Hallo mede turbine bouwers

Hallo,

Vraagje, de bevestiging van de astunnel aan de diffusor gebeurt met 4 X M3 met verzonken kop volgens schreckling. Mij lijken de boutjes zo klein of is dit toch voldoende of hebben jullie misschien allemaal groter gebruikt,bvb.:M4 of ?

Groetjes,
Richard

Bedankt jongens.

Ja ,je ziet dat er altijd wel een oplossing is voor een probleem.

De thermo koppels kosten 28 euro per stuk ,maar dan heb je wel een meter lang.

Ze zijn te bestellen bij TC Direct.

Ik zal binnenkort weer een paar filmpjes proberen te maken .

Groetjes,

Martin.

buisjes

Zo de 40RS staat weer in elkaar ,morgen proefdraaien.

Ik ben benieuwd wat de buisjes doen
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Martin.

Hallo Martin De buisjes zijn die van inconell of rvs? Rvs kun je in de modelbouw zaak zo krijgen. Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Hallo Martin De buisjes zijn die van inconell of rvs? Rvs kun je in de modelbouw zaak zo krijgen. Met vriendelijke groet Gerrit Jan

lijkt me vrij duidelijk:teacher:

v v v v v v v v v v v v v v v v v v

frema zei:
Daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht Limme.

Ik dacht ,cobalt zal wel gaan voor inconel ,en verassend boorde hij gelijk de twee draadjes er uit .

Ik probeer de sticks vanavond te monteren.

Groetjes, en ik hoop dat het gauw een beetje vliegweer word.

Martin.

Laatst bewerkt:
het was zeker niet beledigend bedoeld hoor, (mischien had ik er een ;)achter moeten zetten)

ik vind trouwens wel dat je erg snel op je teentjes getrapt bent

maargoed, even goede vrienden , gewoon blijven posten hier.
groeten Gertjan

Hallo Gerritjan.

De buisjes die ik er nu in heb zitten zijn van een thermokoppel.

Ze zijn 3mm buitendiameter,en ik heb ze opgeboord naar 2.5mm .

Ze zijn van inconel 600 ,een heel mooi materiaal wat niet verbrand.

Ik zal binnenkort een foto maken van de thermokoppel ,dan weet iedereen gelijk wat ik bedoel.

Groetjes,

Martin.

Toegevoegde waarde hier op het forum

Gerrit Jan broekhuizen

( ) ongeschikt
(x) geschikt

Gert Jan Nijsink

( ) ongeschiikt
(x) geschikt

Je Sorry is aanvaard Gerrit Jan en we gaan weer verder met de wijze woorden van Robert in ons achterhoofd toch ?? ma sommige snappen dat toch niet en lokken een confrontatie alsnog uit dat zegt meer over hunzelf of niet, zijn reactie zal al weer verandert zijn zo achterbaks is zijn hun namelijk, ik schrijf hier en ik laat het staan hij niet en daar zou Robert eens goed naar moeten kijken, is een beetje jammer ma goed dat zijn SUKKELS die het achter de ellebogen hebben en die niet wies zijn, Rene is een keer bezig geweest tot 04.00 uur om al het negatieve geschrevene te verwijderen over mij hier op het forum, dat wil toch wel wat zeggen he over hem en niet over mij.
Nu verder met onze hobby graag.

Vriendelijke groeten Japio

Laatst bewerkt:
zo is het,morgen weer turbine plezier,volgende,of de week erop als het weer het toelaat maiden tt.>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>zo goed?

thermo koppel

Hallo Gerritjan.

De buisjes die ik er nu in heb zitten zijn van een thermokoppel.

Ze zijn 3mm buitendiameter,en ik heb ze opgeboord naar 2.5mm .

Ze zijn van inconel 600 ,een heel mooi materiaal wat niet verbrand.

Ik zal binnenkort een foto maken van de thermokoppel ,dan weet iedereen gelijk wat ik bedoel.

Groetjes,

Martin.
Het is mischien een thermokoppel P.T. 100?
heb ik hier wel liggen 600mm lang ,lijkt me een goed plan.
het is inderdaad inconel 600 ik heb ze ook 6mm gezien ,ik zal ze eens opzoeken.
groeten Rene.

ps Jaapie wat heb jij voor een toegevoegte waarde op het forum?
lees eens al je berichten nog eens na,dan zul je er mischien achterkomen dat je enkel het forum loopt te verzieken.
toppy hoor hi hi hi .
ik zie je 25 mei .
vergeet niet je eigenbouw turbine mee te nemen die willen we graag zien en horen draaien!!

@Martin

Kom er maar in,

Het is weer rustig hier en we kijken uit naar je foto`s en je bevindingen over die pijpjes van je, mijn complimenten aan jou adres voor je toegevoegde waarde hier, incl foto`s en je uitleg, daar hebben we wat aan en dat is hobby, dat is elkaar helpen en informeren over alles en nog wat en graag wat op turbine gebied mogelijk is.

Toppie van je

Het hierboven geschrevene geld ook voor degene die hier op het forum incl foto`s en uitleg
een groot aandeel leveren hier op het forum en die ik nu ff niet genoemd hebt incl mezelf.

Degene die graag iets hier zeggen en eigenlijk niets te zeggen hebben (onzin dus), daar heb je niks aan en die slaan we gauw over en plaats ik gelijk in de negeerlijst dat werkt toppie en hopen dat ze niets meer gaan zeggen, ma ja meestal kunnen ze hun bekkie niet houden en graag de boel uitlokken hier, dat zegt meer over hun zelf als over ons toch!!

Wij (ik) gaan voor de hobby de ander voor hun imago wat meestal een luchtballon is en die snel ploft of je prikt er gewoon doorheen.

Vriendelijke groeten Japio

Laatst bewerkt:
Gisteren weer een mooie dag gehad .

We hadden de zogenaamde oefendag, dan kun je de pullers uit testen.

De Heat lijkt weer ouderwets goed te zijn ,dus hopen maar dit jaar.

De Childs Play is op stuwdruk gecontroleerd ,en goedgekeurd.

We hebben er van de winter weer hard aan gewerkt , en het resultaat was 70 gram minder rest druk dan vorig jaar.

Op naar de eerste wedstrijd in Heerde op 30 april.

Groetjes,

Martin.

Back