaan over gelijkheid en niet over de snelste motor / regelaar / banden enz...

Modified gaat over het bedwingen van het vermogen en de uitdagingen die dit met zich meebrengt.

Allebei leuk maar toch anders...

Ik ben het eens met julius. Laten we er naar streven om een 0 graden stock klasse op te zetten, dit houdt in mijn ogen voor een groter publiek de races leuk!

Groet Robert

Na mijn ervaringen met de Tamiya M-Chassis klasse ben ik overtuigd dat snelheid niet de bepalende factor is voor leuke races. Sterker nog langzamer maakt het voor meer mensen leuk....

Alleen had die van jouw altijd storing ofzo, als ik je voorbij ging met de M18.... hij stuurde altijd mijn kant op.... heel raar.... ;)

Ik ben het eens met julius. Laten we er naar streven om een 0 graden stock klasse op te zetten, dit houdt in mijn ogen voor een groter publiek de races leuk!

Groet Robert

Tja, wie zijn er nu bezig met de regelementen binnen de MACH? Zijn er nog mensen di NiMh willen of moeten (t-bar auto) rijden?

Ik ben een voorstander van 1s lipo geen vertiming in de regelaar en 10.5 maar gezien de hoeveelheid mensen die vorig jaar met 1:12 reden met een t-bar auto....

speedzone zou toch een 1s saddle pack uitbrengen? Wat is daar mee gebeurd?

Dat pack bestaat inderdaad. Maar hoe dat met verkrijgbaarheid zit? Wil je verder iedereen verplichten met dat pack te rijden. Aan de andere kant als je 1s Lipo verplicht wordt het met t-bar ofwel dat speedzone pack, of een 1s lipo aan de ene kant en de electronica aan de andere of een nieuwe auto....

Dat pack bestaat inderdaad. Maar hoe dat met verkrijgbaarheid zit? Wil je verder iedereen verplichten met dat pack te rijden. Aan de andere kant als je 1s Lipo verplicht wordt het met t-bar ofwel dat speedzone pack, of een 1s lipo aan de ene kant en de electronica aan de andere of een nieuwe auto....

Ik rij geen 1:12 maar was puur uit nieuwschierigheid. :D.
Zou de opties wel leuker maken met t-bar auto's ipv alleen maar link auto's en 1 hybride. Maar goed, blijkbaar kan het niet anders.

Een mix van Lipo en accu gaat niet werken als je geen verschil maakt in motoren, accu zal altijd sneller zijn met een 10,5T...

Een mix van Lipo en accu gaat niet werken als je geen verschil maakt in motoren, accu zal altijd sneller zijn met een 10,5T...

Dat hangt er wellicht van af wat het lagere gewicht voor invloed heeft. Maar goed, we hebben het hier niet over een EK maar over een clubkampioenschap...

Het was allemaal eenvoudiger als een 1s lipo in een t-bar auto paste (op een fatsoenlijke manier). Als je nu Lipo verplicht kan een deel van de mesen niet alleen aan nieuwe accu's maar ook aan een nieuwe auto. Voor velen is dat wellicht wat veel voor een winterhobby.

1S saddle lipo

Hallo allen,

Een nieuwe auto lijkt me niet nodig want volgens mij zag ik
pas ergens een 1S saddle lipo staan op internet.
Zou binnenkort op de markt moeten komen.

Hans

Het was allemaal eenvoudiger als een 1s lipo in een t-bar auto paste (op een fatsoenlijke manier). Als je nu Lipo verplicht kan een deel van de mensen niet alleen aan nieuwe accu's maar ook aan een nieuwe auto. Voor velen is dat wellicht wat veel voor een winterhobby.

Zelfs voor de clubrijder is dit merkbaar... de enige oplossing die dan mogelijk is (de duitse manier) is een verschil in motoren maken, 9,5T voor Lipo en 10,5T voor accu. Dan komt het aardig bij elkaar.

Heren, de Speedzone 1s (5200mAh, 50c) saddle Lipo is al 9 maanden op de markt. Ik heb er zelf twee liggen die heel netjes in een t-bar auto passen.
Helaas zijn zij op dit moment de enige die een 1s saddle pack lipo maken.
Deze zijn te krijgen via hun eigen site en/of via Action Model Centre in Engeland. Verder ken ik geen winkels die ze hebben in Europa.

Het rijden van 1s lipo en 4 cellen met dezelfde motor in dezelfde klasse is geen optie!

Verleden jaar een paar keer getest of ik met 1s lipo mee kon komen met 4cell auto's.
Dit bleek niet mogelijk, te groot vermogens verschil wat zelfs gevaarlijke situaties op de baan op kan leveren.
Een auto op 4 cellen heeft veel meer onderuit.
Met de nieuwe regelaars kan je de topsnelheid wellicht benaderen van de 4cell auto's maar het duurt gewoon te lang voordat je op topsnelheid bent.

Speedzone zal volgens mij ook de enige zijn die deze SP lipos zal maken, vanwege te duur in productie (2 x behuizing en veel meer draden) en alle merken hebben toch al een link auto, maw andere merken gaan niet investeren in een spuitvorm om lipo SP te maken.

Groeten,
Bart

Heren, de Speedzone 1s (5200mAh, 50c) saddle Lipo is al 9 maanden op de markt. Ik heb er zelf twee liggen die heel netjes in een t-bar auto passen.
Helaas zijn zij op dit moment de enige die een 1s saddle pack lipo maken.
Deze zijn te krijgen via hun eigen site en/of via Action Model Centre in Engeland. Verder ken ik geen winkels die ze hebben in Europa.

Back