Handleiding instellingen Graupner MX-16 HoTT i.c.m. DJI Naza-M

Discussie in 'Multicopters' gestart door ptrtjee, 28 mei 2013.

1. JvdB1979

JvdB1979

Lid geworden:
    19 jul 2013
    zou iemand de settings aan mij kunnen verzenden zodat ik ze kan importeren? bvd gr

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Als je dezelfde zender hebt, en je bent tevree kan je dat doen. Mocht er ruimte nodig zijn wil ik ze wel hosten , geen probleem..

3. Nashuanl

Nashuanl

Lid geworden:
    3 aug 2013
    Goedenavond,

Ik heb nu een paar weken een Naza M V2, na eerst leren vliegen met een KK2.0 controller. Ik heb de instellingen van Ptrtjee en ook Tasz in mijn mx 16 gezet.

failsafe aan en uit werkt bij mij prima ook alti, gps en manual mode ook.

Echter ik krijg ioc modes niet werkend. ik zie bij basic - rc bij stick monitor wel x2 van rechts naar links bewegen, maar als ik dan naar advanced ga en ik het vinkje van ioc druk dan beweegt er niks. Ook als ik de percentages verander. Wanneer ik weer naar basic ga is ook het vinkje weg.

en tot slot wanneer ik mijn mx 16 uit doe gaat hij ook niet automatisch naar failsafe, dat hoort volgens mij wel te gebeuren.

Weet iemand zo wat ik niet goed doe.

alvast bedankt.

4. peyke

peyke

Lid geworden:
    24 jul 2006
    ik heb de fail save bij mijn mx-12 en naza lite zo ingesteld.

menu fail save en dan naar het kanaal waar de bediening van alti, gps en manual mode aanstuurd.
    dan op pos. zetten en uit het menu gaan. dan naar het menu waar je de waardes kan veranderen van de trim. en heb ik de trim van het kanaal welke je in de fail save menu naar pos heb gezet zodaning getrimt dat hij de failsave van de naza instelling blauw maakt.
    dan ben ik naar het fail save menu gegaan en heb ik hem op geslagen.(teven heb ik het gas op 40%) gehouden tijdens opslaan.

toen de zender uit gezet en waarempel het werkte. je moet alleen niet vergeten om dan weer de trim terug te zetten waar hij op stond zodat je alti, gps en manual mode weer werken.

5. Nashuanl

Nashuanl

Lid geworden:
    3 aug 2013
    Peyke.

Bedankt voor je reactie. Ik ga zo jou instellingen ook proberen.

Nu heb ik weer als ik failsafe op aan zet dan kan ik ioc dus wel aanvinken en ctrl 10 gebruiken om tussen course lock en home lock te switchen. Wanneer ik dan weer mijn failsafe op uit zet dan is het weer weg.

6. Nashuanl

Nashuanl

Lid geworden:
    3 aug 2013
    Ben er achter gekomen waarom ioc niet bij mee werkte.
    Het bleek dat mijn gps/compass niet was gekalibreerd.

Alleen wanneer ik mijn mx-16 uitzet gaat hij helaas nog steeds niet automatisch naar failsafe mode. Heeft iemand ideeën, wat ik niet goed doe?

7. Jopie80

Jopie80

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Failsave

Beste Ptrtjee, heb alles precies zo gedaan als hebt uitgelegd, alles werkt op failsave na, niet de schakelaar die werkt perfect, maar indien ik mijn zender uitschakel licht het meest linker blokje op naast GPS-Ati. Waar heb ik ergens een fout gemaakt?

Met vriendelijke groet,
    Hans:n00b:

Flamewheel F450, Naza-M V2 GPS, Graupner MX16 Hott, GoPro 3 Black.

8. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Deze moet op failsafe komen.. Even handmatig hem op failsafe zetten. (dus dat hij enkel op fail safe staat) Dan tegen de zender zeggen dat dit je failsafe positie is van betreffend ekanaal.. Dan weer terug zetten zoals hij stond.

9. Jopie80

Jopie80

Lid geworden:
    11 sep 2013
    Heb dat gedaan wat Emil voorstelde, het werkt. Hartelijk bedankt Emil.
    Groet Hans.

10. dickgerritsen

dickgerritsen

Lid geworden:
    26 dec 2012
    Ik heb een mx-12, 6 kanaals dus. Ik wil binnenkort een brushless gimbal plaatsen.
    Nu gebruik ik alle kanalen, ik wil graag 1 kanaal vrijmaken voor de gimbal. Een paar vragen.

Biedt het gebruik van ppm uitkomst?

Is er een truck om de knop tbv gps/att/manuee vrij te maken door standaard in gps mode te komen ipv att mode?

Is er een andere mogelijkheid om de gimbal te bedienen?

Tot reactie,

Dick

11. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Hallo allen, ik begin mij net door de (veelste lange) handleiding van de Graupner MX-16 te werken,
    daarin wordt vermeld dat het opladen via de bij geleverde ontvanger door jezelf tijdig gestopt moet worden.
    Ik heb de zender nu in de lader hangen, maar ik zie nergens aan af dat deze geladen wordt. Hoe kan ik nu weten wanneer de accu weer vol is? [/newb question]

12. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nachtje laten staan, klaar. Met dit type accu en deze geringe stromen komt het niet op een paar uur aan.

13. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Oke bedankt, ik heb hem nu opgeladen en hij geeft nu 5.1V aan in de zender.
    Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling gezien het een 4.8v accu is, volgende keer dus iets korter opladen :p

Ik heb de zender nu volledig geconfigureerd, ik krijg echter de failsafe nog niet werkend wanneer ik mijn zender uitzet. Hoe kan ik deze handmatig op failsafe zetten? Ik kan in de Naza Assistent niks aanklikken (met zowel de zender aan/uit).

14. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    in het menu van de zender zit een kopje failsave(onderaan) in de handleiding staat hoe deze in te stellen.

15. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Bedankt voor je snelle reactie, maar ik heb in het failsafe menu net als in de topic-start channel 5 geselecteerd (CTRL 9), maar als ik dan mijn zender uitzet blijft de mode helaas in de huidige selectie staan :(

16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    klopt. je moet zorgen dat kanaal 5 zo staat ingesteld dat deze failsave in de assistant aangeeft. dan kanaal 5 bij failsave aanzetten en op set drukken. dan gaat hij in failsave als je zender uitzet.

17. Schobbejak

Schobbejak

Lid geworden:
    16 sep 2013
    Ahh, een beetje verwarrend voor mij omdat in het voorbeeld de failsafe niet geselecteerd kan worden met deze desbetreffende switch gezien deze via een mixer werkt. Maar als ik hem instel op failsafe met de 'gemixede' switch (SW8 ) en daarna in het failsafe menu kanaal 5 selecteer werkt het perfect :D Bedankt!

18. dickgerritsen

dickgerritsen

Lid geworden:
    26 dec 2012
    Geen reacties, conclusie: niet op te lossen?

19. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    >Je komt een kanaal tekort!

20. dickgerritsen

dickgerritsen

Lid geworden:
    26 dec 2012
    Al eens eerder aangegeven dat ik m'n gimbal wil bedienen met de graupner mx 12 zonder dat dit ten koste gaat van de course lock en home lock mogelijkheid. Ook heb ik een kanaal nodig om de gps in te schakelen. Maar is het nu niet eenvoudig mogelijk de gps (handmatig) in te schakelen met een bediening op de quadcopter.

Deel Deze Pagina