Van mijn kant ook nog wat foto's van bovenstaande Vogezen trip vorige week.
Begin dit jaar heb ik een 1:3,5 Libelle van FW models gekocht. Deze was al eerder ingevlogen op de Wasserkuppe en op Valkenburg, maar gekocht en geconfigureerd met de Vogezen hellingen in het achterhoofd. Wauw, wat een beest. Thermisch gaat hij prima omhoog (mits de bellen niet al te klein zijn), en dan begint het echt mooie werk. Als de neus naar beneden gaat bouwt de Libelle waanzinnig mooi snelheid op en houdt die ook heel lang vast. De maat is met 4,3m spanwijdte groot genoeg om 'groot' te zijn, maar klein genoeg om op veel hellingen nog fatsoenlijk te kunnen landen.
Zaterdag waren de 2 eigenaren van FW models nog op de Petit Ballon met o.a. 2 Libelles. Zij gaven even een demo weg van wat de kist kan. Helaas heb ik dit alleen op videobeelden gezien omdat ik om persoonlijke redenen wat eerder naar huis moest. Hier had ik graag bij geweest.
Het huis waar we verblijven ligt altijd helemaal bezaaid met vliegtuigonderdelen, accu's, laders, zenders en gereedschap. 's Avonds lekker knutselen.
En dan nog wat sfeer afbeeldingen.
De eerste prototypes van de WazzUp hebben hier ook mogen laten zien wat ze in huis hebben. Dat valt helemaal niet tegen! Wat een geslaagd ontwerp.