Hangar9's ''The Beast''

• Topicstarter Topicstarter Bart PC6
  • Startdatum Startdatum
Mooie tassen!

Ik heb daarvoor in de originele vleugeldoos een set gemaakt van 4 platen piepschuim naar de contouren van de vleugels. Dat geeft in ieder geval bescherming tijdens transport.

Vraagje aan andere Beast eigenaren:

Hoe checken jullie het zwaartepunt? Ik heb hem nu op 65mm liggen, echter ben ik daar niet zeker van aangezien het meten van het zwaartepunt erg onhandig is bij deze kist. Heeft iemand een mooie uitleg?

Zonnesteek opgelopen in Florida Rob?

Jij en een lekkere ragbak, is wat anders dan je P-39 of P-51:p

Maar Bart, idd een erg gave kist. en je ziet ze nog niet heel erg veel. Ik bedoel dus dat ze niet snel gemeengoed zullen worden..

Nee, dat vliegen was al in 2012, deze keer ging het niet door.
Maar hier in California is het wel uit te houden met 20 graden en een stralende zon.

Ik hoop dat we ze vaker in NL gaan zien, het is een lust om naar te kijken, en mee te vliegen natuurlijk!

Ik denk dat we straks nog ne poll gaan moeten organiseren want de meningen zijn serieus verdeeld:confused:

Vind je de DA120 uit bovenstaande video mooi draaien dan?:confused:

Hier 2 korte video's van mijn DLE-111 die toen nog maar een paar tankjes gedraaid had, en nog nauwelijk afgesteld was;

Het verschil is duidelijk denk ik.

Ook gezien het prijsverschil zou ik altijd voor de DLE durven kiezen, anytime;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie tassen!

Ik heb daarvoor in de originele vleugeldoos een set gemaakt van 4 platen piepschuim naar de contouren van de vleugels. Dat geeft in ieder geval bescherming tijdens transport.

Vraagje aan andere Beast eigenaren:

Hoe checken jullie het zwaartepunt? Ik heb hem nu op 65mm liggen, echter ben ik daar niet zeker van aangezien het meten van het zwaartepunt erg onhandig is bij deze kist. Heeft iemand een mooie uitleg?

Niels,

je kan het makkelijkst 2 gaatjes booren in het spant waar je de onderste 2 vleugels tegen aan schuift. en die gaatjes op een afstand van 63mm van de neuslijst uit mn hooft controleer dat even in de manual.

Leg wat handdoekken neer waar je the beast op de kop op neer legt(tegen beschadigen) met 2 personen.
en doe door die gaatjes een touwtje wie heel de kist kan dragen of een verenstale penetje waarmee je hem ophangt aan het touw.
en dat touw kun je dan aan het plafond of bijv als je dat hebt in een sere met balkenconstruktie ophangen.

boor die gaatjes wel ver genoeg van de rand af anders zou het mss uit kunnen breken. mocht die 63mm nou net de vleugelbuis zitten toevalig dan kun je het touwtje om de vleugelbuis knopen. iets in die richting moet je denken om je beast te balanceren.

grtz.

WP_000626.jpg

zo weegt een clubgenoot zijn kist uit, 2,80 pitts
zal even zoeken naar meer informatie

Bedankt voor de reacties.

Het zwaartepunt heb ik 2 weken geleden kunnen controleren door 2 schragen te plaatsen met daarop rubberen klosjes.

The beast heeft inmiddels al gevlogen, vliegt heerlijk!

Back