Herstellingswerk

• Topicstarter Topicstarter Matthias
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias

Guest
Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn spirit 100, het middenste deel van de vleugel dat dient om de V-stelling van bijde vleugels te houden is gebroken 8O . zie hier de foto: http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-2935
het probleem is, dat het deel dat daar in de vleugel zit, vastgelijmd is :( ,
hierdoor kan ik het er niet uithalen zoals bij mijn andere vleugel. Het deel is zo'n 15 cm lang, en is gemaakt uit stukjes triplex dat aaneen is gelijmd. Dat zit nu in mijn linkervleugel vastgelijmd, ik kan het er niet uithalen. De enige optie die ik ken, is de vleugel gewoon openbreken :cry: en zo dat ingelijmde stukje eruithalen...
Maar dat is wel een zware ingreep, heeft er iemand geen ander idee?

mvg,
Matthias

ik denk dat je geen andere keus hebt. het ziet eruit als een hoofdligger en dat moet je vervangen door iets stevigs. hoe heb je m gebroken?

Ik ben gewoon begonnen aan een nieuwe vleugel...
hoe het is gebroken: Ik laat iemand anders vliegen, omdat hij al lang zat te "zagen" om eens te mogen vliegen. Vlak bij de landing zeg ik, nu vlieg ik, hij zegt: nee, dat kan ik wel. tijdens de final bocht gebeurt er iets STOM=> idp van terug rechtdoor te gaan, geef hij nog extra aileron ook, ttot hij lpots 90 graden stijl hing 2 meter boven de grond :evil:
Mijn les voor ALTIJD: laat NIEMAND met jouw eigen kist vliegen!

nou das wel erg overdreven :) ik weet niet eens of ik mijn eigen Extra meteen zelf ga vliegen. je bedoelt vast laat nooit een onervaren vlieger je kisten vliegen (tenzij je les geeft;)). zo te horen een beetje gebrek aan ervaring. ach, t houd je scherp hè ;)

Ik weet niet of je die ligger al hebt geprobeert eruit te krijgen maar als je die mooi vlak maakt met de rib en je boort dan een 10 of 12 mm gat erin en je zet hier een stuk koolstostaaf van die dikte in. dan aan de andere zijde die "balk" erin lijmen en daar ook een gat van die dikte erin maken en je kan weer verder.

theo, hier heb ik al aan gedacht, maar ik was al begonnen met de bovenligger eruit te halen, deze had ik zo goed vastgelijmd dat ik er meteen een stuk van enkele ribbetjes meetrok :( , Dat van die koolstofstaaf, daar had ik al aan gedacht, alleen moet je heel precies boren in de 2 delen, en dan moet de hoek tussen de twee vleugels ook nog juist zijn :? Dat is moelijk werk. Ik ben gewoon begonnen aan een nieuwe vleugel... Das dan toch iets leuker werk dan die vleugel die al enkele malen hersteld is nog eens te herstellen!
Toch bedankt voor de reacties!

mvg,
Matthias

Back