HELP! rc heli onderdeel nodig voor PWS

..... volgens mij spreken jullie hier over verschillende proeven. In het filmpje wordt denk ik duidelijk waar het verschil zit tussen Bert (windmolen principe) en Thomas (windblaas principe).....

dat is waar !

ik dacht ook eerst: he?
de propeller gaat anders om en de wind komt van achteren ?
nu snap ik het ook

Ik ben ook benieuwd op het model, en of het (in miniatuur) werkt !

groetjes, Uwe

Ik ben benieuwd naar het model! Wanneer zou dat klaar moeten zijn?

Eind januari moet het klaar zijn.

Levert die "schijnbare wind " dan zoveel extra energie dat je rolweerstand, aandrijfweerstand, kan overwinnen ?

Ja, zoals eerder uitgelegd door Be-eL, drijven de wielen de propeller aan, totdat deze genoeg snelheid heeft, daarna drijft de propeller de wielen aan.

Ik heb het onderdeel gevonden op een Amerikaanse site hieronder een afbeelding
tail-gearbox-hawk-pro-600-5-4-3-2-blade-mechanics-etc-hi3078.jpg

Ik heb niet meer zolang de tijd om het vanuit Amerika te bestellen.
Weet iemand een winkel in Nederland waar ik dit product (of een variatie ervan) kan vinden?

Zonder merk, of waar het van is wordt dat lastig.
Kijk nou voor de grap eens bij de auto's, het differentieel
of heb je deze opzij gezet? En zo ja, waarom?

Laatst bewerkt:
dat is gewoon hetzelfde als dat hekensample van de Blade 500 X,
zelfs nog aan de achterkant de extra opname voor dat kogellager,
voor de belt.

groetjes, Uwe

Kijk nou voor de grap eens bij de auto's, het differentieel
of heb je deze opzij gezet? En zo ja, waarom?

Als ik zoek op google op differentieel uit een rc auto kan ik niet heel veel vinden. Één van de eisen is ook dat het zo klein, compact en dus ook zo licht mogelijk moet worden. Zo'n differentieel ziet er best groot en zwaar uit (correct me if I'm wrong), in ieder geval dan van wat ik erover heb kunnen vinden.

Als ik zoek op google op differentieel uit een rc auto kan ik niet heel veel vinden.
Da's knap, waar zoek je dan op? https://www.google.nl/search?q=rc+c...CcTIPITWgJAI&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=617

Je kunt trouwens beter zoeken naar een complete (achter)as, want dat is wat jij nodig hebt: https://www.google.nl/search?q=rc+c...l&channel=sb&tbm=isch&q=rc+crawler+solid+axle

In verhouding tot het "karretje" wat op de foto te zien is die jij gepost hebt, is zo'n crawler-as prima in verhouding. Waarom zou je moeilijk gaan doen met een helicopter-onderdeel wat helemaal niet bedoeld is voor jouw doel?

Overigens denk ik dat je helemaal geen differentieel nodig hebt, aangezien ik er van uit ga dat jou model niet (snel) de bocht om hoeft? Als het echt klein en licht moet zijn, kun je beter zelf iets maken met twee haakse tandwielen en een as, maar dat is al vaker gezegd en blijkbaar geen optie (te moeilijk?)

Back