Hallo mede turbine bouwers

dat ziet er keurig uit hoor (lijkt wel een operatiekamer:lol:)
je hebt heel wat meer ruite dan mij , ik moet het doen op ongeveer 6 m2
P1010106.JPG

ga je ook een verslag bijhouden van je KJ?
we houden het in de gaten
groeten Gertjan

Laatst bewerkt:
Ziet er indrukwekkend uit Richard.de volgende fotoserie zeker de onderdelen met de bijhorende spanen.
voorlopig kun je hier mee verder!Toppy toch.
proficiat!!!
Groeten Rene.

Hallo allemaal.

Vandaag helemaal blij toen ik thuis kwam, want de inconel buisjes (lees thermokoppels) waren thuis gekomen.

Ik dacht dat ik ze wel door kon zagen en dat je dan een buisje overhield , fout dus ,de 2 draaden binnen in zitten in een soort hard wit poeder geperst ,en ik heb geprobeerd te boren ,met zoutzuur ,met acceton ,warm stoken ,maar ik krijg het er niet uit.

Weet iemand mischien wat dit poeder is ,en waar het niet tegen kan?

Groetjes,

Martin.

wit poeder

Hallo allemaal.

Vandaag helemaal blij toen ik thuis kwam, want de inconel buisjes (lees thermokoppels) waren thuis gekomen.

Ik dacht dat ik ze wel door kon zagen en dat je dan een buisje overhield , fout dus ,de 2 draaden binnen in zitten in een soort hard wit poeder geperst ,en ik heb geprobeerd te boren ,met zoutzuur ,met acceton ,warm stoken ,maar ik krijg het er niet uit.

Weet iemand mischien wat dit poeder is ,en waar het niet tegen kan?

Groetjes,

Martin.
Is het het zelfde spul als in verwarmings spiralen? Ik heb het er uit gekregen door te kloppen
langs de buiten kant en boren op de draaibank stick op maat maken een kort stuk gaat beter als een lang stuk. ik hoor het wel hoe je het er uit heb gekregen. gr Gerrit Jan

haha Martin,

ik heb dus het zelfde probleem, ik heb nog een aantal verwarmingselementen liggen die afkomstig zijn uit een electrische stoombevochtiger.
hier zit het zelfde witte spul in, lijkt wel een soort porselijn he?
ik heb ook al geprobeerd om het er uit te kloppen of te drukken maar ik krijg het ook niet voor elkaar.
ik hoop dat iemant een goed idee heeft
groeten Gertjan

Hallo Martin,

Ik denk dat jullie te maken hebben met Magnesium Oxide(MgO),en als het goed is moet je dit verwarmen tot 2800C° , voordat het gaat smelten dus dat zal met een brander zomaar niet lukken.
Ik zou ook zo niet weten waar men zulke hoge temperaturen heeft, en ik denk dat dan het inconel ook weg zal zijn.

Groetjes,
Richard

Ja daar ben ik ook bang voor .

Maar goed ,wie weet vinden we wel wat , ik hou deze zo en zo voor de kolibri ,heb ik nog even tijd om er over na te denken.

Groetjes,

Martin.

Hallo allemaal.

Weer een drukke week gehad ,eerst de Heat weer netjes in orde gemaakt ,en gestart.

Alles lijkt nu beter dan vorig jaar op het EK.

De Childs play is op stuwdruk getest ,en geeft 400 gram restdruk bij volvermogen.

Even kijken hoe het gaat werken op de eerste meeting volgende week.

En daarna hard werken aan de 40RS ,en van de winter testen met freepower.

Groetjes,

Martin.

Ik zou zeggen, maak er een mooie turboprop van. (echt iets voor jou;)) en dan nog een mooie kist bouwen (pc9 of zo) en dan lekker vliegen:)
groeten Gertjan
217247efac1fbd6e9.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee Gertjan, ik hou het maar op de grond denk ik.
Maar wie weet als ik straks de triple turbine puller klaar heb ,dat ik dan nog een keer een 40RS maak ,of die kleine kolibri natuurlijk ,en dan eens kijken voor een fun jet ,ofzo.

Altijd leuk om er hier mee in de polder te vliegen ,ik woon buitenaf ,dus geen probleem.

Mooie foto trouwens Gertjan .

Groetjes,

Martin.

Hallo Martin,

Ik heb eens rond gebeld voor jou, maar men wist geen oplossing. Misschien kun je het eens gaan invriezen. Er bestaat een kans dat de struktuur (monoculen) veranderen en dat het daarna makkelijker is te boren of te breken. Het is gemaakt om tegen warmte te kunnen, maar niet tegen kou.

Ik heb afgelopen zaterdag visite gehad. Deze persoon had een splinter nieuwe wren bij zich. De nieuwe wren xl200 en dan wel het eerste exemplaar uit de nieuwe productie lijn van wren. Het serie nummer is 01190308. 01 is het nummer uit de produktie lijn de rest is de datum volgens ons.
Ook had hij een ander mooi speeltje bij zich. Een minibike met een wren 54 turbine er onder. Het gas geven gebeurd gewoon door de gashandel te verdraaien. Dit is gekoppeld aan een potmeter (servo tester) met tandwielen. Echt mooi gemaakt.
Verder heb ik weer veel geleerd voor mijn project de naverbrander. We gaan rustig door met bouwen en proberen. Binnen kort sta ik op een klein beursje met mijn project.

Veel plezier op de oefendag en hou alles heel.

Groeten Alex

Hallo Alex.

Leuk om weer eens wat van je te horen.

Het is al gelukt hoor met de buisjes.
Ik heb het met een cobalt boor eruit geboord, ging prima.

Ik denk dat ik de motor eind van de week weer aan het draaien heb.

Bedankt voor het meedenken Alex.

Mooi he zo,n minibike met turbine een Belgische kennis van me had er 1 op een step staan ,en dat ging behoorlijk hard.

Mooi he die xl 200 ,loopt zo mooi joh ,daar zit al de ervaring in die Mike opgedaan heeft met de andere motoren.

op het ogenblik zijn ze bij Jetjoe bezig met een turbine met naverbrander ,maar die kerel bakt er nog niet veel van , bij jou ziet het er beter uit.

Groetjes,

Martin.

Hallo allemaal.

Vanavond even de rest van de inconel 600 buisjes uitgeboord , en ze liggen er weer klaar voor.
Wat je allemaal niet kunt doen met een thermokoppel

Ik probeer van de week nog de motor aan de gang te krijgen .

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht Limme.

Ik dacht ,cobalt zal wel gaan voor inconel ,en verassend boorde hij gelijk de twee draadjes er uit .

Ik probeer de sticks vanavond te monteren.

Groetjes, en ik hoop dat het gauw een beetje vliegweer word.

Martin.

Weer een stapje verder.

De buisjes zitten er in.

Het gaat lekker snel zo.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Zo de 40RS staat weer in elkaar ,morgen proefdraaien.

Ik ben benieuwd wat de buisjes doen
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

Martin.

Goed bericht jongens, goed bericht.

De 40RS draaid weer als een zonnetje, zelf nog beter, want het brandstof gebruik is gedaald,werkelijk een lachertje als ik het zeg ,naar 75ml/min op 200k ,en ik heb er 100 gram stuwdruk bij ,met een egt van 560 graden .

De axeleratie is ook beter , in 1 seconde van 100k naar 200 k , kijk daar kun je wat mee.

Ik heb nu dus 1.6kg stuwdruk ,dus de kolibri voorbij.

De motor weegt 350 gram ,met stuwcone.

Op naar de 2kg stuw

Groetjes,

Martin.

Back