Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Martin gefeliciteerd met de ECHTE qx3 ik ben benieuwd of je het verschil merkt. Zet er nou jouw naam in en evt een tracker. Na vele weggevlogen quads lijkt mij dat wel wijs

Dat ga ik doen Peter,jij kon toch aan die mooie kleine stickertjes komen met tel.nr erop? Of was jij dat niet.
Een gps tracker komt er zeker op.Maar de vele weggevlogen quads valt ook wel weer mee,de eerste werd teruggebracht en heb ik verkocht,de QX2 is nooit weggevlogen en heb ik ook verkocht,alleen de QX3 is weggevlogen en heb ik niet terug,dus dat is er eigenlijk maar 1 die nog niet terug is en wegblijft ook.Denk ik.

Martin.

Ja maar de eerste vloog ook weg. Ook al heb je hem terug gehad. Zeg maar wanneer je naar het veld gaat dan neem ik de lettertang mee

Nee. Ik ga er weer mee verder als we weer regelmatig op het veld komen. Alle tips zijn welkom dan. Als ik er nu uren op ga studeren pleur ik het straks nog in een hoek en dat wil ik voorkomen

Heren,

Even een gewetensvraag... Als het een beetje meezit kan ik binnenkort mijn HK fpv doos met 500mW zender ontvangen. Nu zit ik met een vraag, waar ik zo 1,2,3 geen antwoord op kan vinden.

Hoe dicht mag mijn 5,8Ghz antenne bij mijn 2,4Ghz antenne zitten. Ik heb op dit moment mijn RX op de achterkant van de ZMR zitten en was ook eigenlijk van plan om daar de cloverleaf te plaatsen.
Volgens de theorie mogen ze elkaar niet storen, maar ik heb zo'n flauw idee dat er weer eens een adder onder het gras zit.

Is het wijzer om de RX antenne wat meer naar voren te plaatsen of zie ik beren op de weg die er niet zijn.

Das een goeie vraag voor Kostas of Ed,maar volgens mij maakt het niet zo veel uit,maar een klein beetje zekerheid Inbouwen kan geen kwaad,iik zal ze iets uit elkaar houden.
Enne van't weekend wordt het vliegweer jongens.

Martin.

het is wel wijs om ze zover mogelijk uit elkaar te zetten. ik heb mijn ontv. 2.4ghz onderop de quad voorop, en de 5.8 achterin boven met antenne aan achterkant.
nu zal een 500mw meevallen, maar bv een 2000mw drukt de boel wel weg. (van lezen en filmpjes vernomen, niet uit eigen ervaring.)

groet van ed

a0b0e46182ecd7eb06dff75032dc707c.jpg

Nou DJI Piloot, je kunt weer gaan shoppen!

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Heren,

Even een gewetensvraag... Als het een beetje meezit kan ik binnenkort mijn HK fpv doos met 500mW zender ontvangen. Nu zit ik met een vraag, waar ik zo 1,2,3 geen antwoord op kan vinden.

Hoe dicht mag mijn 5,8Ghz antenne bij mijn 2,4Ghz antenne zitten. Ik heb op dit moment mijn RX op de achterkant van de ZMR zitten en was ook eigenlijk van plan om daar de cloverleaf te plaatsen.

Volgens de theorie mogen ze elkaar niet storen, maar ik heb zo'n flauw idee dat er weer eens een adder onder het gras zit.

Is het wijzer om de RX antenne wat meer naar voren te plaatsen of zie ik beren op de weg die er niet zijn.

het is wel wijs om ze zover mogelijk uit elkaar te zetten. ik heb mijn ontv. 2.4ghz onderop de quad voorop, en de 5.8 achterin boven met antenne aan achterkant.
nu zal een 500mw meevallen, maar bv een 2000mw drukt de boel wel weg. (van lezen en filmpjes vernomen, niet uit eigen ervaring.)

groet van ed

Ik zal niet met 2Watt gaan zenden... hahahaha... maar ik zal na ontvangst van de doos de boel wel weer uit elkaar trekken en de boel ff herschikken..

Heren,

Even een gewetensvraag...

Hoe dicht mag mijn 5,8Ghz antenne bij mijn 2,4Ghz antenne zitten.

Volgens de theorie mogen ze elkaar niet storen.

Je hebt gelijk dat ze elkaar in theorie niet zullen storen, maar elke zender heeft een oscillator die op een bepaalde frequentie werkt. Die frequentie heeft harmonischen die gebruikt worden om een hogere frequentie te genereren en de lagere eruit te filteren en dan het overgebleven signaal weer versterken.
Als je nu 2 zenders en/of ontvangers op verschillende frequenties tegelijk werkend naast elkaar hebt werken is er altijd een (kleine) kans dat ze elkaar beïnvloeden. Om dit zeker te weten zul je moeten gaan meten, bijna niemand heeft de apparatuur om dit te doen. Dus zul je dit nooit exact weten, tenzij je een veldtest met je apparatuur doet en kijkt of je zichtbare verschillen van verstoring waar kunt nemen.

@Edwin
Heb je fotoalbum gezien met de foldable Flip 360. Goed idee ;-)
Ziet er nice uit!

@Miccim. Mooi frame ook.
Ideaal voor de vakantie inderdaad. Allebei dezelfde ideeën. Mijn opvouwbare frame ook voorzien van de naza die op mijn Gaui 350 zat.
Vond het toch weer zonde van de Gaui, deze heb ook voorzien van de naze32...

Hopelijk kan ik zondag weer eens vliegen. Ik heb een hoop te testen en af te stellen.

Gr. Edwin

Hahaha was ik zeker van plan Evert.
Heren, misschien een leuke tip voor camera bezitters. Ik zag bij wish een geheugenkaart van 128 Gb incl verzending voor 11 euro.
Dit kan gewoon NOOIT goed zijn. Maar toch maar besteld voor dat geld. Vandaag binnen en even getest in mijn gopro. Mijn bek pleurde wagenwijd open. HET WERKT. Ik kan 99 uur filmen op dat kaartje van 11 euro. Uiteraard ga ik er nog 1 bestellen. Misschien gaat hij wel niet echt lang mee maar het is het testen zeker waard

Back