he, wat een rot ervaring weer jeroen...
ja, het kalibreren via je 2.4ghz zender is anders dan kalibreren via je naze32/cleanflight bordje.
uiteindelijk is in ons geval het naze bordje degene die als laatste je esc's aanstuurd en ''bestuurd''.
B.V. zelfde als failsave... jou 2.4ghz ontvanger kan signaal verliezen... die wil in failsafe schieten (mits ingesteld, bij mij wel), maar uiteindelijk ''ziet'' dat naze bordje dat ook, en schiet op zijn beurd ook in failsave daar hij geen 2.4 signaal meer krijgt...
uiteindelijk denk ik dan dat naze het laatste woord heeft ter aansturing van...
ik vermoed dat dat ook gebeurd met die esc's. daarom is kalibreren via cleanflight zo belangrijk... ik heb gelezen dat als je ook maar iets veranderd aan je maxthrottle min throttle of midstick of wat dan ook, dat je dan weer moet kalibreren.
ik heb van der week moeten landen zonder video beeld... bij de 4e lipo, was net bezig de landing in te zetten, en zat vlak bij mij netjes in hoover boven het pad toen beeld uitviel.
verder thuis gekomen bleek de + draad van het pdb los geraakt te zijn

verder gelukkig geen schade of kortsluiting... en blind goed geland haha...
zo zie je, er kan toch elk moment iets raars gebeuren... vandaar is toch het vliegen boven wegen en mensen echt uit den boze.
voor de rest... het gaat lekker, hk doos bevalt, en geeft voor mij goed en vliegbaar beeld. ik hoop morgen (vrijdag) toch nog een rondje te gaan doen...
weer een duidelijke weer website gevonden:
http://www.wunderground.com/cgi-bin...ast?query=51.87100983,4.59907198&sp=IRIDDERK3