Hallo mede turbine bouwers

He Martin,

Leuk om te zien dat je nog steeds met de turbines bezig bent!
Ik ken je nog van de 2e pinksterdag feesten in Boekelo.
Heb er gestaan toen met mijn kj 66.
Deze heb ik nog inmiddels mee gevlogen maar daarna heeft ie niet veel meer gelopen.
Heb hem nog wel zelf startend gemaakt met de elektronica van jetcat.

Ik kom wel even regelmatig neuzen wat je allemaal uitspookt hier!

Groeten Casper

Hallo Casper.
Dat is lang geleden .

Ja ,ik kwam erg graag in Boekelo , maar met al die zend frequenties he , dat was altijd een probleem.
Zou nu heel anders zijn met 2,4 ghz.

Je hebt het turbine virus ook nog steeds las ik ,of is het wat minder geworden ?

Lees m,n draadje maar eens door ,dan weet je ongeveer wat ik allemaal nog gedaan heb nadat we mekaar vooor het laatst gesproken hebben.

Nou groetjes weer , en we spreken mekaar vast nog wel een keer.

Martin.

Zo he he , ik ben weer terug jongens , had even ruzie met een simjet 1200 motor ,maar is gelukkig allemaal weer opgelost.

Waar waren we gebleven ,oh ja , het verslag van de demo wedstrijd in het Duitse Edewecht.
Het was een lange reis , en Jos als je dit leest , nu weet ik waar Ten Boer ligt,want daar ben ik redelijk dichtbij geweest.

Het was een hele warme dag in Edewecht , en we waren met 2 teams uit Nederland aanwezig.

Eigenlijk meer voor de fun ,en natuurlijk voor het publiek .
En die kregen waar voor hun geld ,want de Childs play liet 3 bloedsnelle runs zien .
Helaas ging de puller ,door zijn hoge vermogen ,in de finale buiten de baan , de baan was dan ook maar 1.5 meter breed , en dan heb je niet veel over als als je een stuur correctie moet maken .

Maar het publiek vond het schitterend ,en toonde hun respect met een groot applaus.

De Heat was werkelijk een wervelwind op de duitse baan , en ging de concurenten maarliefst 1,5meter voorbij waarop de Duitse deelnemers toch een beetje stil werden .
Een mooie afsluiting dus van een bloedheet dagje micropulling.

Als je een filmpje wil zien van de Childsplay in actie ,ga dan naar index

En klik dan op de rctp website .
Kijk naar news ,en dan zie je iets over edewecht staan ,daar zit een dag verslagje tussen in devorm van een filmpje .

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Helaas helaas , ik had een leuk idee voor jetpower ,maar Wren turbines heeft die afgeraden.

Ik wou namelijk de Childs Play mee nemen ,en daar in een vitrine kast plaatsen ,en laten zien dat je ook micropulling met turbines kan doen.

En ook wou ik de 40RS meenemen en proefdraaien.

Maar gezien de strenge regels ,is het me afgeraden.

Als er bv journalist van een of ander blad bij wren staat ,en ze zien daar die kleine staan , dan staat er de volgende dag gelijk een stuk in over een nieuwe motor van Wren ,en dat zien ze niet zo zitten, begrijpelijk natuurlijk ,maar je kan het altijd proberen toch?

Toch zou ik het wel een keertje willen proberen ,gewoon ergens buiten de workmate neerzetten en even snel draaien , zo, zou je een beetje publiek trekken.
Maar dit keer doe ik dat niet ,gewoon eerst maar eens rond lopen ,en kijken wat er allemaal is ,en volgend jaar mischien wel met de kleinste turboprop ter wereld er naar toe.

Ook heb ik grootse plannen om nog voor de winter een autostart op de 40Rs te maken ,zal niet makkelijk zijn ,maar we kijken wel .
het start motortje is gisteren aangekomen uit Hong Kong en draait op 3volt 30.000 tpm,en is zeer sterk.

Het is het zelfde motortje als lambert gebruikt om zijn kolibri te starten.

Volgende week naar Koudum (FR) voor de een na laatste wedstrijd ,en de week erop naar
Duitsland, Jetpower here we come.

Groetjes,

Martin.

Hier dan de beschrijving en tekeningen van mijn balanceer bank.

Scan10003.jpg

Scan10004-1.jpg

Scan10005.jpg

Scan10006.jpg

Scan10008.jpg

Scan10007.jpg

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Groetjes,

Martin.

