Herlijmen met CA

Hallo,

Ik ben bezig een Parkmaster in elkaar te zetten. Ik had net lijm op de elapor gedaan van het rudder toen m'n vader iets kwam vragen. 2min later duw ik de control horn erin en die blijft amper kleven. Nu zijn beide delen bedekt met Zacki Elapor. De control horn is makkelijk af te schuren, maar de elapor en zeker het gleufje gaat amper. Iemand enige idee hoe ik de control horn erin kan lijmen zonder stevigheid te verliezen? Het rudder is groot en ik dat daar redelijk wat kracht op kan komen.

met een dremel de lijm er uit frezen en opvullen met epoxie en daar gelijk je horn mee plakken?

Ik heb nu langs geprust met schuurpapier en andere tools om de lijm eraf te krijgen. Het meeste is eraf en ik heb de control horn opnieuw gelijmd. Het houdt precies wel nu, maar ik ben toch nog wat onzeker. Zeker omdat het zo'n groot oppervlak heeft. Misschien kan ik het nog wat verstevingen met een druppeltje hot glue langs de naden. Of is dit af te raden? Ik ga er ook mijn servo's mee inbouwen.

Absoluut geen hot glue gebruiken hiervoor !!!! Deze plak heeft geen sterkte, erg bruikbaar om bv de servo die in een passende opening zit te borgen maar nooit gebruiken wanneer er sterkte gevraagd wordt. In dit geval kun je wel epoxy gebruiken maar kijk eerst of het wel nodig is.

gewoon even het gleufje hersnijden en opnieuw zacki/CA gebruiken, epoxy werkt niet lekker op elapor.

Bij mij zijn de scharnieren ook wel eens losgelaten, even secondelijm erop en waar in het gleufje doen(evt met mesje verruimen) en dan weer vliegen :mrgreen:

gewoon even het gleufje hersnijden en opnieuw zacki/CA gebruiken, epoxy werkt niet lekker op elapor.

Bij mij zijn de scharnieren ook wel eens losgelaten, even secondelijm erop en waar in het gleufje doen(evt met mesje verruimen) en dan weer vliegen :mrgreen:

Zo het ik het dus gedaan. Lijm toch proberen los prutsen en zoveel mogelijk elapor vrij maken en dan herlijmen. Het ziet er goed uit nu :)
Hopelijk krijgt ie morgen zijn maiden. Eindelijk opstijgen en landen op wielen :D

Back