Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Mocht er interesse zijn voor een vliegclub: RMVV in vlaardingen.
onder de 73 DB mag je dag en nacht vliegen. Boven die grens overdag.
En je mag ook brandstof en drones cq quads vliegen. En het is niet zo erg druk.
De meesten hebben andere verplichtingen, vandaar.

Ik wordt niks lid van een club... Als het zover komt zet ik de hobby in de kast. We worden allemaal gedwongen door die tering regels. Je ziet mij toch niet op de scoot naar vlaardingen rijden om daar in een wachtrij te gaan staan om te mogen vliegen...

Zo makkelijk gaat het allemaal niet met de regeletjes.
Nacht vliegen mag sowieso niet officieel gezien.

73dB is ook erg weinig. Of moet op 15m gemeten worden. Op 7m is dit bijna onmogelijk voor verbrandingsmotoren.

Maar het idd. Als vrij vliegen bevalt kan je het daar beter bij houden. FPV op altjd dezellfde plek is saai.

Wat ik bedoel is dat boven de 73 DB mag je ook vliegen maar dan overdag (tot 6 uur).
wat nacht vliegen betreft dat gebeurt zowieso al door de week. Dat mag daar.
En ik bedoel voor geinteresseerden.
En het is helemaal niet druk. Je hoef niet in de rij te staan zoals bij andere clubs.
OP hia is het nog drukker.
Het is waar, het is een end weg voor ons daarom vlieg ik op hia. Als het dichtbij was zou ik daar vliegen. Het is een mooi veld en je parkeert vlak voor de veld. Net als bij hia.
Maar als het nergens meer mag en je wilt toch vliegen dan is dat een alternatief.

Het is een wonder dat jullie daar al zolang gevlogen hebben terwijl wij in Dordt onderhevig zijn aan milieu eisen. Dus wat dat betreft heb je weinig te klagen.

+1:) Het is inderdaad wel klote van al die regels op dit moment... maarja... dat hebben wij mensen blijkbaar nodig om normaal te kunnen functioneren. Gezond verstand is tegenwoordig ver te zoeken... zowel ter land, ter zee... en in de lucht. Boeken worden ermee vol gekladderd met die regels om de massa in het geril te houden.

De natuur kan het ook prima zonder regels, of in ieder geval hoeven de regels niet opgeschreven te worden. En is gezond verstand wat de dienst uit maakt daar. Ooit leren wij mensen het nog wel eens:p

We houden hoop...... :rolleyes:

Wat dacht je van zwijndrecht....hele grote velden. Wordt helemaal nergens voor gebruikt. We mogen niet vliegen, een kind van 5 mag niet met zijn rc auto spelen. Voetballen mag ook niet !!!!
Maar op de parkeerplaats wordt volop drugs gedealed. Politie kwam vaker kijken. Niks ad hand.
Een voorbijganger vertelde dat daar in het verleden een vlieger club was. En dat het niet meer bestaat.
Het gekke is dat daar een bord staat waarop RECREATIE TERREIN staat.
Ik vraag me af wat ermee bedoeld wordt.

Heb zelf wel al meerdere malen gevlogen met quad in het noordpark en op de veerplaat...geen politie of boa's gezien , kunnen ze me ook niet wegsturen.....

Met nachtvliegen bedoel ik zolang er licht is. In de zomer kan het zelfs tot 22:30 uur.
Na 18:00 uur is het naar mijn mening nacht. En na 06:00 uur is het dag
Natuurlijk wordt er in het donker niet gevlogen, maakt niet uit hoe laat het is.
Dit om verwarring te voorkomen.

Laatst bewerkt:
Er wordt in HIA alleen electro gevlogen, zijn er dan nog verdere
Yep.
In Dordrecht vliegt nog een enkele brandstof kist, de rest allemaal elektro.
Geluidsmetingen, ook voor elektro en registratie in een logboek.
Elektro mag niet meer geluid maken dan 73 db.
Beperking aantal vlieguren.
Beperking te vliegen afstand.
Bijhouden van een logboek van wie er vliegt en wanneer.
Benodigd sanitair (urinoir).
En nog wat zaken.
Jullie hadden tot op heden geluk dat men het oogluikend heeft toegestaan maar daar kan een einde aankomen.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik het geen geschikte plek vind voor helikopters.

Er zijn nu eenmaal regels.
Mijn vrouw doet aan boogschieten, die mag ook niet even oefenen in een park.
Ze moet naar een club.

Ben, als je de vliegbewegingen in HIA in procenten uit zou drukken, dan zou de Heli er misschien met 1 % afkomen. Er wordt sporadisch met de Heli gevlogen en als dat gedaan wordt blijft de Heli aan de grond staan zodra er andere recreanten in de buurt zijn.
Ook zijn bij deze vluchten spotters aanwezig.

Ik ben van mening dat de groep op HIA een goed zelfregulerend vermogen heeft tot veiligheid, gemoedelijkheid en bereidheid tot helpen of informeren. Ook naar buitenstaanders toe. Het toilet, ja daar heb je een punt.

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Volgens mij heb je zelf ook heli gevlogen op ambacht. ?
Wanneer je mij bedoelt, nope. Ik vloog alleen heli op de club in Dordt.
Mijn enige punt is eigenlijk dat jullie geluk hebben gehad met deze plek.
Wanneer dat zou moeten stoppen heb je in wezen niets te klagen.

Wij zijn ook niet blij met de beperkingen op onze club.
We willen graag na 1900 uur willen vliegen maar dat mag niet.
Impellers maken teveel lawaai.
Turbine vliegtuigen ook.

Voor mij hoeft er geen toilet te zijn maar dat zijn milieueisen.
HI Ambacht is een prima club en ik hoop dat jullie (en ik en toe) er nog lang mogen vliegen.

Wat de toilet op hia betreft: een stukje verderop staan er 2. Het is vanaf het veld te zien. De 2 bruine hokjes of hoe je dat noemt. Het is openbaar. Dus iedereen kan gebruik van maken.
En hia is een schaatsbaan, dus sportveld.
Het zal wel goed zijn wat milieu cq pis-eisen betreft. :-)

Laatst bewerkt:
Back