Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Oké Jaginder,dan hou ik hem zelf, kan altijd van pas komen.

Heb nu eindelijk mijn bestelling binnen,alleen het achterlicht wordt nog nageleverd, wel stoer met die 3blads props,vanavond even vanaf het balkon uitproberen.

Martin.

Ik wil voor de flaps de hitec HS-55 gebruiken. Dit is een 8 gram servo.
Bij 4,8 V -1,1 Ncm. Tucan weegt 1900 gram.
Is dat geschikt ??
(vandaar de vraag vorig keer over de vuist regel servo's, hoeveel Ncm voor bijv. 1900 gr.)

Multiplex raadt zelf de tiny servoos aan van 18 - 19 gram.
Moet je daar de specs ff van opzoeken en dan gelijkwaardige servoos zoeken als je zeker wilt zijn van je zaak

@jaginder,
Ik gebtuik voor AL mijn vliegtuigen (behalve de Robbe twin Air) gewoon 9gr plastic gear servo's,nog nooit problemen gehad.

Martin.

Wat mij nu gebeurd, donderdagochtend 02.00 een bestelling gedaan bij HK. Vrijdagmiddag 16.00 gaat de bel en wordt mijn bestelling afgeleverd.
Misschien de firma T het telefoonnummer van HK geven hoe ze dat moeten doen?

ongelofelijk snel evert... was het altijd maar zo...
lekker bezig mijn quad uit te frezen enzo... goed weer ervoor :-)

ongelofelijk snel evert... was het altijd maar zo...

lekker bezig mijn quad uit te frezen enzo... goed weer ervoor :-)

Ik heb bewust de "Europe Warehouse" gekozen, die hadden precies wat ik wilde hebben.

Wat moet er gefreesd worden, of vrees jij met grote vreze? Heb je al een ander boardje dat wel werkt?

AIR CRASH INVESTIGATION
meldt het volgende: de crash vd funcup is veroorzaakt door een defecte esc.
Deze is vh merk robbe-roxy....4,5 jaar oud....3 jaar gebruikt....nooit overbelast geweest.
Waarschijnlijk door het tikken vd prop tegen de grond, een paar keer, bij het taxien.
Prop was 13x4. Daarom vloog ik met 12x5. Deze was veiliger.
Ed had me gewaarschuwd dat de esc kapot zou kunnen gaan.
Onderzoek afgerond....dossier gesloten.

Laatst bewerkt:
Ook al is het onderzoek door A.C.I afgerond, geloof ik niet dat je ESC door tikken tegen het gras is door gebrand,bij mij gebeurd dit vrijwel altijd met opstijgen dat mijn prop zich een baan moet maaien door het gras en bij mijn vliegtuigen met goedkope Chinese ESC en motoren heb ik er geen last van,dus moet een Robbe Roxxy ESC (die ook gewoon in China gemaakt worden) daar helemaal geen last van hebben, lijkt mij dan hoor. Ik denk dat prop/motor verhouding of een slechte koeling gewoon de oorzaak is geweest.

Martin.

Wat zei ik in het verleden: iets wat duur is hoef niet automatisch goed te zijn.
En alles is "made in china".
De esc zat vrij in de lucht stroom. Dus aan koeling lag het niet.
Prop motor verhouding: 13x4 is standaard, door mpx opgegeven....net als 40A esc....stroom verbruik volgens mpx: 36 A.
Ik ben overgestapt naar 12x5....dan trekt het evenveel stroom of niet ???
Zo niet, dan zou dat de oorzaak kunnen zijn, want ik vlieg altijd plank gas.
Zelf denk ik niet, want 13x4 is ongeveer 12x5.
MARTIN: wat voor merk esc gebruik je ??
En iemand ervaring met de TORCSTER-servo's van natterer ??
Deze zijn goedkoop.
1 van mijn hitec-hs 81 bibbert van tijd tot tijd. Dat heeft het altijd gedaan.
Als ik een paar tikken tegenaan gaf dan stopte het ermee. Voor de rest doet hij het goed.
Ik heb het gehad met de duurdere spullen.

Laatst bewerkt:
Back