:D:D Ha ha ha, die tekeningen zijn denk ik werkelijk de hele wereld rond gegaan. Ik heb ze ook en heb ze weer via een canadees :confused: gekregen.....mooi man!
Staat wél eigenlijk alles in wat je moet weten en kan hiermee prima balanceren als eenmaal alles goed afgesteld. Ik heb de mijne uiteindelijk gekopieerd naar idee van Dolf Schelvis maar komt exact op hetzelfde neer.
Zal alsnog wat foto's plaatsen in balanceer draadje, heb deze een beetje gemist....:oops:

Mooi wereldje zo, je ziet maar....

Groet,
Gerald

Hallo Martin,

De wedstrijd van vandaag weer achter de rug.
Heb je met alle drie de tractoren nog goede plaatsen weten te behalen, hopelijk zonder veel problemen en schade.

Groetjes,
Richard(JOCHEMPIE)

Hallo Richard.

Nee , helaas het wou met de Childs Play niet lukken vandaag.
Tot 3 keer toe ging de eind aandrijving stuk.
En elke keer net geen fp,dus helaas een 7e plaats.

Met de Ultimate ging het super ,werkelijk als een wervelwind versloeg hij van vandaag alle concurentie, en dat voor een machine die 17 jaar oud is.

Met de Heat ging het ook wederom goed , het was een ware power finale ,maar de Heat werd toch nog knap derde.
Nog niet volgas gereden ,moet eerst nog een beetje wennen aan de snelheid van de puller, maar komt wel goed,

Foto's volgen nog.

Groetjes,

Martin.

De foto's van de wedstrijd in Koudum.

De Childs Play vol in actie ,helaas zou enkele seconden later de eind aandrijving kapot gaan.

IMG_5250.JPG

De Ultimate in zijn super run.

IMG_5288.JPG

De Heat kwam goed los met de voorwieltjes .

IMG_5343.JPG

Nog 1 wedstrijd ,en dat is wederom in Friesland ,maar wel altijd een hele mooie , in Nieuwe Horne.

Groetjes,

Martin.

Verslag Jetpower 2008

Hallo allemaal.

Gisteren voor het eerst op jetpower geweest.
In 1 woord geweldig, en wat een gezellige sfeer was het daar.

Ik heb met vele turbine fabrikanten gesproken , was zeer leerzaam.

Wat me opviel ,nadat ik de foto's van de turbine puller en de 40Rs liet zien , dat er ontzettend veel interesse in was .

Bij Jetcentral waren ze zelfs verrast dat er iemand uit Nederland zo,n goedlopend klein turbinetje had gebouwd ,en zeiden dat ze met de Flea nog steeds problemen hadden .
Het zal ongetwijfelt goed komen ,want Philipe Nieto is een echte technieker.

Ook bij Hawk turbines uit Zweden was er volop interesse in het kleintje , en ze vonden de krap 70ml per minuut brandstof verbruik van de 40Rs niet slecht ten opzichte van het vermogen .

Ze hebben nog steeds de meest zuinige motor ter wereld , en die levert een slordige 10 kg stuw ,en dat voor een radial turbine ,petje af.

Grote afwezige , ik heb ze in ieder geval niet gezien ,was Simjet ,daar had ik best wel even een babbeltje mee willen maken ,maar helaas.
Digitech was er ook met een mooie stand ,en de nieuwe merlin 90 turbine.

Gaspar Espiel van Fadec was er ook ,maar je moet hem wel kunnen vinden .
Een lieftallige dame van Jetcentral heeft samen met mij een dik half uur gezocht naar Gaspar ,maar helaas nergens te vinden .
Toen ik bij Wren kwam zat hij daar lekker te babbelen met Mike.

De Wren stand was zeer uitgebreid ,en ze lieten werkelijk van alles zien .
Ik had een verrassing mee genomen voor Sara , en dat viel goed in de smaak .

De grote turbine heet nu niet meer xl 200 maar Wren 160.
Ze hadden weer een update op de diffussor ,bijna niet met het blote oog te zien ,maar leverde wel een kg stuwdruk meer op.

Buiten vlogen ondertussen de schitterende jets af en aan , maar mij persoonlijk trekt dat niet zo ,ik ga meer voor de techniek ,en de motoren die er in gebouwd worden ,dus kon je mij vaak binnen in de hallen vinden.

