(Her)bouwverslag & Brushless Conversie Mugen MBX-6T

Thanks!

Heb er afgelopen dinsdag mee gereden in Purmerend.
Best een flink verschil met een "getunede" e-revo".
Deze laatste was best snel op de nieuwe baan (snelste tijd die ik daar reed was 31.222), maar met de mugen heb ik nu na een middagje een snelste tijd van 29.862 gereden. Dat is met dezelfde lipo's en brushless set als in de erbe.
Dus best een stuk sneller en veel makkelijker te controleren op de baan.

Filmpjes:
Twee brushless MBX-6T's:

Mijn MBX6T en een Savage Flux:

Heb ook nog even met een 1518 gereden (het laatste filmpje), maar op 4S (wel met grotere pinion) is dat niet heel veel beter. Daar moet echt met 5S mee gereden worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even uit interesse hoeveel toe in heeft die truggy (of de gemiddelde) eigenlijk? neem aan dat er een soort van "optimum" is tussen lekker stabiel onder acceleratie en wreiving/onderstuur...
 
Ja, daar is inderdaad een hoop mee te spelen.
Op dit moment staat hij op 2,75° aan de achterkant.

Je kunt er inderdaad een hoop mee spelen.
Op de kunstgras banen in Nederland zou ik met droog weer de toe angle zetten op 2.5 of als er erg veel grip is op 2.0 zetten.
Bij natte kunstgras banen zet de toe angle op 3.0 graden. (anti-squat op 1 )

Tip van mijn kant,doe de lower arm shaft er anders om in dan de bouwbeschrijving aangeeft.
Dus de moertjes naar achtere,zo kun je de lower arm mount snel en makkelijk vervangen ,wil je de set-up veranderen.

De servo saver staat volgens de bouwbeschrijving op 4mm.
Heb je goede en sterke servo's dan kun je hem wel op 6 of 7 mm zetten,je zult zien dat hij nog sneller de bocht door kom.

gr Ron
 
Laatst bewerkt:
Op de baan zeker wel ja.
Rondetijden zijn gewoon een stuk beter.
Maar als het puur om topsnelheid gaat, maakt het natuurlijk geen verschil (afhankelijk van het soort motor en de vertanding).
 
Hoe heb je hem zo snel gekregen dan ik wil een erevo revo brushless kopen maar deze auto van jou is egt snel komt dat omdat hij zo licht is en klein
 
Qua gewicht scheelt het niet zo heel veel met een e-revo. Heb het ooit eens gewogen, ik geloof dat de mugen op zo'n 4,3kg uit komt en de e-revo rond de 4,7. Maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.

Ook qua grootte maakt het niets uit. De mugen is een truggy en eigenlijk net zo groot als de e-revo.

Het gaat meer om het design. De mugen is een echte wedstrijd auto. Het zwaartepunt ligt erg laag en verder is alles gemaakt om er wedstrijden mee te rijden.
De e-revo is meer een bash auto, waar je met een aantal aanpassingen ook wel wat mee kunt racen.
Het sleutelen aan de mugen is ook veel simpeler, je kunt overal beter bij en je hebt veel meer afstel mogelijkheden.

Hoe je hem snel krijgt is simpel.
Net zoals met de e-revo, hoe meer cellen lipo, hoe sneller.
Op 6S zijn deze dingen bijna niet te houden. Racen op een baan doe ik meestal op 4S. Dat gaat hard zat...
Ook de vertanding maakt een hoop uit. Houd er wel rekening mee dat je op 6S een hoop kunt slopen aan zo'n auto.
 
Standaard is dit inderdaad een Nitro! Alleen nu een brushless geworden zoals je kunt lezen in het begin van dit verslag!
 
Back
Top