hey even m'n zagi kennis (is niet bijster veel, maar het kan ermee door) delen met de rest:
flaps: lijkt me een zeer slecht idee

. Met iets zagi-achtig landen is een buiklanding, of dat nu snel gebeurt of traag, dat maakt niets uit.
winglets en ailerons: waarom depron 6mm? Dat is niet zo sterk, plooit (en komt niet helemaal terug in z'n vorm), kan breken enz... Kan je niet gewoon coroplast gebruiken? Dat verkopen ze in grote platen (of je neemt zo'n plaat van een immo-kantoor dat een huis verkoopt).
Het is stevig, weegt niet veel, kan je terugplooien, breekt niet, is snijdbaar...
Depron snijden en er cover over doen is een alternatief natuurlijk.
start-elastiek: lijkt me lastig met een zagi aangezien die op een goed moment zal beginnen "waggelen"(bij lage snelheid) of misschien gewoonweg in 2 scheuren(bij hoge snelheid). Het gewicht dat je zal moeten toevoegen ter versteviging zal volgens mij niet opwegen tegen het gewicht... dan kan je hem beter met een sleepkoord en plakbandje omhoog brengen(en lossen door een goed up te trekken

).
Verstevigingen zal je wel moeten aanbrengen tot aan de winglets. Elke zagi heeft de gewoon na X (veel gebruikte) tijd te plooien naar de tips toe (zeker bij het combatten

). Je kan daarvoor carbon latjes gebruiken. Die zijn licht, eisen geen verzwakking van de isimo als je ze gaat insnijden en zullen voldoende stevigheid geven.
om de 2 vleugelhelften bij elkaar te lijmen heb ik in het verleden de spotgoedkope hobbycity lijm gebruikt en een (holle) carbon spar met +-1cm diameter(type zoals een vislijn). Deze is flinterdun, zeer licht en indien goed ingelijmd "onbreekbaar".
als alles goed licht gebouwd is ga je volgens mij veel meer plezier hebben als er een licht motortje opzit... met een goeie 40amp en 3cellen lipo zal je wel snelheid genoeg maken om boven te geraken (als je hem wil gebruiken voor te zweven). Voor te combatten zal je voor die grootte wel wat extra nodig hebben.
CoG: bij een normale zagi voor de sloop steek je 4AA-batterijtjes vooraan, de servo's ter hoogte van CoG (en geen motor achteraan) en moet je meestal nog een beetje lood bijsteken... dus probeer ALLES naar voren te zwieren voor zover je kan