Frank Turbines had ook een prachtige stand ,met veel turbine onderdelen .
Ook jets zubehoer was aanwezig en je kon daar werkelijk alles kopen ,de compressor wielen stonden zo op de bali.

Pollack had een rt hammer 130 te koop en ook een jetjoe 1400.

Turbine rescue was ook aanwezig ,en liet zien dat het niet altijd goed gaat met turbines.
Dat was aan de verbogen ,en verbrande brandkamers te zien , en afgebroken turbine wielen .
De mensen achter de bali van Rescue turbine waren zeer aardig en het was er ook vaak heel druk .

De stand van Jetcat was ook zeer uitgebreid ,maar daar ben ik persoonlijk geen liefhebber van ,en dus ook niet in contact geweest.

Martin Lambert mocht ook niet ontbreken , en zijn kleine kolibri trok veel bekijks ,maar er schrokken er ook velen toen hij de prijs vertelde.

Ik heb nog even met Martin gesproken ,en het was meteen raak.

Jij bent die man die micropulling doet ,zei Lambert , daar heb ik wel eens van gehoord .
Toch leuk dat je zelf nog nooit met Lambert gesproken hebt ,maar dat hij je wel kent.
Ook daar heb ik de foto's laten zien , en er werd direct veel over mijn schouders mee gekeken, en de vragen kwamen vanzelf.

Martin heeft ook een andere uitvoering van de kolibri en die levert 2 kg stuw ,maar die word veel te warm zei hij .

Hij vond de foto's prachtig ,en was vooral heel erg onder de indruk van het zelfbouw turbine wiel.
Super gemacht zei die.

Ik kreeg direct zijn prive email ,en ik moest het hem laten weten als ik aan de freepower begon.

Zo waren er natuurlijk nog veel meer stand van turbines ,maar ik heb nu een beetje de belangrijkste voor mij opgenoemd.

Ik heb ook geprobeerd om wat foto's te maken ,maar na 5 of 6 foto's ben ik gestopt omdat het zo druk was

De eerste twee foto's zijn van de Frank turbine stand.
Let op de vele diffussors en turbine , compressor wielen .
P10102492.jpg

P1010250.jpg

Een gedeelte van de stand van Jetcentral .
P10102512.jpg

De Wren stand .
P1010252.jpg

P1010253.jpg

Groetjes, en Eddie bedankt voor het meerijden.

Martin

Laatst bewerkt:
.........kwijl.............

K'had daar erg graag bij geweest, moest helaas het hele weekend in de sim m'n profcheck doen en brevet verlenging.....wéér gemiste kans!:(

Grtz,
Gerald

Jammer Gerald .
Ben nog naar je op zoek geweest ,maar nu lees ik dat je niet kon .

Volgende keer weer maar dan.

Heb je het compressor wiel al thuis?

Groetjes,

Martin.

Filmpje jetPower

Martin hier mijn foto's en een beetje film van JetPower, was erg mooi daar.
Volgend jaar weer ??

Laatst bewerkt door een moderator:
Het micropulling seizoen zit er op.

Het was weer een mooie dag in Nieuwe Horne.

Gelukkig bleef de aandrijving van de Childs Play dit keer wel heel , alleen maakte ik zelf een fout ,door de machine aan de verkeerde kant van de baan te zetten.
De Ultimate reed weer als van ouds naar een derde stek.

De Heat gaat het steeds beter doen, hij werd 2e .

Er waren weer hele mooie runs te zien van de turbine machines.
Het publiek snapte maar niet hoe dit toch mogelijk was ,zo'n turbine op een micropuller.
Veel publiek en veel vragen , kortom een geslaagde dag , en nog even naar Duitsland om ook de Europese micropulling af te sluiten ,en dan de werkplaats in om de freepower achter de 40 Rs te zetten , en info in te winnen voor Jetcentral in Mexico.

De foto's.

IMG_54032-1.jpg

IMG_56271.jpg

IMG_57861.jpg

IMG_58161.jpg

Groetjes,

Martin.

Gefeliciteerd Mart !!!!

Het podium begint zo'n beetje op jou ingesleten te raken !!!!:-)
'tgaat allemaal lekker he.....?!!

groet,

Jacques

Jacques en Gerald ,bedankt voor jullie reactie.

Het is gebeurd klaar finished.
Ik kan nu volledig de werkplaats in voor de vorderingen voor de 40rs,

Groetjes,

Martin.

Back